Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidetäänkö Jeesukseen uskomista normaalina niissä ympyröissä/verkostoissa/ihmiskontakteissa, joissa sinä elämääsi elät?

Vierailija
11.11.2017 |

Jos jaksat vois myös kertoa vähän millainen olet ja millaisia ihmiset ympärilläsi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tarkoitat Jeesukseen uskomisella.

Vierailija
2/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se kyllä kauheita reaktoita herätä, oudompiakin uskomuksia löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on uskovainen ja sillä on muita ikäisiään uskovaisia tuttavia.

Itse olen uskonnoton enkä tiedä yhdenkään kaverini olevan uskovainen. Itse olen keski-ikäinen, keskiluokkainen, liberaali kaupunkilaismies.

Vierailija
4/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ihmisestä. Kyllä suurin osa on ihan neutraaleja asian suhteen ja osalle se on positiivinenkin puoli ihmisessä, että on uskossa. Harvalla varmaan suuremmin on mitään sellaista hiljaista omaa sydämen uskoa vastaan, sen sijaan Päivi Räsänen -tyylisiä "maailmanparantajauskiksia" osa boheemeista vihreitä ja pehmeitä arvoja kannattavista kammoaa aika avoimesti. Itse uskon kyllä Jeesukseen ja ympäriltä löytyy ihmisiä, joiden kanssa en mielelläni puhu uskostani, koska ovat niin eri linjoilla hengellisissä asioissa. Sitten on kavereita, ystäviä, sukulaisiakin, jotka myös ovat uskossa. Itse olevan ev. lut. ja joskus koen vaikeaksi sekä kristinuskoa vastustavat ei-uskikset että hyvin musta-valkoisesti ja näkyvän räiskyvästi uskoaan esille tuovat esim. jotkut helluntailaiset.

Vierailija
5/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos onkin, pitävät sen omana tietonaan. 

Vierailija
6/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetä normaalina, vaan "huuhaana", samalla tavalla kun Juhan af Granin juttuja pidetään huuhaana.

Vierailija
7/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi itsestäni tai muista avautua, mutta kyllä, ihan normaalina sitä näissä ympyröissä pidetään. Ei epänormaalina ainakaan. Jopa tuntemani ateistit ymmärtävät, että kyseessä on ihan tavallinen asia.

Vierailija
8/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piireissä kukin uskoo mihin uskoo eikä hengellisistä asioista juuri puhuta. Ne ovat yksityisasioita. Arvioisin kuitenkin, että suurin osa tuntemistani ihmisistä on agnostikkoja tai ateisteja. Olen nuori, liberaali kaupunkilainen.

Tapaluterilaisia on eniten, toiseksi eniten uskonnottomia. Sitten on joitakin uskovia luterilaisia, ortodokseja, muslimeja, katolisia ja mahdollisesti myös muita.

Vierailija
9/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä pidetään normaalina. Tosin hyvin harva uskoo itse, mutta on sille toisten uskolle ymmärtäjiä. Uskovaiset on vähän semmosia tossukantolloja reppanoita joita helpostikin ymmärretään ja hyväksytään. Onhan se selvä merkki hieman alemmasta älykkyydestä. Olen itse sen verran opiskellut että tiedän mistä asiat johtuvat eikä selistystä tarvitse hakea saduista tai luuloista.

Vierailija
10/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä pidetään normaalina. Tosin hyvin harva uskoo itse, mutta on sille toisten uskolle ymmärtäjiä. Uskovaiset on vähän semmosia tossukantolloja reppanoita joita helpostikin ymmärretään ja hyväksytään. Onhan se selvä merkki hieman alemmasta älykkyydestä. Olen itse sen verran opiskellut että tiedän mistä asiat johtuvat eikä selistystä tarvitse hakea saduista tai luuloista.

Mikähän auttaisi tuohon ylimielisyyteesi, kun opinnoista ainakaan ei ollut apua?

Vierailija
11/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Jeesukseen uskovia ystäviä, enkeleihin ja ihmeisiin uskovia. Ovat koulutettuja ja arvostetuissa ammateissa. Varon loukkaamasta heitä, on lähinnä söpöä saada enkelikortteja ja Jeesuksen siunausta. Itse olen keski-ikäinen, itsenäisesti ajatteleva, lapseni kastettuja ja konfirmoituja tavan mukaan kuten minut ja miehenikin.

Vierailija
12/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilmeisimmin Jeesus Nasaretilainen on historiallisena ihmisenä ollut olemassa.

Kaikki ihmeteot, jumalat sun muut häneen liitetyt jutut ovat tietenkin täyttä tuubaa.

Vierailija
13/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta ooses

aina kun tapaan uskovia kadullla tai kotona niin puhumme aina kielillä, enää en evankeloi kadulla mutta nuorena koko ajan, normaaliaolla uskovainen ja hyvin vaikea olla ei-uskovien kanssa, ikään kuin ei saisi happea

Vierailija
14/14 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei, molempia riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi