Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen nuori voi lentää yksin Eurooppaan?

Vierailija
11.11.2017 |

Mitä mieltä olet? Yksi vaihto matkan aikana ja perillä tullaan vastaan. Keski-Eurooppa kyseessä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lentoyhtiöstä. Norwegianilla muistaakseni alle 15 vuotiaille on saatavissa saattopalvelu. Niin oletan että 15 vuotias ainakin saa sitten matkustaa yksin.

Vierailija
2/10 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan lentoyhtiöstä, useimmilla on joko ilmainen tai maksullinen saattopalvelu jossa lappukaulainen lapsi kiikutetaan kiltin lentoemon toimesta tismalleen oikeaan paikkaan eikä hylätä yksin. :) Vastaanottajan tiedot ja puhelinnumerot pitää antaa ja vastaanottajalla olla henkkarit mukana. 

Meillä lapset ovat lentäneet yksin noin kymmenvuotiaista Euroopasta Suomeen mummolaan ja takaisin. Nyt 16v meni jo ihan itse ilman saattopalvelua BAlla, ei vaihtoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaasta olisi meillä kyse. On matkustellut perheen kanssa, osaa toimia lentokentillä, puhuu sujuvasti englantia. Silti hirvittää päästää matkustamaan yksinään!

Ap

Vierailija
4/10 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 12 kun ekaa kertaa lensin ulkomaille yksin, hyvin meni. Saattopalvelua käytettiin kun olin 6-10.

Vierailija
5/10 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, yritetään katsoa lennot, joissa ei ole liian lyhyt vaihtoaika ettei iske kiirepaniikki.

Menomatka on varmaankin ongelmaton, mutta paluu.. entä jos kone myöhästyy tunteja ja vaihto ei onnistu. Miten 15-vuotias pärjää vieraassa maassa yksinään? Se vähän huolettaa.

Teini on kovasti sitä mieltä, että pärjää ja osaa selvitää asiansa. Mitä mieltä tästä on av?

Lennot nyt voivat välillä olla myöhässä ja peruuntua.

Ap

Vierailija
6/10 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai päästät se on tosi siisti juttu nuorelle ja se oppii vastuuta ja näkee maailmaa. Sitä paitsi Euroopassa on turvallista ja ihmiset on avuliaita. Kyllä sitä ennenkin Interraillattiin ja nuoriso on nykyään paljon hyvä tapaisempaa ku ennen vanhaan.

Vierailija
7/10 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 15-vuotias pärjää. Vaikka tulisi peruuntumisiakin, lentoyhtiö niissä kyllä auttaa.

Meillä matkusti 13-vuotias useammin kerran, yhden kerran oli ongelmia reippaasti myöhästyneiden lentojen kanssa, mutta hyvin ne selvisivät .

Vierailija
8/10 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustin yksin 16-vuotiaana. Olin lentänyt varmaan kerran ennen sitä ja jopa junamatkailu lähintä isoa kaupunkia kauemmas oli uutta. Lisäksi mulla oli onneton suuntavaisto ja tuppasin aina menemään paniikkiin pienimmistäkin epävarmuuden tunteista.

Selvisin lennosta ja pääsin takaisin kotiinkin. Eiköhän lapsesi pärjää. Mikä siinä edes voisi mennä pieleen, lentokenttä on täynnä henkilökuntaa ja lennon aikana tuskin katoaa yhtään mihinkään.

Vierailija
9/10 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokenttä on ehkä maailman turvallisin paikka, joka puolella kameroita ja ennenkaikkea ihmisiä, jotka ovat tottuneet opastamaan pulaan joutunutta. 

Meillä on muksujen kanssa reissatessa ollut aina sääntö, että jos eksyy, kaatuu, tai muuten joutuu pulaan, menee lähimmän uniformupukuisen luokse ja pyytää apua. Vaikka se uniformuinen sattuisi olemaan taxfreen kassa, on heillä kuitenkin aina yhteys kentän henkilökuntaan joka sitten hoitaa eksyneen lapsen ja kuulutukset jne. 

Minusta olisi paljon huolestuttavampaa päästää teini juna- tai bussireissulle kuin lentämään... huolimatta siitä että itse kävin bussireissulla Lontoossa 16v kaverin kanssa ja reilasin ja jopa liftasin Euroopassa alle 20v :D

Vierailija
10/10 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkailu nyt on turvallisempaa kuin lähettää lapsi koiran kanssa ulos:D

Mutta ymmärrän kyllä, jos ei ole tätä ennen tehty. Neuvoja saitkin jo ja ei niihin sen enempää lisättävää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä