Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi täyttää huhtikuussa 4v ja vieläkin täysin vaipoissa, huolissani olen

Vierailija
10.11.2017 |

Siskon lapsesta kyse, ei nyt kaikki siellä ihan muutenkaan hyvin ole ja tällainen asia sitten vielä lisäksi. Mikä siinä on niin vaikeaa laittaa se lapsi potalle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että lapsi ei ole oma.

Siistiksi oppinen on hyvin yksilöllistä ja riippuvainen lapsen sisäelimien kehityksestä. Toinen oppii vuoden vanhana ja toinen vanhempana. Yleensä alle 5v. ei tehdä toimenpiteitä tai leikkauksia.

Siistiksi oppimisessa on sama juttu kuin puheen tai liikkumisen oppimisessa.

Mun tytär oppi kävelemään 7kk ikäisenä ja juoksi täyttä päätä jo vuoden ikäisenä, mutta puhumaan oppi kun oli yli 3v ja sitten puhuukin kokonaisia lauseita. Mitään lääketiett.vikaa ei ollut.

Paheksunnan sijaan, voisit sinäkin ap. olla mieluimmin tukena läheisille. Siitä tulee hyvä mieli itsellekin.

Vierailija
2/7 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhriiko lapsi?

Onko häntä hyväksikäytetty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan häntä ei käytetä potalla. Kyllä tuo kylässä ollessaan sinne menee ja tekee asioitakin.

Samoin lapsi ei puhu, suurinosa omaa siansaksaa, sanan sieltä täältä saa selvää :(

Vierailija
4/7 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on tarhassa tai perhepäivähoidossa niin siellä kyllä opetetaan potalle.  Ja neuvola kyllä huolehtii asiasta joten relax sinä.   Monesti 4 -vuotiaalla on yövaipat.

Vierailija
5/7 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on mielestäsi vanhempien välinpitämättömyys, niin onhan lastensuojelu mukana?

Vierailija
6/7 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu on mukana. Käyttää vaippaa siis 24/7. Kyllähän se päiväkodissakin varmaan potalla käy, mutta ei se auta jos kotona ei käytetä.

Vierailija
7/7 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet ei oikein näytätajuavan että lapselle pitäisi jatkuvasti puhua että oppii puhumaan. Sitten ku ymmärtää sanat kuten vauva ja toteaa olevansa iso poika/tyttö niin siirtyy ihan itse potalle.

Kunnes sitten se pottakin on vauvojen touhua (5v+)... ja haluaa oikeasti isojen veskille vaikkei oikein ylettyisi. No löytyyhän noita tasanteita. Itse kärräsin tarvittaessa sinuhen ja pari muuta kirjaa jalkojen alle.. :p