Uskallatteko heti kokeilla Länsimetroa?
Vai odotatteko jonkun aikaa ja katsotte, miten toimii muilla koehenkilöillä?
Kommentit (83)
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on vaikeata toi metro Espoossa. Toisaalta ymmärrän näitä, joille tulee liityntäliikenne. Itse asun itä-helsinkiläisen metroaseman vieressä ja kulkenut monta vuosikymmentä metrolla niitä merimaisemia katsellen. Toivottavasti sählinki ei aiheuta lisää viivästyksiä.
Se ON vaikeaa, jos ei asu metroaseman lähellä. Mun mielestä toi bussi+metro on huonompi vaihtoehto kuin suora bussiyhteys. Tapiola-Matinkylä akselilla asuvat taas hyötyvät metrosta.
Olen asunut kaukana metrosta ja ei siellä mitään suoria bussiyhteyksiä ole joka paikkaan. Toisiin suuntiin eli lähinnä keskustaan menee mukavasti mutta poikittain mennään sitten jollain etanalinjalla. Välillä linjamuutos tarkoittaa sitä että viereistä tietä kulkenut bussi kulkeekin jostain melkein kilometrin päästä, tai suora ja nopea yhteys muutetaan siten että se kiertelee jokaisen välillä olevan lähiön eli kestää kaksinkertaisesti aikaa.
Turha noista muutoksista on pelkästään metroa syyttää kun niitä tapahtuu aina välillä ilmankin.
voihan se olla että eka vuoro etenee puoli kilometriä, sitten huomataan ettei siellä tunnelissa ole enempää kiskoja kun asennusporukka ei uskonut että se lähtee aikuisten oikeesti liikkeelle näin pian :)
Ehkä, ehkä en, mutta aamuista työmatkaani ja ajoissa olemista en jättäisi sen kulkuvälineen varaan. 😂
Milloin ne bussiyhteydet Kampista Espoon perukoille loppuu?
Turvallisempi se on kuin joku vanha metro.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on vaikeata toi metro Espoossa. Toisaalta ymmärrän näitä, joille tulee liityntäliikenne. Itse asun itä-helsinkiläisen metroaseman vieressä ja kulkenut monta vuosikymmentä metrolla niitä merimaisemia katsellen. Toivottavasti sählinki ei aiheuta lisää viivästyksiä.
Se ON vaikeaa, jos ei asu metroaseman lähellä. Mun mielestä toi bussi+metro on huonompi vaihtoehto kuin suora bussiyhteys. Tapiola-Matinkylä akselilla asuvat taas hyötyvät metrosta.
Ei se ole vaikeaa. Asun Idässä metron syöttölinjan varrella, eikä ole mitään valittamista. Näppärä on. Päivittäisessä käytössä.
En tiedä viitsinkö. Ensin bussilla ja sitten pitää vaihtaa metroon. Junalla pääsen suoraan helsinkiin.
En uskalla. Pelkään, että siellä ei todellakaan ole vielä kaikki kunnossa. Rakennuttajan ongelmien lisäksi myös työn vastaanottajan päässä on paljon pielessä, kun kunnallisen liikennöintiyhtiön toimitusjohtajaa valvoo entinen kunnallispolitiikan ansioilla tehtäviinsä valittu politrukki ja itse toimitusjohtaja on jo aiemmin monta projektia sössinyt, mutta niistä huolimatta toimitusjohtajaksi nostettu poikanen.
Vierailija kirjoitti:
Nih, ensimmäinen lähtö matinkylästä klo 5 aamulla tjsp, vaunu lähtee liikkeelle, porukka taputtaa, sitten pysähtyy muutaman sata metriä tunnelissa kuljettuaan ja sitten seistään seuraavat 4 tuntia odottamassa että joku odottamaton pieni tekninen ongelma saadaan ratkaistua. Mellunmäessä ollaan heti 6 tunnin päästä lähdöstä.
Tämä on oma veikkaukseni.
Toivottavasti ei sentään Mellunmäkeen joudu. Matinkylästä ajetaan Vuosaareen. Mellunmäestä pääsee vain Tapiolaan ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee käyttöä. Halvempaa kulkee junalla ilmaseks lastenvaunujen kanssa, kun pelleillä maksujen kanssa bussi+metro seikkailuilla. Lisäks tiedossa et max 5v niin päästään itis nistitasolle metron varrella, joten vähenee muutenkin siellä liikkuminen.
Ja vaikka tuliski, tuli tosi helpottava olo kun pari pv sitte uutisoitiin siitä et junat ajo samalla raiteella vastakkain ja se kuitattiin ”virheitä sattuu”
Bussi on ainoa kulkuneuvo, jossa vaunulliset pääsee ilmaiseksi. Muissa pitää olla lippu. Oma sisko on saanut tarkastumaksun kun yritti junassa ilman lippua.
Vierailija kirjoitti:
Tässä muuten taas yksi taidonnäyte osaamisen tasosta nyky-Suomessa...eipä tullu kyllä yllätyksenä.
Eikä pidä unohtaa ydinvoimala työmaata.
Ryssätkin ovat osanneet rakentaa toimivia ydinvoimaloita ja metroja.
HSL kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee käyttöä. Halvempaa kulkee junalla ilmaseks lastenvaunujen kanssa, kun pelleillä maksujen kanssa bussi+metro seikkailuilla. Lisäks tiedossa et max 5v niin päästään itis nistitasolle metron varrella, joten vähenee muutenkin siellä liikkuminen.
Ja vaikka tuliski, tuli tosi helpottava olo kun pari pv sitte uutisoitiin siitä et junat ajo samalla raiteella vastakkain ja se kuitattiin ”virheitä sattuu”
Bussi on ainoa kulkuneuvo, jossa vaunulliset pääsee ilmaiseksi. Muissa pitää olla lippu. Oma sisko on saanut tarkastumaksun kun yritti junassa ilman lippua.
Lieneeköhän kyseessä ollut sitten VR:n juna? HSL:n juniin kyllä pääsee ilmaiseksi vaunujen kanssa, kuten myös metroon, ratikkaan ja bussiinkin.
Ollaanpas sitä positiivisia:)
Totta kai uskallan, koska en ole kyyninen paska, joka ivailee nössösti netissä nimettömänä Länsimetron ongelmille:)
MIksen uskaltaisi. Metro on paljon mukavampi matkustaa kuin bussi.
Bussi tärisee, penkit ovat ahtaammat ja istutaan vieri vieressä, jos joku haiseva tulee viereen niin et niin vaan saa paikkaa vaihdettua. Metrossa voi nousta ja mennä vaikka toiseen vaunuun (suurin osa metrojunista on jo uudenmallisia. Metrossa on myös ihana leveät penkit ja tilava jalkatila, ei tarvitse istua perseet ja polvet kiinni toisissa kuten vaikka VR:n lähijunissa.
Huhujen mukaan ainakin muutamalla asemalla olisi vahingossa kytketty plus- ja miinus-kaapelit väärinpäin joten niiden purkaminen sekä uudelleen asentaminen voi viedä hyvinkin useita viikkoja. Vaihtotyö alkanee huomenna.
Uskallan kyllä, mutta 18.11. ei välttämättä ole se päivä.
Ensinnäkin, olen sanonut jo pitkään, että uskon siihen metroon vasta sitten, kun istun sen kyydissä. Metrohan ei ole "vain" hieman yli vuoden myöhässä. Opiskeluaikoinani luvattiin, että se kulkee joulukuussa 2014. Ja siitä se on lykkääntynyt tähän mennessä jo kolme vuotta.
Toiseksi, minulla on 18.11. aikataulutettua menoa. Ihan sama, takkuilisiko metro mahdollisesti teknisten ongelmien tai innokkaiden pällistelijöiden vuoksi, en välttämättä lähtisi kokeilemaan onneani heti ensimmäisenä päivänä, kun myöhästymisen varaa ei ole.
Kolmanneksi, asun 950 metrin päässä metroasemasta, kun bussipysäkki taas on kotitaloni alaovella. Matka-aika Kamppiin on bussilla 15 minuuttia, metrolla 12 minuuttia, mutta lisättäköön siihen n. 14 minuutin kävely metrolaiturille, niin bussista tulee nopeampi. Kun bussit toistaiseksi ovat tarjolla, uskon käyttäväni niitä.
Metro on kyllä hieno juttu. Se on uusi, moderni ja turvallinen, mutta luulen, että alkuvaiheessa sitä voivat vielä vaivata ns. lastentaudit. Kun liityntäliikenne käynnistyy tammikuussa, selvitän varmasti, olisiko metrosta iloa myös työmatkoilla Länsi-Espoon suuntaan.
Katsotaan nyt, pääseekö se liikkeelle, mutta ajanmittaan on pakko uskaltaa, kun bussit lakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, olen sanonut jo pitkään, että uskon siihen metroon vasta sitten, kun istun sen kyydissä. Metrohan ei ole "vain" hieman yli vuoden myöhässä. Opiskeluaikoinani luvattiin, että se kulkee joulukuussa 2014. Ja siitä se on lykkääntynyt tähän mennessä jo kolme vuotta.
Toiseksi, minulla on 18.11. aikataulutettua menoa. Ihan sama, takkuilisiko metro mahdollisesti teknisten ongelmien tai innokkaiden pällistelijöiden vuoksi, en välttämättä lähtisi kokeilemaan onneani heti ensimmäisenä päivänä, kun myöhästymisen varaa ei ole.
Kolmanneksi, asun 950 metrin päässä metroasemasta, kun bussipysäkki taas on kotitaloni alaovella. Matka-aika Kamppiin on bussilla 15 minuuttia, metrolla 12 minuuttia, mutta lisättäköön siihen n. 14 minuutin kävely metrolaiturille, niin bussista tulee nopeampi. Kun bussit toistaiseksi ovat tarjolla, uskon käyttäväni niitä.
Metro on kyllä hieno juttu. Se on uusi, moderni ja turvallinen, mutta luulen, että alkuvaiheessa sitä voivat vielä vaivata ns. lastentaudit. Kun liityntäliikenne käynnistyy tammikuussa, selvitän varmasti, olisiko metrosta iloa myös työmatkoilla Länsi-Espoon suuntaan.
Niin, vastahan se metro on 80-luvulta kulkenut joten tokihan siinä on niitä lastentauteja. Ehkä pikemminkin keski-ikäisten tauteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, vastahan se metro on 80-luvulta kulkenut joten tokihan siinä on niitä lastentauteja. Ehkä pikemminkin keski-ikäisten tauteja.
En ole tuo 77, mutta hänen kirjoittamastaan kyllä ymmärsin, että asuu ennemminkin Espoossa metron varrella kuin Itä-Helsingissä. Ja Ruoholahdesta länteen kulkeva metro kaikkine raiteineen ja laitteineen kyllä on vauva. Isoveli tai sisko on jo ehtinyt kasvaa aikuiseksi. Uusi vauva on tulossa, sitä tekemällä tehdään Matinkylän länsipuolella.