Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat alkuperäiset vinyylilevyt 60- ja 70-luvuilta ihan sairaan kalliita

Vierailija
11.11.2017 |

Ebayssa himoinnut muutamia alkuperäispainoksia, hinnat käyttämättöminä tai erittäin hyväkuntoisina n. 500e/kpl, tuplalevyissä jopa enemmän. Ja tuntuvat menevän kaupaksi noilla hinnoilla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun itse möin vinon pinon noita 80- luvulla . Olen katunut ankarasti , en tiedä kuinka himottuja olisi muille, itse kyllä kuuntelisin. 

Vierailija
2/7 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa vietävästi monia muitakin kuin edellistä kommentoijaa. 

90-luvun alussa muiden formaattien lyödessä läpi laiton n. 1000 vinyyliä mäkeen. Ja tod. arvotavaraa silloinkin sinänsä, mutta en vain tehnyt niillä mitään. 

Nyt itku silmässä katsoo hintoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mun miehellä on vinyylit tallessa. Ostaa niitä vieläkin. On kyllä miettinyt joidenkin vanhojen myymistä, kun ei niistä silleen tykkää... ei siis ole soittanut niitä kuin muutaman kerran vuosikymmenien aikana.

Nyt niistä saa aika hyvin.

Vierailija
4/7 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pian halpenevat, kun rockia ( ja muuta sen aikakauden musiikkia) kuuntelevat ikäluokat kuolevat. Myyntiin tulee kuolinpesistä valtavia määriä älppäreitä artisteilta, jotka eivät merkitse nuoremmille sukupolville yhtään mitään.

Elvikset, Rollarit ja Beatlesit ovat tulevaisuudessa kuin Päätalon kirjat, kirppisten ongelmajätettä.

Vierailija
5/7 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Mun miehellä on vinyylit tallessa. Ostaa niitä vieläkin. On kyllä miettinyt joidenkin vanhojen myymistä, kun ei niistä silleen tykkää... ei siis ole soittanut niitä kuin muutaman kerran vuosikymmenien aikana.

Nyt niistä saa aika hyvin.

Tuli mieleen, että hänellä on myös harvinainen t-paita, minkä myymistä miettii. On nimittäin aika korkeella hinnalla yks ebayssa myynnissä... ja miehen t-paita on aito ja paremmassa kunnossa: https://www.ebay.com/itm/Vintage-Tin-Machine-90s-80s-Tour-Promo-Origina…

Pitäis näköjään säästää enemmän kaikkea vanhaa.

Vierailija
6/7 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pian halpenevat, kun rockia ( ja muuta sen aikakauden musiikkia) kuuntelevat ikäluokat kuolevat. Myyntiin tulee kuolinpesistä valtavia määriä älppäreitä artisteilta, jotka eivät merkitse nuoremmille sukupolville yhtään mitään.

Elvikset, Rollarit ja Beatlesit ovat tulevaisuudessa kuin Päätalon kirjat, kirppisten ongelmajätettä.

Maailmassa on isot markkinat ihan keräilijöiden parissa kyllä. Riippuu tosi paljon artistista, mikä albumi ja siitä mikä vinyylipainos on kyseessä ja tietysti levyn kunto. Jos on käyttämätön vanha arvostettu vinyyli niin hinnat on hurjat. Ja vaikka olisi käytettykin, mutta jos on hyväkuntoinen, niin hinta voi olla tosi kova. Tiettyjä vinyylipainoksia on tosi vähän tehty, esim. Deccan tietyt mono-painokset, jotka on äärimmäisen himoittuja. Olen tietämättäni aikoinani omistanut yhden tällaisen arvokkaan mono-painoksen (tosi painava levy) ja antanut sen tyhmyyksissäni muutamalla markalla varmaan johonkin divariin kun cd:t tulivat. Tuon vinyylin äänenlaatu oli fantastinen. Nyt tuosta levystä pyydetään n. 500e.

Vierailija
7/7 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää, mikä on arvossa myöhemmin. 

Jos kaiken säästäisi, pitäisi vuokrata varastotilaa vähintään parilla sataa kuussa. Ja kannattaisiko se, jos siellä on käytännössä vain yksi arvokas esine. 

Harva näistä himohamstraajista on rikastunut. Aina toki jokin aarre voi löytyä.