Mikä/ millainen on ollut pahin palaute, jota olette saaneet kehityskeskustelussa?
Jäitkö ko. firmaan? Pystyitkö muuttumaan haluttuun suuntaan?
Kommentit (3)
No syytteli lusmuilusta, kun vastasin kerran puhelimeeni kesken työpäivän. Pakko vastata, kun olen alaikäisistä lapsistani vastuussa, eikä mikään maailman työ saa muutenkaan olla tärkeämpää. Puhelu toki olisi voinut olla myös työasiaa, mutta tämähän ei esimiestä kiinnostanut. Itse saa tietenkin hoitaa kaikki yksityisasiansa työajalla. Ja oikeasti olen työpaikkani YLIVOIMAISESTI vähiten puhelinta työajalla käyttävä työntekijä.
Ahkerimmasta päästä olevien ja tunnollisimpien (yleensä hiljaisten) työntekijöiden "lusmuilu" tietenkin huomataan välittömästi muutenkin ja heille annetaan syyllistävä palautekin herkemmin. Itse lopetin pokkuroinnin ja aloin tekemään oikeasti yhtä vähän töitä, kuin muut ja eräs toinen tunnollinen irtisanoutui vastaavasta syystä. Vaan osa tunnollisista alkaa painamaan entistä kovemmin töitä marttyyriasenteella ja siksipä tämä kilttien ja tunnollisten työntekijöiden kyykytys esimiesten toimesta jatkuukin. Keppihän selvästi toimii.
"Sulla kun tuota ikää jo on... jos oltaisiin yksityisellä puolella, niin..."
Olin 51v.
No mulle rupes esihenkilö selittämään että työpaikan alueella ei sais muka vetää hermosavuja kuin virallisilla tupakointipaikoilla. Siis voittekste kuvitella!
Eikä tää natsi tähän jääny, ehei, sit tää rupes seuraavaks tivaamaan että miks mulla on pullo työpöydän laatikossa, ja että kuulemma nytkin tuoksahtaa viina. Eiks toi siis oo aivan törkeetä ihmisarvojen rikkomista! Ei työntekijän vapaa-aika kuulu työnantajalle, vaikka jäisikin sitten vähän viihdevaihde päälle viikonlopun jälkeen. Ja pitäähän nyt aamudrinkki saada!
Joo en jääny kovin pitkäks aikaa kuunteleen sen mussutusta varotuksista ja hoitoonohjauksista, lähin menee ja läksiäisiks näytin vaan keskisormee.