Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kautta sait tai löysit työpaikkasi?

Vierailija
12.11.2017 |

Itse olen saanut yhden kaverin kautta suhteilla (tai siis pääsin haastatteluun sitä kautta), kaksi linkedinin kautta (toinen firma ilmoitti linkedinissa sivuillaan etsivänsä työntekijää, otin yhteyttä rekryihmiseen ja homma eteni siitä, toisen kohdalla firman hr-ihminen otti yhteyttä koska profiilini vastasi niin hyvin avointa positiota). Nuorempana oli vaikeampaa, laitoin helposti satakunta ilmoitusta ekoihin kesätyöpaikkoihin. Tehokkainta oli soitella eri paikkoihin(pienempiin firmoihin) hyvissä ajoin ja kysellä onko heillä kesätyöntekijälle tarvetta, usein siis jo tammikuussa ennen kuin pistivät viralliseen hakuun. Pääsin “jonon ohi” toimistohommiin ja pian oman alan avustaviin tehtäviin. Mol:ista ei ole hyviä kokemuksia, yleensä sitä kautta ei edes vastattu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mol.fi oli paikka auki, tein hakemuksen, pääsin haastatteluun ja sain paikan. Eli työkkärin kautta sain töitä, vaikka en ollut työtön.

Vierailija
2/10 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen vakituisen työpaikan sain äitini tuttavan avustuksella. Seuraavaan pyysi ylennyksen saanut entinen työkaverini. Tämän nykyisen sain hakemalla sitä itse. Mollissa oli ilmoitus, hain paikkaa, rekrykonsultti soitti ja kävin haastatttelussa. Sitten nykyinen pomoni esimiehensä kanssa haastatteli ja sain paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molista olen kaikki työt löytänyt.

Vierailija
4/10 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin olen kävellyt sisään ja kysynyt vapaata paikkaa, ylin niistä ihan korkeakouluala. Kerran sain (en tätä) työn työkkäristä.

Vierailija
5/10 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen työn sukulaisten kautta heidän yrityksessään. Toisen paikan entisen työkaverin suosittelemana saman alan yrityksestä. Soitin omistajalle, sovittiin haastattelu ja aloitin työt. Kolmannen paikan sain MOL.fi kautta, näin ilmoituksen, tein elämäni ekan työhakemuksen ja cv:n (33v oli ikää tuolloin), kävin haastattelussa ja sain paikan.

Vierailija
6/10 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen firmassa oon assarina.

Vierailija
7/10 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku aiempikin täällä: Mol.fi näin paikan olevan auki ja tein hakemuksen, sain kutsun haastatteluun ja sain paikan. Uskon tosin siitä olleen apua, että sain edellisestä paikasta tosi hyvät suositukset (sinnekin olin päätynyt ensin työharjoitteluun opiskelun ohella, sitten keikkalaiseksi, eli ei siis mitään suhteilla saatua).

Vierailija
8/10 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden mollin kautta, yhden suoraan heidän nettisivuiltaan, nykyisen kaveri vinkkasi heiltä kun valitin työttömyyttä.

Vierailija
9/10 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitettiin kotiin.  

Vierailija
10/10 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelun jälkeen pyydettiin töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän