Kaalilaatikkoreseptisi? Keitetään ensin vai ei?
Olen aina heittänyt kaiken uuniin ja antanut muhia ensin kannen alla, mutta nyt lueskelin reseptejä ja kaikissa kaali keitetään ensin. Joissakin jopa jauheliha pannaan ruskistamatta kiehumaan.
Miten teillä tehdään?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Mä paistan kaaleja pannulla ensin.
Keitätkö, vai laitatko suoraan uuniin pannulta?
Lihat pannun kautta, samoin sipulit (ruskeiksi) ja viimemmäksi kaali, jota paistetaan siten, että se lähtee selkeästi kypsymään (ei tarvitse ruskistaa). Jos on tarpeeksi iso pata/kattila, niin hauduta kaikki omissa mehuissaan ennen riisin/ohran/makaronin lisäystä ja uunitusta. (Munamaitoakin voi laittaa, jos tykkää.)
T: (koti)kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitätkö, vai laitatko suoraan uuniin pannulta?
En keitä.
Pari desiä lihalientä ison kattilan pohjalle ja siihen pari kourallista vaikka täysjyväriisiä muhimaan. Kaalit perään ja annetaan hautua n 20 min. Maustetaan suolalla ja siirapilla. Samaan aikaan ruskistetaan jauhelihaa (ja sipulia), maustetaan suolalla ja pippurilla. Kaikki sekaisin uunivuokaan ja siirappia päälle. Uunissa miedolla lämmöllä vähintään tunnin, mielellään ainakin 2
Vierailija kirjoitti:
Pari desiä lihalientä ison kattilan pohjalle ja siihen pari kourallista vaikka täysjyväriisiä muhimaan. Kaalit perään ja annetaan hautua n 20 min. Maustetaan suolalla ja siirapilla. Samaan aikaan ruskistetaan jauhelihaa (ja sipulia), maustetaan suolalla ja pippurilla. Kaikki sekaisin uunivuokaan ja siirappia päälle. Uunissa miedolla lämmöllä vähintään tunnin, mielellään ainakin 2
Minä en ruskistä lihaa ja sipulia vaan laitan veteen (puuro)riisin kanssa. Lisään kermaa joukkoon ennen uuniin laittoa. Rupesin tekemään näin kun olin raskaana enkä saanut syötyä mitään paistettua. Tulee tosi hyvää:)