Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin lapsi huutaa joka päivä

Vierailija
10.11.2017 |

Asumme kerrostalossa ja naapurin lapsi, arviolta kaksi tai kolme vuotta, huutaa joka päivä kuin hädissään. Tämä huuto on niin kovaa, että kuuluu meille asti. Yleensä lapsi huutaa iltaisin, mutta olen kuullut tämän huutavan myös aamulla seitsemältä ja viimeksi tänään jo kello viisi. Huusi myös päivälläkin täyttä päätä.

Kerran mieheni sattui näkemään perheen menevän kotiovelle ja lapsi alkoi heti huutamaan, kun tajusi joutuvansa kotiin. Vanhemmat vaikuttavat ulkopuolisin silmin ihan kunnollisilta, mutta olen kuullut miehen (isän tai isäpuolen) raivoavan lapselle monta kertaa huutaen lapselle ole hiljaa! Äidin en ole kuullut huutavan.

Käy ihan sääliksi tätä lasta. Eipä ole kovin häävit oltavat kotona. Nähtävästi ainakaan tämä isähahmo ei ole yhtään empaattinen eikä osaa olla tuon ikäisen lapsen kanssa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen lapsi saattaa huutaa vaikka kotona olisi kaikki kunnossa.

Vierailija
2/18 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en ota kanta, mutta tuon ikäisen huutaminen uniaikoihin on ihan normaalia. Meidänkin kolmevuotias välillä huutaa illalla protestiksi, kun pitäisi käydä nukkumaan. Välillä taas herää keskellä yötä, vaikkapa just viideltä, huutoitkemään ihan syyttä. On selvästi puoliksi unessa, ei noteeraa mitään lohdutteluyrityksiä, saattaa itkeä kymmenenkin minuuttia ja sitten vaan nukahtaa takas. Näinä öinä olen miettinyt, että naapurit varmaan luulee että lasta huudatetaan tahallaan keskellä yötä, eikä välitetä edes lohduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuhun en ota kanta, mutta tuon ikäisen huutaminen uniaikoihin on ihan normaalia. Meidänkin kolmevuotias välillä huutaa illalla protestiksi, kun pitäisi käydä nukkumaan. Välillä taas herää keskellä yötä, vaikkapa just viideltä, huutoitkemään ihan syyttä. On selvästi puoliksi unessa, ei noteeraa mitään lohdutteluyrityksiä, saattaa itkeä kymmenenkin minuuttia ja sitten vaan nukahtaa takas. Näinä öinä olen miettinyt, että naapurit varmaan luulee että lasta huudatetaan tahallaan keskellä yötä, eikä välitetä edes lohduttaa.

Mutta huutaa päivisinkin usein. Tietysti ei ole itsellä lapsia mutta kuulostaa kuin sikaa tapettaisiin ja siksi ollaan mietitty, mitä siellä tapahtuu.

Vierailija
4/18 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vähintäänkin yhtä riemastuttava lapsi. Huusin kuin palosireeni, kun esimerkiksi hiuksiani yritettiin leikata. Unohtamatta sitä draamaa, kun kukaan ei tullut peittelemään illalla, vaikka kuinka tuimana sitä vaadin.

Ehkä sinunkin naapurissasi asuu yhtä veikeä kaveri. Onnea ja jakselemisia, jos näin on. Luoja että hävettääkin näin jälkikäteen.

Vierailija
5/18 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi kuinka huutaisi ukon pitäisi kestää lapsen itku.

Vierailija
6/18 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä on 2v huutava lapsi. Tässä päivän tyypillisiä huudon aiheita:

Aamulla: väärä aamupala, väärä muki, ei halua vaihtaa vaippaa, ei halua riisua pyjamaa, ei halua paitaa / housuja / sukkia päälle.

Ulos lähtö: Huutoa koko pukemisen ajan, koska MINÄ ITSE!!!

Kotiintulo: huutoa koko matka hissistä kotiin, koska EI HALUA KOTIIN!

Lounas: äiti laittoi lusikan väärään paikkaan / koski siihen, lautanen on väärä, ruoka on pahaa EN SYÖ!

Päiväunet: HUUTOA!

Iltapäivä: haluaa äidin puhelimen / isin tabletin / sakset / veitsiä / maalata seinään ---> ei onnistu --> huutoa, koska on se niin väärin, MÄ HALUUN!!

Päivällinen: sama kuin lounas

Ilta: ei halua pestä hampaita, lukea, pukea, mennä nukkumaan.

Vanhemmat on empaattisia, ymmärtäväisiä, selittävät ja puhuvat, pitävät hellästi kiinni rajoista, rakastavat täysillä. Huumorilla mennään ja sitä onneksi löytyy (toivottavasti myös naapureilta!)

T: Tempperamenttisen uhmaikäisen äiti

Vierailija
7/18 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sanonut 3 ja 4 vuotiaille kovalla äänellä että "olkaa hiljaa"'. Joo, se huuto on kamalaa. Tuon ikäiset huutaa esimerkiksi väärän väristä sukkaa....

Vierailija
8/18 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. Oma 2,5v herää viideltä, huutaa kuin hinaaja kun koitetaan laittaa päiväunille _nätisti_ nostamalla takaisin sänkyyn. Kiukku voi tulla siitä että veli laulaa samaan aikaan kuin hän tai siksi ettei saa laittaa jumppatossuja leikkipihalle. Päiväkodista kotiin tullessa väsyikäväkiukut on kans ihan normaaleja.

Ja on se hermo kireellä itselläkin kun joka aamu on herätys kukonlaulun aikaan ja vääntöä milloin mistäkin. Itse yleensä tyydyn jupisemaan partaani mutta mies helpommin korottaa ääntänsä; se on usein ihan vaan persoonakysymys miten reagoi kun on tarpeeksi väsynyt/ ärsytetty.

Yksi sana. UHMAIKÄ.

Vierailija
9/18 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin uhmaikäinen taloudessa. Huutaa kaikki nukkumiskerrat, etenkin yöllä. Eipä juuri itse nukuta mutta sellasta se on kun on lapsia.

Parasta koko kuviossa on että toisen puolen naapurista kuuluu aina seinän läpi valitusta meidän lapsen itkemisestä. Joskus kuulunut jopa lapsen itkun matkimista. Siis aikuisten ihmisten suusta.

Ollaan neuvolassa monta kertaa kysytty lapsen uniongelmiin apua. Niiden mielestä pitää vaan antaa huutaa niin kauan että tajuaa ettei auta mitään. Siis vaikka huutaa aivan paniikissa niinkuin uhmaikäinen huutaa kun häntä ei kuunnella. Ollaan vastattu että meidän naapurissa asuu tommosia henkilöitä jotka matkii lapsen itkua että vaikka lapsen huuto jaksettais vielä itse kuunnella niin ei noita naapurin meidän lapsen pilkkaamista siinä omassa väsymyksessä jaksa.

Vierailija
10/18 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa huuto kun mennään sisälle koska me ollaan yleensä aina menossa ja lapsi on mukana. Lapsen kanssa ollaan useampi tunti päivässä ulkona. Pikkulapsen itkusta ei voi antaa varoitusta, tai voi, mutta varoitusken saaja voi heittää sen roskiin koska käräjille asti ei taloyhtiö ja isännöitsijä asiaa vie koska juurikaan tällaisia asioita ei ole käräjille mennyt ja mi on, on päättynyt vuokralaisen voittoon. Pikkulapsen äänet kuuluvat normaaleihin elämä ääniin, vaikka olisikin vän itkuisempi tapaus. Samoin koliikkivauvan yhtämittainen itku katsotaan normaaliksi elämän ääniksi, vaikka huutaisi yötä päivää.

Vierailija
11/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa rasittaa, kaks pientä tyttöä ja yh isä. Ainakin oletan näin,koska lasten äitiä ei näy ikinä. Joka ilta monta tuntia itkua parkua ja aamulla tarhaan lähtiessä. Mietin tässä soitanko mihinkään vai ostanko korvatulppia?

Vierailija
12/18 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta vaikka lapsi huutaa oli ikä mikä tahansa niin ei se aina tarkoita että lasta kohdellaan huonosti.

Mikä ihme suomalaisia riivaa että verrataan omiin lapsiin muiden lapsia, eikö mene jakeluun että lapset ovat yksilöitä? Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää??. Äo on tuollaisilla vertaavilla / jokaisesta huudosta huolestuneella varmaan max 90. 

Olenko koskaan välittänyt naapurissa huutavasta lapsesta no EN OLE olenko koskaan ajatellut että kylläpä on voimakas hyvät hermot omaava vanhempi KYLLÄ OLEN, juuri tälläisten ns "ikikyylien" superkorvien takia on tehty mm turhia lasuja , ja turhakin lasu on sellainen että siitä jää merkki ketäkö se haittaa? No vanhempaa tietysti. Älkää ihmiset säikähtäkö lapsen raivoa toisilla uhma kestää sieltä 1v aina 18vuotiaaksi ja se tekee meistä nimenomaan erillaisia ihmisiä. Tuollainenkin ikänsä huutava lapsi voi olla vaikka mitä isompana jopa astronautti tai malli.

Minulla itsellä 2 lasta jotka täysin erillaisia vertasinko? Kyllä tottakait koska toinen tyttö ja toinen poika hyödyttikö verrata ei (ihmiisen perustaipumus on se että omiakin verrataan vaikka siinä tehdään suurin virhe ja unohdetaan se että LAPSET OVAT YKSILÖITÄ.

Vierailija
13/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa lapselle rutiinit säännöt mitä tehdään milloinkin ja niistä ei jousteta. Nukkumaan meno ruokailu sisällä huutaminen juokseminen. Viekää lapset päivällä ulos leikkipuistoon purkamaan energia. Eivät huuda ja juokse sisällä. Kun saavat ulkona touhuta 2-4 tuntia päivässä pihalla on meno halut illalla pois. Nukkumaan meno kutsuu

Vierailija
14/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä sanonut 3 ja 4 vuotiaille kovalla äänellä että "olkaa hiljaa"'. Joo, se huuto on kamalaa. Tuon ikäiset huutaa esimerkiksi väärän väristä sukkaa....

Väärän väristä sukkaa? Typerä lellipentu.

Vierailija
15/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lapsen, joka suuttuessaan saattoi huutaa puolikin tuntia yhteen menoon, kunnes itsekseen rauhoittui. Mikään ei auttanut.

Vierailija
16/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanhempi on rasittunut eikä osaa ottaa vastaan lapsen istua ja suuttuu enemmän ja lapsikin huutaa hädissään enemmän. Kierre olisi saatava poikki.

Meillä naapureissa oli aina tuo ongelma kun mieshenkilöt hoitovuorossa. Huutamista lapsilta, sekä miehiltä aina syödessä,lähtiessä tarhaan ym. Myös junissa olen nähnyt useasti miten isä riepottelee pientä lasta kädestä tai paiskaa penkkiin, kun ei jaksa liikkuvaista lasta.

Mutta kyllä äiditkin osaavat. Jos lapsi selvästi huutaa hädissään ehdottaisin että menisitte molemmat ovelle, ettei tule ongelmia. Jos yhä jatkuu voit tehdä lasun. Etenkin jos näyttää ettei vanhemmat oikein mielellään ole lasten kanssa tai näyttävät päihdeperheeltä.

Vierailija
17/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeset pari viikkoa on pikku lapsi huutanut kotiin tullessa kun ei saa päivälliseksi karkkia. Illalla huutaa kun ei saa iltapalaksi karkkia ja toki iltahulinat on kun on nälkäinen (ei suostu syömään ruokaa, leipää, hedelmää, jogurttia, puuroa, välipalakaurakeksiä tms mikä ei ole karkkia) ja väsynyt. arkisin on kyllä hoidossa mutta viikonloppuisin on nyt parina kertana huutanut joka ateria aika (viisi ateriaa päivässä) kun ateriaksi ei ole karkkia (saa vähän karkkia viikonloppuisin kuten aina) mutta nyt vaan haluaisi karkkia koko ajan.

kuuluu ikään ja uhmaan, harjoitellaan rajoja. huutokonsertin jälkeen aina keskustellaan asiasta ja paljon enemmän on kivaa aikaa kuin tuota huutoaikaa. En anna periksi ja anna syödä karkkia sen pelossa että ei huutaisi. Kyllä se ruoka alkaa maistumaan taas jossain vaiheessa, ei lapsi ruokapöydän ääreen nälkään kuole kun pöydässä on ruoka 5 kertaa päivässä ihan perus kotiruokaa monipuolisesti.

Vierailija
18/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja-Erikakin huusi päivittäin, samoin ny kuollut 4 vuotias. Olethan tehnyt lasun.