Kävin tänään kaupassa. Kassajonossa katselin ympärilleni perjantain ruuhkaa. Mieleeni tuli sana "hiilaripaska". Miksiköhän?
Kommentit (26)
Mitä sitten? Haluan nauttia viikonloppuna.
Jep! Mut ei ollu mun korissa! Mä oon 2 vkoa vähähiilarisella dieetillä ja pyörin tänään kaupassa miettien mitä kerään koriin, kun en voi kerätä sitä tavanomaista hiilaripaskaa.
No korissa oli lopuksi erilaisia juustoja, paprikaa, kesäkurppaa, kukkakaalia, jauhelihaa, herkkusieniä, salamia... 😋
Vierailija kirjoitti:
Nii'in.
Liikunnan ja terveellisten elämäntapojen tarkoitus on mahdollistaa ajoittainen herkuttelu, ei masokismi.
Jos satuit katsomaan myös mun ostoskoriini niin kauhistuit varmasti. Mutta ei huolta, ostan suurimman osan ruuistani etnisistä kaupoista ja lähiruokapiiristä, joten kokonaisuus on kaukana siitä mitä marketin ostoskorini perusteella kuvittelisi.
Koska olet ortorektinen terveysfasisti?
Sinunlaisesi saavat aina toivomaan että köyhemmät ajat palaisivat, loppuisi tämä järjetön nirsoilu ja tavallinen ruoka palaisi taas arvoonsa.
Mulle riittää kaupan hyllyjen katselu. Paskaa, paskaa, paskaa ja vielä lisää paskaa paikat pullollaan... Hyvää ravintoa saa välillä tosissaan etsiä kaiken sen paskan keskeltä. Enkä edes ole karppaaja vaan pyrin noudattamaan lautasmallia ja syön (sokeroimatonta) puuroa ja täysjyväruisleipää huoletta.
Me ostettiin pelkkiä hiilareita tänään lähikaupasta mutta se ei tarkoita sitä, että se on se mitä syödään viikonloppuna. Juhlatarpeita hankittiin vähän lisää. Meillä on muukin juhla kuin isäinpäivä.
Ostin tänään reilun kilon irtsareita, ison pussin sipsejä, 4 pakettia pikanuudeleita, kalapuikkoja, maksamakkaraa ja nipun banaaneja. Mitäs siihen sanotte?
Hetki sitten hiilareita vältellessäni kaupassa oli kieltämättä aika vaikea shoppailla. Hiilaria on lähes kaikessa, samoin lisättyä sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään reilun kilon irtsareita, ison pussin sipsejä, 4 pakettia pikanuudeleita, kalapuikkoja, maksamakkaraa ja nipun banaaneja. Mitäs siihen sanotte?
My kind of wkend😁 paitti toi maksis ja banaanit...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Mutta jättäisin suurimman osan noista pois nyt koska yritän oikeasti laihduttaa ja syödä lähinnä itse tehtyä ruokaa.
Nyt turpa kiinni! Annat niiden syödä niitä hiilareita ihan rauhassa.
Kysynnän ja tarjonnan laki toimii ja hinnat nousee jos kansa alkaa syömään proteiinia, tai sitten joudutaan kaikki syömään rahkaa ja raejuustoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää kaupan hyllyjen katselu. Paskaa, paskaa, paskaa ja vielä lisää paskaa paikat pullollaan... Hyvää ravintoa saa välillä tosissaan etsiä kaiken sen paskan keskeltä. Enkä edes ole karppaaja vaan pyrin noudattamaan lautasmallia ja syön (sokeroimatonta) puuroa ja täysjyväruisleipää huoletta.
Lautasmallin ravintosuosituksia käytetään myös sikojen lihottamiseen. Että ilmeisesti se paska kelpaa..
Suomi ei ole ruokailumaa. Täällä "mätetään" naamaan jotakin turruttavaa.
Sulla oli kakkahätä?