Tunnetko ketään, jolla tavoitepaino säilynyt Cambridge-kuurin jälkeen?
Paino sillä tippuu, mutta surullista kyllä tuntuu siltä, että lähes kaikille blogien ja nettikeskustelujen mukaan paino palaa korkojen kera. Onko oikeati näin, että lopullista hyvää tulosta sillä ei saa, vai pysyvätkö tavoitepainoonsa päässeet ja siellä pysyvät tyytyväisinä hiljaa? Tarvitsen nopeaa painonpudotusta selkävamman vuoksi, mutta hirvittää mitä sen kuurin jälkeen tapahtuu, vaikka muuttaisi elintapansa ja liikuntakyky palautuisi (= urheilu takaisin arkeen).
Kommentit (16)
Mua rupes vituttamaan se törkeän kova hinta niistä pusseista, en usko että on ylivertainen esim. nutrilettiin nähden. Ajattelin toteuttaa nutriletillä samaa ohjelmaa
Töissä yksi laihtui paljon, mutta nyt entistä paksumpi. Syö koko ajan jotain. Hänellä ei toiminu sitten.
Mietin kanssa nutrilettia (ja muita kaupan valmisteita, naturdietin pirtelöt esim. tosi hyviä) hinnan vuoksi, mutta sitten cambridgea puolustavat vannovat valmentajan nimeen ja sen taso-ohjelman, mutta toisaalta cambridgesta ja "kaupan kuureista" lykee yhtä paljon hyvää/huonoa netissä...
Sanoohan sen jo ihan tervejärkikin että ei tuollaiset oikeasti toimi. Pysyviä tuloksia saa elömäntapoja muuttamalla, ei millään pikapussikuureilla. Paino nousee takaisin heti kun palaa normaaliin ruokavalioon. Nopeita ratkaisuja laihdutukseen harvoin on. Terveellinen ruokavalio ja liikunta yhdessä tuovat pysyviä tuloksia mutta ei tietenkään missään neljässä viikossa ole koko prosessi ohi.Tutkimusten mukaan ei ole turvallistakaan laihduttaa liian nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mietin kanssa nutrilettia (ja muita kaupan valmisteita, naturdietin pirtelöt esim. tosi hyviä) hinnan vuoksi, mutta sitten cambridgea puolustavat vannovat valmentajan nimeen ja sen taso-ohjelman, mutta toisaalta cambridgesta ja "kaupan kuureista" lykee yhtä paljon hyvää/huonoa netissä...
Mulla on se taso-ohjelma olemassa ja valmentaja oli ihan paska, ei tuonut kyllä mitään lisäarvoa hommaan.
Ite laihdutin rennolla otteella nutraamalla vajaat 30kg ja nyt vuosi myöhemmin on tulokset pysyneet. Suurin merkitys tietysti pysyvillä elämäntapamuutoksilla.
On tossa kyllä riskinsä.. ja pelkään kyllä myös sitä, että heitän rahat kankkulan kaivoon. Noh, kun täällä on asiasta tietäviä niin mitäs jos liittysin esim. Keventäjiin ja alkaisin vaan laskea kaloreita. Pudotus ei olisi niin nopeaa kuin pussikuureilla. Mitä luulette, että kauan kestää 20 kilon pudotus, kun mitat ovat 168cm/88kg? Lihasta on aika paljon ja yksi tuttu fyssari meinas, että 20 kg olisi sopiva pudotus, kunhan se lähtee läskistä.
ap
nutraus voi sekoittaa hormonitoiminnan
Tuttuni oli 5 vuotta sitten Cambridgellä ja laihtui todella paljon, paino on pysynyt pois.
Itse olen tällä hetkellä ja makean himo on pysynyt pois tällä kuurilla. Varmasti vaikuttaa millä asenteella aloittaa dietin ja miten aikoo dietin jälkeen jatkaa. Oman ohjaajan kanssa on jatkosuunnitelma, eli käyn myös dietin lopettamisen jälkeen tapaamassa häntä. Itse olen ollut monella dieetillä ja Cambridgestä olen ainakin toistaiseksi pitänyt eniten. Yleensä olen korkeentaan kuukauden kestänyt dietillä, nyt neljäs kuukausi menossa ja kiloja lähtenyt 20.
Eihän sitä ole vanhaan ruokatottumukseen palaamista tai varmasti tulee kilot takaisin korkojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On tossa kyllä riskinsä.. ja pelkään kyllä myös sitä, että heitän rahat kankkulan kaivoon. Noh, kun täällä on asiasta tietäviä niin mitäs jos liittysin esim. Keventäjiin ja alkaisin vaan laskea kaloreita. Pudotus ei olisi niin nopeaa kuin pussikuureilla. Mitä luulette, että kauan kestää 20 kilon pudotus, kun mitat ovat 168cm/88kg? Lihasta on aika paljon ja yksi tuttu fyssari meinas, että 20 kg olisi sopiva pudotus, kunhan se lähtee läskistä.
ap
Kannattaa ajatella osatavotteissa vaikka vitonen kerrallaan ei tunnu niin häijyltä. Kymppikin varmaan auttaa.
Alussa lähtee helpommin mutta jatkossa se puol kiloa /vko. Ensi kesän lopulla olisi kilot karistettu jos et lipsuile.
Sunny Sanni kertoo blogissaan nutraamisesta ja sitä, kuinka kuurilta palaudutaan tavalliseen elämään. Saavutettu paino pysyy sillä kalorimäärällä, jossa paino ei ala nousta täysnutrauksen jälkeen.
Itselläni laihdutetut 20 kiloa ovat pysyneet pois ja olen sen lisäksi laihtunut 15 kiloa ns tavallisella ruoalla. Seuraan tilannettani Finelin ruokapäiväkirjan avulla.
Varaisin tuohon pudotukseen vuoden tai vähän enemmän.
Jos olisin nuori ja ensimmäistä painonpudotustani suunnittelemassa ja tietäisin sen mitä nyt tiedän, en harkitsisikaan mitään muuta painonpudotustapaa kuin sen, että tarkastaisin millä kalorimäärällä pituiseni ja ikäiseni yhtä aktiivinen henkilö pysyy siinä painossa, jota tavoittelen. Sen jälkeen alkaisin syödä (kaloreita laskien) juuri sen verran kaloreita loppuelämän ajan, ja unohtaisin kaikki ajatukset painonpudotuksesta.
Painon putoaminen tuolla tyylillä perustuu siihen että painavampi henkilö kuluttaa enemmän kaloreita ja paino putoaa niin kauan kunnes k.o. kalorimäärän paino on saavutettu.
Tiedän monta jotka pudottivat gambridgellä mutta kilot tulleet takaisin. Yhdeltä lähti hiuksetkin.
Yksi tuttu laihdutti ensin nutriletillä ja sen jälkeen karpannut. Pysynyt ihannepainossa. Summa summarum. Tee elämäntaparemontti ilman mitään pussilaihdutuksia niin se pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ite laihdutin rennolla otteella nutraamalla vajaat 30kg ja nyt vuosi myöhemmin on tulokset pysyneet. Suurin merkitys tietysti pysyvillä elämäntapamuutoksilla.
Onko niissä Nutrileteissä oikeasti sellaisia, joita voi syödä? Olen kai joskus maistanut ainakin jotain suklaajuttua, joka oli karmeeta! En minäkään monien sairauksienkin takia uskalla heittäytyä ihan pussikeitoille kokonaan (enkä oikein usko, että pystyisinkään), joten tällainen "rento ote" kiinnostaisi.
Olisin kiitollinen, jos voisit vähän kertoa näistä ja miten...ne saa alas :)
haluan myös kuulla