Ärsyttää tuo Ylen kerjäämisohjelmien vouhottamine! Jo riittää!
Nenäpäivää, Joulukeräystä...tulee tuutista ja joku hyvää omaatuntoa ostava sortuu niihin. Nenäpäivä on brittiläistä tuontia ja liittyi siellä komedioihin ja stand uppiin, joiden esittäjät keräsivät rahaa. Voisiko tämänkin tehdä niin, että naamaansa joka viihdeohjelmassa näyttävät voisivat lahjoittaa vaikkapa kymppitonnin tuloistaan? Verotietojen mukaan paskanjauhannalla tienaa todella hyvin Suomessa. Näin me muut verojamaksavat voisimme jäädä rauhaan ja kitkuttaa päivästä toiseen euroja laskeskellen! En ala nimeämään ketään mutta kaikki tietävät.
Kommentit (16)
Voisko joku järjestää mullekin hyväntekeväisyyskeräyksen? Oon helvetin köyhä ja tarvisin terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku järjestää mullekin hyväntekeväisyyskeräyksen? Oon helvetin köyhä ja tarvisin terapiaa.
Minäkin haluaisin perheelleni joululahjat ja ruuat ilmaiseksi! Vituttaa, kun joutuu käymään töissä ja hankkimaan itse!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin perheelleni joululahjat ja ruuat ilmaiseksi! Vituttaa, kun joutuu käymään töissä ja hankkimaan itse!!
Ymmärrän tuskasi. Itse en ole työ- tai opiskelukykyinen ja siksi sitä terapiaa tarvitsisinkin niin ehkä joskus olisin.
Neuvo, käännä sinä haisulimörkö kanavaa niin ei tarvitse koko päivää ulista sitten tästä asiasta.
Minä lähden kohta kaupoille ja ostan nenän. Illalla laitan töllönkin ykköselle. Sinä voit vaikka imeä äitisi tissiä sen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Neuvo, käännä sinä haisulimörkö kanavaa niin ei tarvitse koko päivää ulista sitten tästä asiasta.
Minä lähden kohta kaupoille ja ostan nenän. Illalla laitan töllönkin ykköselle. Sinä voit vaikka imeä äitisi tissiä sen ajan.
Laita kuitenkin kakkoselle, nenäpäivä tulee sieltä :)
Minä autan mielelläni Afrikan pakolaisia lähtömaissa. Ei pakolaisvirrat Eurooppaan ole kenenkään etu, ei eurooppalaisten eikä pakolaisten itsensä.
Ki ymmärrätte pienillä kateellisilla herbeaivoillanne, että tästä ei ole teille mitän haittaa, kuitenkin olette niitä samoja, jotka näkevät vaivaa Suomeen tulevista pakolaisista. No, tämäkin on asia jolla pakolaisvirtoja saadaan vähenemään, kun apu viedään sinne missä tarvitaan, ettei ihmisten tarvi lähteä henkenä edestä tuntemattomille vesille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kuitenkin kakkoselle, nenäpäivä tulee sieltä :)
:D oho, ok, kiitos vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuules ap, palsta-ankeuttaja numero 1: jos et halua itse antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, vaan ahneena pitää roposi kaikki itse, se on oma asiasi.
Se ei tee silti hyväntekeväisyydestä huonoa asiaa.
Jos et halua katsoa nenäpäivän ohjelmaa, älä katso.
Taitaa valtaosa tuloista jäädä ylen toimittajien käyttöön,taas matkustellaan ympäri maailmaa itkemässä köyhien oloja vaikka ihmiset ovat tyytyväisiä siihen vähään mitä heillä on.
Nenäpäivä on teennäinen rahankerjuuohjelma. Minua se ärsyttää ja siksi en kyseistä ohjelmaa katso.
Itse miellän suurta julkisuusrummutusta saavat hyväntekeväisyysgaalat amerikkalaistyyliseksi sädekehän kiillottamiseksi. Hyväntekeväisyys istuu huonosti pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon, jossa verottaja hyvin tehokkaasti huolehtii siitä, ettei kenellekään jää ylimääräistä ja jossa sossu huolehtii siitä, että kaikkien perustarpeet täytetään.
Vierailija kirjoitti:
Nenäpäivä on teennäinen rahankerjuuohjelma. Minua se ärsyttää ja siksi en kyseistä ohjelmaa katso.
Itse miellän suurta julkisuusrummutusta saavat hyväntekeväisyysgaalat amerikkalaistyyliseksi sädekehän kiillottamiseksi. Hyväntekeväisyys istuu huonosti pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon, jossa verottaja hyvin tehokkaasti huolehtii siitä, ettei kenellekään jää ylimääräistä ja jossa sossu huolehtii siitä, että kaikkien perustarpeet täytetään.
Joo, onhan siellä varmaan paljon näyttelijöitä ja muusikoita, niin ei siellä vakavalla naamalla olla. Se on sitä "teennäisyyttä" se, mutta sopii hyvin tähän pimeään marraskuuhun.
Kukaanhan ei teitä ylestä valittavia foliohattuja pyydä sitä katsomaan. Lukekaa te vaikka MV sen aikaa, niin saatte pahemman mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules ap, palsta-ankeuttaja numero 1: jos et halua itse antaa rahaa hyväntekeväisyyteen, vaan ahneena pitää roposi kaikki itse, se on oma asiasi.
Taitaa valtaosa tuloista jäädä ylen toimittajien käyttöön,taas matkustellaan ympäri maailmaa itkemässä köyhien oloja vaikka ihmiset ovat tyytyväisiä siihen vähään mitä heillä on.
laita foliohattua syvemmälle.
mulle riittää ne sotaveteraanikeräykset, kun ei ole enää niitä veteraanejakaan kuin kourallinen elossa, että kuka ne rahat kähmii.
Tässä nenäpäivässä sentään kerätään moneen hyvää tarkotukseen rahaa, ihan oikeisiin kohteisiin.
Monta kertaa vuodessa ruikutetaan töllössä ja ihmisten ovilla rahaa sotavetereeaneille, siinä jo järkikin sanoo että se on vain veteraanien nimellä ratsastamista. Milloin mikäkin taho käyttää veteraaneja keppihevosinaan omien agendojensa ajamiseksi, eikä kukaan ole kysynyt veteraaneilta mitään. Alkaa se sonta jo riittää minulle. Jotain kunnioitusta voisi olla ja lopettaa se muutaman vanhuksen hyväksikäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laita foliohattua syvemmälle.
Ei tarvita foliohattua,ei nämä taatusti omilla rahoillaan reissaa ristiin rastiin.