Olenko epäkunnioittava, jos kieltäydyn hautajaisiin menemisestä?
En haluaisi mennä sinne, koska vainaja oli eläessään täysi kusipää!
Kommentit (14)
Riippuu hänen omaisistaan. Itse monesti koen meneväni hautajaisiin juuri omaisille kunnioitusta ja tukea osoittaakseni.
Ei ole mikään pakko mennä muuta kuin omiin hautajaisiinsa.
No jos kyseessä ei ole perheenjäsen tai isovanhempasi, se on ihan yksi lysti, ei sinne koskaan kaikki kutsutut tule.
Jos sinua ei huvita, älä mene. Onko läheinenkin sukulainen? Meinasimme aikanaan jättää menemättä arvostamani appiukon hautajaisiin anopin venkoilun vuoksi. Hän arvotti vieraita arkunkantajapaikkoja jakaessaan. Ilmoitimme, ettemme tule koko hautajaisiin, jos meidän perheestä kukaan pääse kantamaan vaan käymme haudalla sitten myöhemmin. Asia päättyi haluamallamme tavalla. Anoppi sopikoon itse kantajansa vaikka etukäteen, siihen emme puutu, valitkoon heidät vaikka suoraan kadulta.
Kuolema nollaa monta asiaa. On tyylikästä mennä siunaustilaisuuteen. Muistotilaisuuteen voit mennä, jos haluat.
Cat kirjoitti:
Kuolema nollaa monta asiaa. On tyylikästä mennä siunaustilaisuuteen. Muistotilaisuuteen voit mennä, jos haluat.
Ei nollaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua ei huvita, älä mene. Onko läheinenkin sukulainen? Meinasimme aikanaan jättää menemättä arvostamani appiukon hautajaisiin anopin venkoilun vuoksi. Hän arvotti vieraita arkunkantajapaikkoja jakaessaan. Ilmoitimme, ettemme tule koko hautajaisiin, jos meidän perheestä kukaan pääse kantamaan vaan käymme haudalla sitten myöhemmin. Asia päättyi haluamallamme tavalla. Anoppi sopikoon itse kantajansa vaikka etukäteen, siihen emme puutu, valitkoon heidät vaikka suoraan kadulta.
No on tämäkin minusta vähän Ö-tason syy suuttua. Mitä helkkarin väliä sillä on, kuka sitä arkkua kantaa?
En käy enää nykyään missään juhlissa enkä myös hautajaisissa. Sisko kuoli ja mietin pitkään menenkö hautajaisiin. En mennyt. Odotin häntä kylään 20 vuotta ja ei tullut, joten en usko että poissaoloni hautajaisista oli katastrofi. Kävin kuitenkin hänen luonnaan elämän aikana aina silloin tällöin. Oli todellakin yksipuolista yhteydenpitoa.
Olet, mutta eipä se vainajaa enää kiinnosta. Jätin yhdet hautajaiset välistä ihan siitä syystä ettei kyseisestä henkilöstä ollut mitään hyvää sanottavaa, ja en olisi saanut väännettyä silmistäni kyyneltäkään vaikka olisin yrittänyt.
Et ole, nykyään ei haluta ihmisiä hautajaisiin. Ainoastaan ne aivan lähimmät, vanhemmat,sisarukset jne.
Eikös nimenomaan kusipään hautajaisiin kannattaisi mennä? Voit sitten mielessäsi ilkkua että sinnepä menet matojen ruoaksi stanan kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nimenomaan kusipään hautajaisiin kannattaisi mennä? Voit sitten mielessäsi ilkkua että sinnepä menet matojen ruoaksi stanan kusipää.
Joo, mutta itse en ainakaan luottaisi siihen etten möläyttäisi vahingossa jotain hölmöä ja pahoittaisi surevien omaisten mieltä.
Mikä tuttu tuo vainaja sinulle sitten oli ?