Kuinka usein syöt perunaa?
Kommentit (19)
Keitettynä viimeksi kesällä, ranskalaisena kolmisen viikkoa sitten. Pottu on hyvää, mutta ei tule syötyä.
En syö usein perunaa, mutta kun syön, niin voin syödä useamman päivän putkeen. Sitten menee taas vähintään muutama kuukaus, ennen kuin syön taas perunaa.
Muutaman kerran vuodessa, silloinkin yleensä keitossa. Perunan syömisen jälkeen on ihan hetken päästä taas kauhea nälkä.
Ihme kysely. Syön perunaa eri muodoissa useana päivänä viikossa. Jos ei ole pottua, niin pastaa tai riisiä
Perunaa en ruoanlaitossa käytä juuri koskaan, ehkä kesällä joskus kun on uusia perunoita niin grillatun lohen kanssa.
Sipsiä tulee syötyä ehkä kerran viikossa tai kahdessa, ranskalaisia hyvin harvoin, silloin kun satun hampurilaisen jossain ravintolassa tilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kysely. Syön perunaa eri muodoissa useana päivänä viikossa. Jos ei ole pottua, niin pastaa tai riisiä
Mitä ihmeellistä tässä kyselyssä on? Eivät kaikki nykyään enää mussuta hulluna perunaa, vaikka sinä oletkin juuttunut 80-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Perunaa en ruoanlaitossa käytä juuri koskaan, ehkä kesällä joskus kun on uusia perunoita niin grillatun lohen kanssa.
Sipsiä tulee syötyä ehkä kerran viikossa tai kahdessa, ranskalaisia hyvin harvoin, silloin kun satun hampurilaisen jossain ravintolassa tilaamaan.
No ei sitä lasketa perunan syömiseksi, jos yhtä sipsiä nakertaa.
Kesällä, yleensä juhannukselta syyskuuhun lähes päivittäin. Ehkä kerran viikossa muuna aikana, keväällä vieläkin harvemmin.
Kesällä keitettyinä, syystalvesta usein muusina, uuniperunoina.
Ranskalaiset ja sipsit eivät ole ruokaa, ne ovat höttöä, joskus ehkä pari kertaa vuodessa syön niitä, tietäen että vatsa on hetken päästä kipeä.
Tuota kun joku sanoo, että perunan syönnin jälkeen on pian nälkä, en ymmärrä, minun täytyy saada perunaa tms. että nälkä pysyy poissa, jos syön pelkästään kasviksia ja lihaa, kalaa, pitäisi minun syödä 300g lihaa että nälkä pysyy poissa seuraavat 4h, köyhällä ei ole varaa, peruna, liha, kasvis yhdistelmälmällä liha annos voi olla 80g ja nälkä pysyy poissa. Liha tässä tapauksessa tarkoittaa samaa kuin valkuaisen lähde.
En syö ollenkaan perunaa. Lapsena joskus. Mauton puppu, ei maistu. Sehän on lähinnä pelkkää vatsantäytettä, ei mitenkään välttämätöntä eikä korvaamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä, yleensä juhannukselta syyskuuhun lähes päivittäin. Ehkä kerran viikossa muuna aikana, keväällä vieläkin harvemmin.
Ranskalaiset ja sipsit eivät ole ruokaa, ne ovat höttöä, joskus ehkä pari kertaa vuodessa syön niitä, tietäen että vatsa on hetken päästä kipeä.Tuota kun joku sanoo, että perunan syönnin jälkeen on pian nälkä, en ymmärrä, minun täytyy saada perunaa tms. että nälkä pysyy poissa, jos syön pelkästään kasviksia ja lihaa, kalaa, pitäisi minun syödä 300g lihaa että nälkä pysyy poissa seuraavat 4h, köyhällä ei ole varaa, peruna, liha, kasvis yhdistelmälmällä liha annos voi olla 80g ja nälkä pysyy poissa. Liha tässä tapauksessa tarkoittaa samaa kuin valkuaisen lähde.
Eihän valkuainen mikään energianlähde olekaan, ei sitä nälänpitämiseksi syödä. Energianlähteet on hiilihydraatti ja rasva. Jos syöt kasviksia ja lihaa, niin kylläisyyden saamiseksi on syötävä rasvaa tai sitä perunaa, ei lisää lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset ja sipsit eivät ole ruokaa, ne ovat höttöä, joskus ehkä pari kertaa vuodessa syön niitä, tietäen että vatsa on hetken päästä kipeä.Tuota kun joku sanoo, että perunan syönnin jälkeen on pian nälkä, en ymmärrä, minun täytyy saada perunaa tms. että nälkä pysyy poissa, jos syön pelkästään kasviksia ja lihaa, kalaa, pitäisi minun syödä 300g lihaa että nälkä pysyy poissa seuraavat 4h, köyhällä ei ole varaa, peruna, liha, kasvis yhdistelmälmällä liha annos voi olla 80g ja nälkä pysyy poissa. Liha tässä tapauksessa tarkoittaa samaa kuin valkuaisen lähde.
Eihän valkuainen mikään energianlähde olekaan, ei sitä nälänpitämiseksi syödä. Energianlähteet on hiilihydraatti ja rasva. Jos syöt kasviksia ja lihaa, niin kylläisyyden saamiseksi on syötävä rasvaa tai sitä perunaa, ei lisää lihaa.
Riisi tai pasta vie nälän paremmin ja pidemmäksi aikaa kuin peruna.
Kesällä jonkin verran uusia perunoita, muulloin harvakseen uuniperunaa mutta max kerran kuukaudessa. Ranskalaisia, sipsejä tms en syö lainkaan.
Itse syön perunaa usein. Kesällä jopa päivittäin ja nyt syksylläkin teen perunaruokia useamman kerran viikossa. Keväällä oli kausia etten tehnyt perunasta mitään jopa kahteen viikkoon. ap.
Syön samaa ruokaa joka päivä.
Aamulla kylmän keitetyn perunan ja palan voita
Lounaaksi juustoa, silliä ja kurpitsapikkelsiä
Iltapäivällä kahvin ja lihapiirakan
Illalla kaksi vihreää omenaa ja lautasellisen graham-puuroa kerman kera
Näillä on pärjätty jo 14 vuotta. Olen 26-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Syön samaa ruokaa joka päivä.
Aamulla kylmän keitetyn perunan ja palan voita
Lounaaksi juustoa, silliä ja kurpitsapikkelsiä
Iltapäivällä kahvin ja lihapiirakan
Illalla kaksi vihreää omenaa ja lautasellisen graham-puuroa kerman keraNäillä on pärjätty jo 14 vuotta. Olen 26-vuotias.
Milloin keität tuon perunan? Keitätkö kerralla useammaksi aamuksi?
Ei av:laiset kovin köyhiä ole kun peruna ei tee kauppaansa.
Heinä-syyskuussa useammin, muulloin harvemmin.