Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kertoneet avio-/avopuolisollenne hautaustoiveenne: Arkkuhautaus vai uurnaan?

Vierailija
12.11.2017 |

Minä kun keikun noiden kahden välillä, että kumpiko olisi parempi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan, molemmat halutaan polttohautaus. Tai mies haluaisi kyllä sky burialin mutta ei taida Suomessa onnistua :D

Vierailija
2/9 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mulle on oikeastaan aivan sama. Mitä sillä on väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan. Tuhkaus ja tuhkat taivaan tuuliin. Vaikka mereen jos on sallittua.

En halua että kukaan käy palvomassa kiveä tai uurnaa, haluan olla rakkaitteni sydämissä enkä kirkkomaalla.

Vierailija
4/9 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolestani minut saa paloitella ja viedä biojätteisiin.

Vierailija
5/9 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai arkkuhautausta juuri enää olekaan, ei ole tilaa. Ehkä joissakin sukuhaudoissa on tilaa, mutta mikä idea siinä oikein on, sitä en tiedä. Olen sanonut jo 25 vuotta sitten muutamalle ystävälle, että poltto ja hauta jonnekin kodin lähelle, siinä vaiheessa se on kuitenkin ihan sama minne. Haudalla en halua kuitenkaan nähdä Annansilmä -kukkia tai tulen kummittelemaan. :)

Vierailija
6/9 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme. Mies haluaisi päätyä tuhkana mereen ja minä mereen tai metsään. Pohdimmekin tätä eräs ilta miettiessämme onko arkkuihin kehitelty tarkkaa liiketunnistinta. :D Entisaikaan taisi olla jokin narukehitelmä vainajan varpaasta maan päälle kolisevaan kelloon. Arkkuhautaus pelottaisi, jos sittenkin heräisi mullan alla.

Vierailija
7/9 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin polttohautauksen ja olen tästä joskus puolisolle maininnut. Hän ei ole esittänyt toiveita.

Mutta pohdin näitä asioita juuri viikonloppuna, kun olin onnettomuudessa kuolleen henkilön hautajaisissa. Lähtö tuli niin yllättäen.

On sitten omaisten helpompi hautajaisia järjestää, kun on valmiit toiveet.

Vierailija
8/9 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkaus, koska se on kerralla selvää. Matojen ruuaksi en halua, enkä päälläni olevan kiven palvontaa. Elämä eletään nyt ja puhutaan täällä toisillemme.

Vierailija
9/9 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puhuttu tietenkin. Itselleni ainakin on tärkeää, että mies tietää tahtoni elvytyskiellosta, elinluovutuksesta ja hautauksesta. Olen kirjannut hoitotahtoni myös omakantaan, mutta on lohdullista tietää, että mikäli päädyn vaikkapa aivokuolleeksi, niin mies tietää, että haluan luovuttaa kaikki käyttökelpoiset elimet ja kudokset, lääketieteen opiskelijat saavat pilkkoa ruumiini osana opiskeluja ja mitä jää jäljelle tulee tuhkata. Jotkut sukulaiset saattavat kauhistua ja yrittää kieltää näitä asioita, joten mieheni osaa pitää kuolleen ruumiini puolia, jotta sillä saisi mahdollisimman paljon hyvää aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi