Kuka tukee suomessa ristiinpukeutujia?
Yksi tuttu nuori mies on uskoutunut minulle haluavansa pukeutua kauniiksi ja seksikkääksi naiseksi ja voisinko opettaa häntä meikkaamaan ja valitsemaan kauniita vaatteita. Yksin hän ei kehtaa lähteä shoppailemaan. Tottakai suostuin mutta sitten tajusin etten tiedä ristiinpukeutumisesta mitään. Onko Suomessa joku taho, joka auttaa ja neuvoo ristiinpukeutujia? Setan sivuilta ei löytynyt tietoa asiasta. Ajattelinkin kysyä täältä, koska vauvapalstalla tiedetään kaikki :)
Kommentit (13)
Sinuiksi-palvelulla ( https://www.sinuiksi.fi/ ) on puhelinpäivystys, joka on suunnattu myös transvestiiteille. Sieltä osaavat varmasti myös neuvoa eteenpäin. Isommissa kaupungeissa voi olla myös paikallisten Setojen järjestämiä vertaisryhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ristiinpukeutuja ihan virallinen termi?
Luulin että se viittaa johonkin fundamentalistikristittyyn.
En tiedä. Tätä termiä tämä kaveri käytti itse. Siis käännös englannin sanasta cross-dresser. Poika ihailee kauniita drag queenejä kuten Rupaul. Katsoimme yhdessä pari jaksoa Rupaulin ohjelmaa Netflixistä. En ollenkaan osaa näitä terminologioita, mutta tällaisesta tässä on periaatteessa kysymys.
Siis tarkennan vielä, että ohjeita tarvittaisiin ihan käytännön asioissa jotka liittyy miehen meikkaamiseen naiseksi, tekorintoihin, mistä saa koon 45 korkjareita ym. Millekään keskustelulle tai terapialle ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Transtukipisteeltä kysyisin.
Kyseessä ei siis nimenomaan ole transsukupuolinen vaan ihan poika, joka tykkää pukeutua tytöksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkennan vielä, että ohjeita tarvittaisiin ihan käytännön asioissa jotka liittyy miehen meikkaamiseen naiseksi, tekorintoihin, mistä saa koon 45 korkjareita ym. Millekään keskustelulle tai terapialle ei ole tarvetta.
Ainakin yhdestä vertaisryhmästä olen kuullut, että ovat pyytäneet vieraaksi meikkaamisen ammattilaisia antamaan neuvoja. Niissä tehdään siis muutakin kuin keskustellaan.
Oletan myös, että aiheeseen liittyviä foorumeita/sivustoja voisi myös olla netissä, jos ei suomenkielisiä, niin englanninkielisiä nyt ainakin.
Numero 2
No voi heleketti, haluuko se ransu laittaa mekon päälle? Vie se punttisalille ja sen jälkeen nyrkkeilemään niin oppii olemaan mies. Myös lääkärillä on hyvä mitata testosteroni taso ja lyödä sustanol piikki peppuun.
Loppuu tuo shitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yhdestä vertaisryhmästä olen kuullut, että ovat pyytäneet vieraaksi meikkaamisen ammattilaisia antamaan neuvoja. Niissä tehdään siis muutakin kuin keskustellaan.
Oletan myös, että aiheeseen liittyviä foorumeita/sivustoja voisi myös olla netissä, jos ei suomenkielisiä, niin englanninkielisiä nyt ainakin.
Numero 2
Mistähän näitä vertaisryhmien yhteystietoja löytäisi? Ja voiko sinne mennä mukaan tällainen epävirallinen "tukihenkilökin", jos asianomainen niin toivoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numero 2
Mistähän näitä vertaisryhmien yhteystietoja löytäisi? Ja voiko sinne mennä mukaan tällainen epävirallinen "tukihenkilökin", jos asianomainen niin toivoo?
En itse ole ollut näissä mukana, joten en tiedä, miten tukihenkilöihin suhtaudutaan, mutta kysyä kannattaa ainakin. Oletan suhtautumisen olevan myötämielistä. Transvestiittiyhdistys DreamWearClubilla on nettisivut ( http://dreamwearclub.net/ ) ja siellä on listattu myös ryhmien kokoontumispaikkoja ja -aikoja eri kaupungeissa (löytyvät kohdasta "Tapaamispaikkoja").
Numero 2
Itse lähtisin kysymään kuitenkin sieltä Setasta. Heillä voisi olla tietoa yhteisöistä/tukiryhmistä yms. Sitä kautta kenties voisi tutustua myös muihin ristiinpukeutujiin, jotka osaisivat sitten auttaa käytännön asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numero 2
En itse ole ollut näissä mukana, joten en tiedä, miten tukihenkilöihin suhtaudutaan, mutta kysyä kannattaa ainakin. Oletan suhtautumisen olevan myötämielistä. Transvestiittiyhdistys DreamWearClubilla on nettisivut ( http://dreamwearclub.net/ ) ja siellä on listattu myös ryhmien kokoontumispaikkoja ja -aikoja eri kaupungeissa (löytyvät kohdasta "Tapaamispaikkoja").
Numero 2
Kiitos tästä ja kaikista muistakin neuvoista!
Vierailija kirjoitti:
ellen väärin pukeutu, niin ristiinpukeutuja termiä on taitettu käyttää jossain fingerpori jutussa, jossa oli mustaan mekkoon pukeutunut pappi.