Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hulluus tai psykoosi ei ole mikään perustelu murhalle

Vierailija
13.11.2017 |

Ennen kuin tuo lapsensa tappanut isukki selitellään ihan hyväksi joskin vähän stressaantuneeksi ihmiseksi, niin ottakaa huomioon että tässä maassa on sadoittain ellei tuhansittain vastaavia tapauksia jotka vahingoittavat vain itsejään jos yhtään ketään.

Ihmisvihan ja tuhoisien ajatusten elättely ei ole automaattinen osuus hulluutta, vaan kyllä se on ihan sen nimenomaisen yksilön heiniä, mihin toimiin päätyy.

Itsemurhakin, vaikka vahingoittaa tavallaan läheisiä, olisi parempi teko. Se on surullinen mutta kuitenkin tavallaan kunniakas ratkaisu jos sitä vertaa siihen että pikku hiljaa muhitaan niissä omissa sairaissa ajatuksissa kunnes tehdään äärimmäisen pahoja asioite muille kuin itselle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, kukas alapeukuttaja täällä hautoo murhia?

Vierailija
2/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapsenmurhaaja on ollut väsynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä. Lapsi on murhattu, kenenkään päätä ei silloin tulisi silitellä

Vierailija
4/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin tuo lapsensa tappanut isukki selitellään ihan hyväksi joskin vähän stressaantuneeksi ihmiseksi, niin ottakaa huomioon että tässä maassa on sadoittain ellei tuhansittain vastaavia tapauksia jotka vahingoittavat vain itsejään jos yhtään ketään.

Ihmisvihan ja tuhoisien ajatusten elättely ei ole automaattinen osuus hulluutta, vaan kyllä se on ihan sen nimenomaisen yksilön heiniä, mihin toimiin päätyy.

Itsemurhakin, vaikka vahingoittaa tavallaan läheisiä, olisi parempi teko. Se on surullinen mutta kuitenkin tavallaan kunniakas ratkaisu jos sitä vertaa siihen että pikku hiljaa muhitaan niissä omissa sairaissa ajatuksissa kunnes tehdään äärimmäisen pahoja asioite muille kuin itselle.

En kannata sen rummuttamista, että varmaan tuo oli sairaudesta johtuvaa, mutta sinun mielipiteesi psykoosista ei muuta faktoja psykoosista. Ei ihminen silloin osaa valita että teenpä itsemurhan, kun se psykoosi ohjaa sua. Ihan maallikkona, enkä ole itse koskaan mitään psykoosiin viittaavaakaan kokenut. Silti voin ymmärtää, että joku muu on saanut itseään ohjaavan psykoosin.

Vierailija
5/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu äideillä: jos menee ne omat ajatukset vahingolliseen suuntaan, niin apua kyllä saa kunhan on kylliksi suorasanainen esimerkiksi neuvolassa.

Mun nähdäkseni se on pahuutta, että ajattelee että minä se olen erilainen, minua ei voi auttaa ja minun lapseni ovat osa minua.

Eivä ole: lapset tehdään itsejään varten, ei vanhempia varten.

Vierailija
6/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekotapa ei kuitenkaan mulle viittaa sellaiseen psyykoosiin, jossa ei ymmärrä mitä tekee, koska tyyppi vei lapsen puistoon saakka. Itselle sallittu pahuus tuossa takana minusta on, ja sen lisäksi irrallaan oleminen todellisuudesta, mutta tuskin patologisesti tai siis murhatuomiota lieventävästi.

Vierailija
7/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan näitä oman lapsensa murhaavia ymmärretään. Mutta mun moraaliin ei mene se, että oman lapsen murhaava olisi hyvä ihminen. 

Vierailija
8/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa kyseiseen todella traagiseen tapaukseen.

Minä alapeukutin, koska olen sitä mieltä (kuin suurin osa sivistysvaltiossa on), että syyntakeeton ihminen ei ole rikosoikeudellisesti teostaan vastuussa. Hoitoon sellainen kuuluu.

Eikä kyseessä ole edes mikään minun mielipide vaan laissa säännelty asia. Vain täysin sivistymättömät ihmiset eivät ymmärrä tätä.

Vierailija
9/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei olis naurun aika mutta repesin silti tälle kommentille. Niin lyhyt ja ytimekäs.

Vierailija
10/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veikkaan nyt kuitenkin tapaukseen liityen, että tässä tapauksessa ei varmaan ole kyllä kyse mistään syvästä psykoositilasta. Luulen, että tuli sä tiesi mitä teki ja ansaitsee tuntuvan rangaistuksen -jos näin on.

Vierailija
11/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Olen juoppo ja huumeiden sekakäyttäjä, mutta silti ei tulisi mielenkään tappaa ketään. Ei edes refloissa. En ole ikinä halunnut tappaa ketään, vaikka varmaan olenkin hiukan mielenvikainen. Kyllä se on synnynnäinen valuvika, jos haluaa tappaa ihmisiä tai muita eläimiä. En usko, että siihen auttaa edes terapiat ym.

Vierailija
12/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekotapa ei kuitenkaan mulle viittaa sellaiseen psyykoosiin, jossa ei ymmärrä mitä tekee, koska tyyppi vei lapsen puistoon saakka. Itselle sallittu pahuus tuossa takana minusta on, ja sen lisäksi irrallaan oleminen todellisuudesta, mutta tuskin patologisesti tai siis murhatuomiota lieventävästi.

Psykoosissa voi hyvin olla joissain asioissa ihan ajatteluun ja suunnitelmallisuuteen kykeneväinen, ei se tarkoita ettei ymmärrä mistään mitään. Suurinosa psykoosisairaista ei kuitenkaan vahingoita kuin korkeintaan itseään. Kyllä siinä taustalla täytyy olla jotain muuta,narsistisuutta,persoonallisuushäiriötä tms.että päätyy psykoosissa jonkun murhaamaan.

Vierailija
13/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisia hulluja jotka eivät tapa. Valtaosa hulluista on sellaisia.

Skitsofreenikoista valtaosa saa herkemmin turpaansa kuin hyökkää itse.

Silti on nyös skitsofreenikkoja jotka ovat noudattaneet "äänten" antamia ohjeita tehdä pahaa toisille.

Mikä ero näissä on?

Mun nähdäkseni ero on silloin yksilössä, ei sairaudessa: sisäisen maailman ongelmat siirretään muihin ihmisiin ja sitten hyökätään heitä kohti.

Ei minua sinänsä kiinnosta miten tällaisia asioita käsitellään oikeudessa, mutta vissi ero samalla tavalla sairaissa ihmisissä tässä on nähtävillä.

Eikä muuten edelleenkään ole varmaa että Porvoon tappajaisä olisi ollut mielenhäiriössä: kyllä täysin syyntakeinenkin ihminen voi tappaa oman lapsensa.

Vierailija
14/14 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin älytöntä mt-ongelmaisten leimaamista tappajiksi asialla spekulointi ilman parempaa tietoa.