Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joille 39v = 30v

Vierailija
11.11.2017 |

Täällä palstalla on mulle tullut ekaa kertaa vastaan ilmiö, että suurin osa ihmisistä pyöristä iät niin, että 39v on kolmekymppinen jne.
No, miten te samat ihmiset pyöristätte hinnat? Samalla tavalla? Mä tyhmänä yllätyin vielä tästäkin.
Kaverini nimittäin houkutteli mua ostamaan yhden jutun, sanoi sen maksavan 30. Pidin pahana, mutta suostuin. No, todellisuudessa hinta oli 39,90.
Eli mun näkökulmasta lompakosta katosi 40 euroa, kaverin näkökulmasta sain sen kolmellakympillä.
Mutta siis nykypolven matikka on tällaiselle keski-ikää lähestyvälle hepreaa

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avatkaa nyt joku mulle tätä. Eikös juuri ollut keskustelu/gallup, jossa suurin osa pyöristää iän noin?

Vierailija
2/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yleensä pyöristän ikäni ylöspäin. Sehän on mulle edullista, koska näytän silloin aina ikääni nuoremmalta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyöristä ikääni. Ei ikää pyöristetä. Se on, mikä on.

Vierailija
4/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avatkaa nyt joku mulle tätä. Eikös juuri ollut keskustelu/gallup, jossa suurin osa pyöristää iän noin?

Siis täh? En ole tyhmempää lukenut.

Vierailija
5/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä todellakaan kannata nykyaikana ihan sellaisenaan jaella.

Vierailija
6/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus huvikseen selannut miesten deitti-ilmoituksia ja siellä ainakin näkee tota, että mies väittää olevansa kolmekymppinen ja kuvassa on selkeästi keski-ikäinen ukkeli. :D keitä ne luulee huijaavansa? 😂

Vierailija
8/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Kolmekymppinen on käsite, se tarkoittaa 30-39-vuotiasta. Se ei ole pyöristys, vaan vakiintunut ilmaus. Samoin parikymppinen tarkoittaa 20-29-vuotiasta, ja 20+ ei viittaa kaikkiin yli 20-vuotiaisiin ihmisiin (vaikka matemaattisesti näin tietysti olisi) vaan 20-29-vuotiaisiin.

Tuo hintaesimerkki on ihan eri asia, totta kai tuollaisessa tilanteessa hinta pyöristettäisiin lähimpään kymppiin.

Vierailija
9/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kolmekymppinen on käsite, se tarkoittaa 30-39-vuotiasta. Se ei ole pyöristys, vaan vakiintunut ilmaus. Samoin parikymppinen tarkoittaa 20-29-vuotiasta, ja 20+ ei viittaa kaikkiin yli 20-vuotiaisiin ihmisiin (vaikka matemaattisesti näin tietysti olisi) vaan 20-29-vuotiaisiin.

Tuo hintaesimerkki on ihan eri asia, totta kai tuollaisessa tilanteessa hinta pyöristettäisiin lähimpään kymppiin.

39, on kyllä enemmänkin nelikymppinen. Kolmekymppinen on ennemminkin yli 30 ja alle 35.

Vierailija
10/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin pyöristän 9 euroa nollaksi.

Vierailija
11/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä todellakaan kannata nykyaikana ihan sellaisenaan jaella.

Nyt en ihan ymmärrä? Ei kannata nykyaikana ihan sellaisenaan jaella?

Siis tarkoittaako että iässä on jotain salattavaa? Että se on jonkinlainen ruma hävettävä salaisuus? Miksi? Perustelut!

Eiköhän iän pysty aika hyvin arvioida myös ulkoisen olemuksen perusteella. Kyllä jokainen jolla on normaali näkö silmälaseilla tai ilman, näkee että botox-naamainen 60-vuotias ei ole 20 vaikka sitä tavoittelee. Ei sitä voi peittää. 

Mikä on kauheaa ja säälittävää ja hävettävää omassa iässä? Eikö normaali ihminen vanhene, joka hetki? Eikö jokainen vanhene? Ei aikaa voi valehtelemalla pysäyttää!

Itse olen 63 täyttänyt, kaksi aikuista lasta maailmalla. Ikääni  en ajattele ja läheskään aina kysyttäessä en ihan tarkkaan muista! Pitää miettiä hetki oliko se nyt niin, vai olenko jo ehtinyt täyttää sen. Ikä on minulle se ja sama. En pukeudu mummo-uniformuun eikä minulla ole harmaata kikkarapermanenttia. Olen aktiivinen ja varsin eloisa ihminen. Terve kaikin puolin. Kiloja ei ole siunaantunut, harrastan liikuntaa mm. koirien kanssa sekä käyn myös ratsastamassa.  Sairauseläkkeelle jouduin jäämään kuusikymppisenä hoitoalalta. Selkä sekä olkapäät rikki. Mitään sairautta tai lääkitystä ei ole. Hyväksyn ikäni enkä sitä piilottele. En ole törmännyt yhteenkään syyhyn tai ongelmaan miksi minun se pitäisi tehdä!

Vierailija
12/16 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsite, joka on syntynyt ja on käytössä ainoastaan palstamammoilla. Ei oikeassa elämässä lainkaan

Vierailija
13/16 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, on siis matematiikkaa ja ikämatematiikkaa.

Vierailija
14/16 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöristäminen on vaikeaa, niin kysypä ihan yksinkertaista prosenttilaskua satunnaiselta vastaantulijalta.

Vierailija
15/16 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, on siis matematiikkaa ja ikämatematiikkaa.

Mammoilla on ihan oma matikkansa silloin kun iästä puhutaan :D. Siinä ei normaalit pyöristyssäännöt päde.

Vierailija
16/16 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus huvikseen selannut miesten deitti-ilmoituksia ja siellä ainakin näkee tota, että mies väittää olevansa kolmekymppinen ja kuvassa on selkeästi keski-ikäinen ukkeli. :D keitä ne luulee huijaavansa? 😂

Juu tai ikä-kohdassa lukee 39 ja esittelytekstissä "olen tällainen reilu kolmekymppinen miehenalku"... :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan