Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirpputorien ja second hand -liikkeiden käytösetiketti

Vierailija
11.11.2017 |

Mitkä on hyvät käytöstavat ihmisten mielessä kirpputorilla ja second hand -liikkeissä?

Olin siis second handissa valinnut itselleni vaatteita ja sovittelin niitä peilin edessä. Luokseni tuli nainen, joka oli huomannut, mitä vaatteita olin ottanut mukaani ja seurasi minua selän taakseni kun menin niitä sovittamaan. Näin peilin kautta, että hän alkoi katsoa pinoani läpi ja käännyin ottaakseni ne sivuun ja informoidakseni häntä, että ne ovat minulla sovituksessa. Hän selitti, että huomasi kyllä niiden olevan minun valitsemiani, mutta haluaa katsoa ne silti läpi, koska näki siellä itseä kiinnostavia vaatekappaleita.

Olin ihan hoomoilasena, että mutta minä olen ne valinnut ja sovitan niitä juuri (eli miksi hän koskee niihin, haloo). Ja hän selittää uudelleen, että ei hän aio ottaa niitä minulta, mutta hän haluaa silti katsoa vaatteet läpi, koska siellä oli häntäkin kiinnostavia vaatteita seassa. Hän oli nähnyt kuulemma nähnyt kädessäni vaatteita, joista piti itsekin ja siksi oli tullut perässäni katsomaan niitä lähemmin.

Onko ihan ok vai ei? Itse siis en tykkää, että joku tulee kärkkymään sellaisia vaatteita, joista en ole vielä tehnyt ostopäätöstä saati edes ehtinyt sovittamaan niitä. Mun mielestä tämä on erityisen tökeröä käytöstä kirpputorilla ja second hand -liikkeissä, missä kyseistä vaatekappaletta on tosiaan se yksi kappale. Eli ymmärtäisin, jos tavallisessa vaateliikkeessä joku tulisi kysymään, että anteeksi mistä löysit tuon vaatteen ja sitten menisi katsomaan lähemmin samaa mallia. Mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla