Viisikymppisen elämä ohi
Ei seksiä enää ollenkaan ja mies kulkee kaiken aikaa rumissa, löysissä vaatteissa. Joskus oli niin tarkka. Loppuelämä sitten tällaista.
Kommentit (57)
50 vuoteen mennessä kaikki elämässä tärkeä on pääpiirteittäin koettu. Harva asia sen iän jälkeen enää yllättää. Vanhan toistoa päivät, kuukaudet, vuodenajat. Aika tuntuu kulkevan aiempaa nopeammin koska uusia muistijälkiä joita ei aiemmin olisi kokenut ei enää kerry. 1800-luvulla kuoltiin keskimäärin jo 30 - 40-vuotiaina. Nykyään täytyis 50 kympin jälkeen tahia vielä 30 vuotta ellei kuolo korjaa.
Mikään ei oo turhempaa kuin keski-ikäisten ja siitä vanhempien seksielämä ja siitä jauhaminen.
Jos luonto ois tarkottanu lisääntymiskyvyttömät köyrimään toisiaan, mihin te niitä liukasteita ja viagroita tarvitsette. Ja miksette saa vaivoja?
En tiedä, mutta mua ällöttää ajatellakin että pitäis vielä joskus seksiä harrastaa, en ymmärrä yhtään että miksi helvetissä, ei mitään järkeä. En pitänyt siitä edes nuorena, mutta sillon mulla oli yksi ja ainoa päämäärä siinä, ja kun sen saavutin, lopetin naimisenkin, enkä ole päivääkään katunut.
Onneksi en ole ainoa, kaikki ei ryve seksiaddiktiossa ikäänsä. Älykkäät ihmiset ei yleensä pidä seksistä, tyhmät ei tiedä elämälle muuta sisältöä. Seksi ja tavarat, siinä on idiootin taivas.
46vee
vaivoja =vauvoja.. tulipa virhe osuvaan kohtaan*
t.viesti 43
Vierailija kirjoitti:
Olen 54 v. yksinelävä nainen. Mielestäni ikäiseni ovat liian vanhoja seksiin. Itselleni unelma on pieni mökki, järven rannalla, puutarhoineen. Tässä iässä seksin voi jo unohtaa. Naurettavaa yli 50 vuotiaana edes ajatella seksiä.
Täysin samaa mieltä.
N48
Mulla kyllä hyvää aikaa, suunnittelen 5kymppisjuhliani, mies jo täyttänyt sen.
Lapset ovat omillaan ja koko talo on meidän oma. Seksiä voi harrastaa milloin vain ja missä huoneessa vain. Siivooja siivoo ja meillä mukavat työpaikat. Ei mitään valittamista, en kinua edes lapsenlapsia - vielä. En todellakaan mieti, mitä josko sairastuu tai mitä sitku eläkkeellä 😉
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ohi. Vielä on paljon pahempaa kärsimystä jäljellä. Odotas, kun ukkosi sairastuu vaikka Parkinsoniin tai Alzheimerin tautiin. Itsekin sairastut johonkin.
Päivän naurut. Eikä siinä vielä kaikk, joudut kuuntelemaan itseäsi nuorempien asiantuntijoiden ohjeita loppu elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei oo turhempaa kuin keski-ikäisten ja siitä vanhempien seksielämä ja siitä jauhaminen.
Jos luonto ois tarkottanu lisääntymiskyvyttömät köyrimään toisiaan, mihin te niitä liukasteita ja viagroita tarvitsette. Ja miksette saa vaivoja?
En tiedä, mutta mua ällöttää ajatellakin että pitäis vielä joskus seksiä harrastaa, en ymmärrä yhtään että miksi helvetissä, ei mitään järkeä. En pitänyt siitä edes nuorena, mutta sillon mulla oli yksi ja ainoa päämäärä siinä, ja kun sen saavutin, lopetin naimisenkin, enkä ole päivääkään katunut.
Onneksi en ole ainoa, kaikki ei ryve seksiaddiktiossa ikäänsä. Älykkäät ihmiset ei yleensä pidä seksistä, tyhmät ei tiedä elämälle muuta sisältöä. Seksi ja tavarat, siinä on idiootin taivas.46vee
[/quote
Säälin sua... tavara ei tuo onnea, mutta seksi idiooteille 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
50 vuoteen mennessä kaikki elämässä tärkeä on pääpiirteittäin koettu. Harva asia sen iän jälkeen enää yllättää. Vanhan toistoa päivät, kuukaudet, vuodenajat. Aika tuntuu kulkevan aiempaa nopeammin koska uusia muistijälkiä joita ei aiemmin olisi kokenut ei enää kerry. 1800-luvulla kuoltiin keskimäärin jo 30 - 40-vuotiaina. Nykyään täytyis 50 kympin jälkeen tahia vielä 30 vuotta ellei kuolo korjaa.
Kuoltiinkohan 1800-l. noin nuorina? Olen katsellut omien esivanhempieni tietoja ja kyllä useimmat ovat eläneet silloin noin 70-80-vuotiaaksi. Sen sijaan lapsikuolleisuus on ollut kyllä suurta, mutta jos lapsuudesta on selvinnyt, on ollut varmaan aika hyvät mahdollisuudet elää melko samanpituinen elämä kuin nykyäänkin.
Juuri tänään mietin, että oikeastaan joutaisin jo vähitellen kuolemaan pois. Tosin yksi teinipoika on vielä kotona. Ikää 56, yksin vuosikausia. Ei lapsenlapsia. Kunto on hyvä, käyn salilla ja joogassa, erilaisissa tapahtumissa....jokunen kaveri on, ystäviä ei oikeastaan. Läheisyyttä ja seksiäkin kaipaisin, niin tyhmältä kuin se kuulostaakin. Irtojuttuihin en kuitenkaan enää lähde, niistä en saa mitään. Mitenhän tämä elämä vielä lähtisi uuteen nousuun vai ryhtyisikö hautapaikkaa katselemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ohi. Vielä on paljon pahempaa kärsimystä jäljellä. Odotas, kun ukkosi sairastuu vaikka Parkinsoniin tai Alzheimerin tautiin. Itsekin sairastut johonkin.
Yllä oleva kommentti on samalla kertaa koominen ja traaginen eli tragikoominen. Luin joskus jonkin mietelmän, joka meni jotenkin siten, että ihmiselämä on läheltä katsottuna traagista ja kaukaa katsottuna koomista. Ja sitten tuli mieleeni vielä seuraava ajatelma, joka menee jotenkin näin: jos haluat saada Jumalan nauramaan, niin kerro hänelle suunnitelmasi.
Olen itsekin 50+.
Onneksi Jumalalla on myös huumorintajua, sen varaan lasken.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa nähdä positiivisesti ap:n ahdinko.
Ei minun elämä ainakaan ole ohi. Minulla on ollut aivan mahtava kesä, viimeksi ollut näin kivaa joskus teininä.
T. N52
Peiliin katsominen voi paljastaa syyn seksittömyyteen, väljät vaatteet on mukavat pitää yllä. M 50+
Kaipa tässä elämä vielä jatkuu kun pitäisi uusi ammattikin vielä hankkia. Ei vaan ole enää sellaista innostusta kuin nuorena eka ammattia opiskellessa. Seksiä tekisi vielä mieli, joskus paljonkin. Ei ole vakikumppania ja jotkut irtokerrat on epäonnistuneet. En kai ole enää kovin kiihottava. Yritän pitää huolta ulkonäöstä, kasvatan pitkää tukkaakin. Laihdutan, tai siis yritän laihduttaa. Väsähdystä on havaittavissa ystäväpiirissäkin. Olen aina rakastanut lukemista mutta nyt silmät väsyvät helpommin enkä oikein muista kunnolla lukemaani. Helpottavaa on kun ei ole perheen perustamispaineita.
Vierailija kirjoitti:
Peiliin katsominen voi paljastaa syyn seksittömyyteen, väljät vaatteet on mukavat pitää yllä. M 50+
Niiden vuoksiko et saa seksiä?
No minä N55 elän onnellisinta ja tasapainoisinta aikaa elämässäni. Onnellinen parisuhde eron jälkeen, nyt kahden aikuisen toisensa hyväksyvän ihmisen rakastava suhde. Lapset nuoria aikuisia, opiskelevat omillaan mutta pidämme paljon yhteyttä, ovat elämässäni mukana. Mielenkiintoinen , haastava työ eikä palkkakaan ole kehno. Terveys on hyvä, jaksaa melkein kuin kaksikymppisenä vaikka hieman jäykemmäksi on tullut. Oma pää on rauhallinen, hyväksyy itsensä jaelämänsä paljon paremmin kuin nuorempana. Elämä on tuonut jonkinlaista viisautta, voi kun tuota olisi ollut jo nuorempana! Innolla elän nykyistä ja odotan tulevaa.
Vieläkö se paneskelu jaksaa olla trendipellejen suosiossa, älkää jaksako ikiteinit. Ketään ei kiinnosta.