Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät sallivat tällaisen yhteiskunnan, jossa rikkaimmat tienaavat mitään tekemättä enemmän kuin ehtivät tuhlata?

Vierailija
10.11.2017 |

Herrasuvut porskuttavat ja nauttivat elämästä, ja enemmistö joutuu juoksemaan oravanpyörässä koko ikänsä tai jopa ruinaamaan ruokaa leipäjonoista.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan noita vallakumouksia tapahtunut. Jotenkin vaan sen vallankumouksenkin jälkeen ovat toiset päässeet vallan ja rahan makuun, ja ruvenneet sortamaan muita.

Vierailija
22/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs juoksevat ja ruinaavat tekisivät omasta suvustaankin herrasuvun. Näin minä olen tehnyt ja vähentänyt sitä juoksemista sekä itseltäni että sukulaisiltani. Ei läheskään kaikki rikkaatkaan vain laiskottele, moni juoksee vielä kovempaa kuin köyhä tai on ainakin jossain vaiheessa juossut koska on päässyt rikastumaan. Rikkaudetkaan eivät pysy ihan tekemättä työtä, työn muoto vain vaihtuu toisenlaiseksi.

Jos on paljon pääomaa jota varainhoitaja hallinnoi, niin mitä ihmeen työtä se omaisuutensa perinnöksi saaneelta vaatii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kerralla kun köyhät yrittivät saada oikeutta niin saivat kuulan kalloon. Punaiset vs. valkoiset sota.

Älä viitsi vääristellä historiaa. Ei kyse ollut mistään luokkasodasta vaan punaiset yrittivät liittää maamme itänaapuriin.

Vierailija
24/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, ostin ASP:lla asunnon ja kaverit asuivat vuokralla. Vaihtoivat kännykkäänsä, telkkariaan ja autoaan uudempaan naureskellen minulle, kun säästin. 

Asuvat edelleen vuokralla, valittavat elämän kalliutta ja rikkaiden suosimista huomaamatta, että tekemällä toisin, heilläkin voisi olla omistusasunto, sijoituksia ja turvattu tulevaisuus. Mutta kun ei kiinnostanut ennen kuin elämä meni jo.

Vierailija
25/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ole oikeastaan yhtään erilaisia muinaisista egyptiläisistä.

Faaraot onnistuivat huijaamaan väestön rakentamaan heille pyramideja. Ajan yhteiskuntajärjestys oli sellainen että se mahdollisti asian.

Samoin nykyään ihmiset suostuvat siihen että miljardöörien onnistuu kerätä älyttömiä omaisuuksia muiden työllä. Yhteiskuntajärjestys on tehty sellaiseksi että se tapahtuu.

Pohjois-Koreassa Kim haalii itselleen käsittämättömän omaisuuden koska sielläkin ihmiset hyväksyvät sen että joku on julistettu paremmaksi ihmiseksi kuin muut.

Laumaeläimen tottelevaisuutta.

Toisaalta miksi sinä et ole kuin Kim, mikä sinua estää?

P-Koreassa voi olla vain yksi Kim. Lähipiirissä varmaan kaikki haluavat hänen paikalleen ja salaa varmaan yrittävätkin, mutta kilpailu on kova ja riski erittäin suuri.

Epäonnistujat tapetaan perheineen eikä luultavasti edes kovin nopeasti ja kivuttomasti.

Suomessa ei ole ainuttakaan, joten nyt hankkimaan samoja ominaisuuksia ja samanlaista karismaa.

Suomen yhteiskuntajärjestys on sellainen että Kim Jong-Uniksi tulo ei täällä enää onnistu. Menneisyydessä samanlaisia hallitsijoita on ollut, kuten esim. Kaarle XII, muut kunkut ja Venäjän tsaarit jotka eivät paljoa Kimistä eronneet, paitsi hallitsijanimeltään.

Vierailija
26/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kerralla kun köyhät yrittivät saada oikeutta niin saivat kuulan kalloon. Punaiset vs. valkoiset sota.

Älä viitsi vääristellä historiaa. Ei kyse ollut mistään luokkasodasta vaan punaiset yrittivät liittää maamme itänaapuriin.

Olette molemmat oikeassa, joten turha kinastella.

Vierailija
27/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs juoksevat ja ruinaavat tekisivät omasta suvustaankin herrasuvun. Näin minä olen tehnyt ja vähentänyt sitä juoksemista sekä itseltäni että sukulaisiltani. Ei läheskään kaikki rikkaatkaan vain laiskottele, moni juoksee vielä kovempaa kuin köyhä tai on ainakin jossain vaiheessa juossut koska on päässyt rikastumaan. Rikkaudetkaan eivät pysy ihan tekemättä työtä, työn muoto vain vaihtuu toisenlaiseksi.

Jos on paljon pääomaa jota varainhoitaja hallinnoi, niin mitä ihmeen työtä se omaisuutensa perinnöksi saaneelta vaatii?

No kyl paris Hiltonkii tekee kovaa duunia ja ilahduttaa olemassaolollaan niin paljon että vaatii paljon.

Vierailija
28/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vain vähän vanhan raha rikkaita sukuja, joiden jälkikasvu oikeasti voi vain löhöillä ja nauttia elämästä.

Suurin osa hyvätuloisista ja rikkaista painaa todellaa pitkää päivää töissä ja uhraavat siinä samassa vapaa-aikaansa, yöunensa ja pahimmillaan perhe-elämänsä. Siinä tienaa helposti, kun ei ole aikaa kuluttaa.

Se ehkä näyttää kahdeksasta-neljään-duunarille siltä, että helppoa elämää tuo tietokoneen ruudun tuijottaminen, vaikka todellisuus on kaukana siitä.

Vierailija
29/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen kysymykseen: siksi, että kaikki vaihtoehtoiset yhteiskuntamallit on tuomittu epäonnistumaan. Ihmisen ahnetta ja korruptioon taipuvaista perusluonnetta ei voi muuttaa, tai ainakin se muuttuu niin hitaasti, että siitä ei nykypopulaatio pääse hyötymään.

Vierailija
30/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäiseen kysymykseen: siksi, että kaikki vaihtoehtoiset yhteiskuntamallit on tuomittu epäonnistumaan. Ihmisen ahnetta ja korruptioon taipuvaista perusluonnetta ei voi muuttaa, tai ainakin se muuttuu niin hitaasti, että siitä ei nykypopulaatio pääse hyötymään.

Kuitenkin aika monissa (ei kaikissa) metsästäjä-keräilijäyhteisöissä on eletty aika demokraattisesti ja tasa-arvoistesti.

Vierailija
31/40 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän laskupäätä toivoisi näiltä vallankumouksen lapsilta. Ei siitä montakaan euroa jäisi jaettavaa, jos Suomessakin muutamalta rikkaalta jaettaisiin rahat, joista vallankumouksen johtajat varastaisivat heti 90 prosenttia. Eikä nekään eurot muuttuisi rahaksi, tuottava työ vain loppuisi ja kohta kaikki paitsi johtajat olisivat köyhääkin köyhempiä. Ja sitten pitäisi elää rosvoamalla toisia köyhiä.

Jotain voisi oppia Kimilta, Venezuelasta, entiseltä Neuvostoliitolta jne, Mutta ei, yhä uskotaan sairaaseen unelmaan, ja ollaan valmiit kiväärit kädessä jakamaan oikeutta ja kommunismia.

Vaikkei se ideologia missään koskaan ikinä ole toiminut, niin jostain näitä vaan riittää.

Paris Hiltoninkin tekee töitä myymällä itseään tapahtumiin jne. 

Vierailija
32/40 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todella olisit mitä väität olevasi, et olisi av:lla perjantai-iltana.  Ymmärrät tämän kyllä itsekin. 

Kyllä täällä oikeastikin varakkaita on, ja hyvin toimeentulevia jne. Vai luuletko ettei heillä ole vapaa-aikaa ja halua rentoutua eri tavoilla? Ei mutta äskenhän täällä väitettiin että heille ei muuta olekaan kuin rahaa. Luuleeko nämä että rikkaat vain makaavat kylvyssä ja sängyssä "nauttimassa rahoistaan" vai olisikos että joka tapauksessa he tekevät ajankulukseen jotain. Ehkäpä jopa trollaavat keskustelupalstoilla.

Vierailija
33/40 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä antaisi vapaata valtakirjaa varainhoitajalle. vaan pitäähän sitä hallinnoida varainhoitajia ainakin, että tekevät työnsä minun hyväkseni eikä firmansa osakkeenomistajien hyväksi. Win-Win tietenkin tavoitteena, mutta pakkohan se on tietää että toimiiko varainhoitaja hyvin vai ei, eli kannattaako sille maksaa.

Vierailija
34/40 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaaksi tuleminen vaatii yleensä todella kovaa työtä. Ja sellaisia määriä, joita ei toimeentulotukilainen osaa edes kuvitella. Ei puhettakaan kohtuullisista työajoista tai työmatkoista, kaikki tehdään mitä voidaan ja sen päälle vielä vähän lisää.

Vierailija
35/40 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin yrittämisen täysin nollista. Ensimmäiset kaksi vuotta tein yksin remppatöitä ja sain laskut maksettua jne. Kolmantena vuonna palkkasin yhden työntekijän ,koska aloin samaa asiakkaita mistä en selvinnyt yksin. Neljäntenä vuonna palkkasin 5 uutta työntekijää. Seitsemäs vuosi kun alkoi, niin palkkasin 6 työntekijää. 12 duunaria oli seuraavat kaksi vuotta. Ja kymmenes vuosi kun alkoi, niin palkkasin 4 uutta työntekijää. Sitten kun olin ollut noin 12 vuotta yrittäjänä, niin se alkoi näkymään omassa pussissa. 20 vuotiaana aloitin ja 20 vuotta pyöritin firmaa. Loppujen lopuksi minulla oli 42 työntekijää. Elokuun viimeinen päivä myin firmani ja aloin nauttimaan elämästäni. Vasta nyt 40 vuotiaana voin sanoa, että olen rikas. Mutta olen jokaikisen sentin tienannut ja ansainnut, kun firmani myin. Kyllä ne rikkaat jotka porskuttaa on tehny duunii myös sen eteen. Minä en häpeile sitä mitä omistan nyt. Mulle on myös yks lysti jos joku pahottaa mielensä tai aukoo päätään. Laiskaperseet itkee aina jos joku menestyy.

Vierailija
36/40 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska köyhä on voimaton ja vallaton, eristettynä muista. Ei apaattinen ihminen tee vallankumouksia vaan sulkeutuu ja yrittää pärjätä parhaansa mukaan. Täytyy olla aika hyvässä asemassa että uskaltaa uskoa johonkin parempaan (ja kykenee käyttämään aikaansa sen pohtimiseen), varsinkin kun puhutaan koko yhteiskunnan muodonmuutoksesta.

Vierailija
37/40 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rikkaimmat eivät hallitse ainoastaan tuotantoa, rikkaat hallitsevat myös ajattelua. Ajattelun hallintaa on mm. se, että jonkun työpanos on sata- tai tuhatkertaisesti muita isompi tai tärkeämpi, tai että kaikki rikkaat ovat päässeet asemaansa työnteolla, tai että kaikilla köyhillä olisi mahdollisuus yltää samaan. 

Vierailija
38/40 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä köyhimmätkin ovat niin rikkaita (on oma valinta jos päättää nähdä nälkää tai asua veneen alla), että ei oikeasti millekään vallankumoukselle ole aihetta, jotkut rikkaiden kakarat jotka kadehtivat, jos naapurilla on sittenkin vähän enemmän rikkautta ovat vouhottamassa rahan tasajakoa. Ja lähes aina, jos jollain on oma asunto ja auto rikkautena, niin ne on ansaittu ihan omalla työllä ja jostain muusta on jouduttu luopumaan ja säästäväisesti on pitänyt elää. Ja joku sitten niistä onnistuu vieläkin enemmän hankkimaan, niin että siitä rikkaudesta hyötyvät lapset ja lapsenlapsetkin. 

Kommunismin toteutuminen tarkkoittaisi sitä, että kukaan ei haluaisi tehdä töitä ja eihän siinä kauan menisi, kun ne yhteisiksi jaetut rahat loppuisivat. Siitä sitten alkaisi se köyhyyden tasajako, mutta punaiset liput tanassa nälkä kurnien vatsoissa pitäisi ylistää sitten jotain suurta johtajaa.

Vierailija
39/40 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu Selänne sentään tietää olevansa onnekas

http://www.kaleva.fi/urheilu/suurin-kunnia-jonka-voi-saada-teemu-selant…

Teemu ymmärtää, että pelkkä työn tekeminen ei riitä vaan tarvitaan mukaan paljon onnea. Moni muu on yrittänyt samaa mutta loukkaantunut jne. Tarvitaan siis ONNEA!

Vierailija
40/40 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasuvut porskuttavat ja nauttivat elämästä, ja enemmistö joutuu juoksemaan oravanpyörässä koko ikänsä tai jopa ruinaamaan ruokaa leipäjonoista.

Jos nimität oravanpyörässä juoksemiseksi ihan normaalia työntekoa niin voi sinua kulta pieni...

Suomi on edelleenkin kaikilla mittareilla maailman ehdotonta huippua. Maailman onnistunein maa kaikista puutteistaan huolimatta.

Jotkut nyt vaan onnistuvat elämässään muita paremmin mutta se ei teitenkään ole muilta pois. Mikäli tähän ei olisi edes mahdollisuutta niin eihän kukaan viitsisi edes yrittää. Neuvostoliitossa homma ei toiminut -sitä ei saa unohtaa vaikka sinulle näin on käynyt.

Ja kysynpä taas mitä positiivista te luulette saavanne jollain kapinalla tai vallankumouksella aikaan? Ei kukaan tänne enää investoisi -Suomi olisi hetkessä Venzuelan tasolla, paskemmalla ilmastolla vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi