Miksi jotkut niuhottajat vihaavat perunaa?
että ihmetyttää tollaset "Meillä ei syödä perunaa" nillittäjät täällä.
Oikeassa elämässä en ole moisiin törmännyt. Onkohan niitä vain Helsingissä?
Onko peruna uusi saatana.
Kyllä täytyy olla elämän tylsää, perunasta on moneksi herkuksi.
Mutta ehkä saatte jossain perunattomien hipstereiden kokouksessa oman kruununne, joka korvaa sitten herkullisen ruuan.
Kommentit (36)
Peruna on minulle nykyisin herkkua, kun tulee syötyä niin paljon pastaa nopeamman valmistusajan takia. Hyvä keitetty peruna, ah!
Peruna on ihan hyvää silloin tällöin. Mutta ei sitä todellakaan kaipaa joka aterialla. Ei edes joka viikko. Joskus harvoin kun sitten syö hyvää perunaa, niin se todella maistuu.
Peruna, maito ja ruis. Näistä en koskaan luovu. 😊
Muuten oikein muutatta Helsingissä en ole kohdannut moista tietämättömyyttä.
Peruna ja ruisleipä on niitä joihin ei kyllästy. Voi syödä vaikka joka päivä monesti päivässä.
Kyllä hyvä, jauhoinen peruna on herkkuani, mutta en oikein voi sitä syödä, kun on kilpirauhasen vajaatoiminta. Perunahan on pelkkää tärkkelystä ja aineenvaihdunta on lähes nollilla.😯
Mulla vetää peruna mahan aivan hirveään jumiin, joten välttelen sitä tästä syystä.
Pottu on mautonta ja silkkaa hiilaria. 10 vuoteen en ole pottua syönyt, korvaan sen kasviksilla.
No onhan se jo vanhanaikainen. Kuka sitä jaksaa laittaa, kun nykyään on niin ihania pastoja ja riisejä? Tai vaikka polentaa? Kyllä niitä pottuja joutui lapsena syömäänkin, tulee korvista ulos.
En ole niuhottaja, vaikka voinkin sanoa noin. Pidän nykyisin perunaa vain herkkuna, jota laitan vain silloin tällöin. Syy: Ykköstyypin diabetes. Keitetty peruna saa sokerit sekaisin, vaikka pikainska olisi annosteltu tarkasti. Keitetyn perunan GI-arvo on aivan tolkuton. Keitetty, sen jälkeen jäähdytetty ja sen jälkeen uudelleen kypsennetty peruna on pienempi GI-arvoltaan, mutta eipä tuota viitsi arjessa juuri tehdä.
Niin, en asu Helsingissä.
Erityislapsemme on allerginen sille.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se jo vanhanaikainen. Kuka sitä jaksaa laittaa, kun nykyään on niin ihania pastoja ja riisejä? Tai vaikka polentaa? Kyllä niitä pottuja joutui lapsena syömäänkin, tulee korvista ulos.
Vanhanaikainen? Ja ihania pastoja? 😂Sorry...
Peruna on parasta! Teen keitettyjä, paistettuja, uuni- ja höyrytettyjä perunoita, mitä milloinkin arkisin. Mieheni on ammatiltaan viljelijä ja yhtenä lajikkeena on peruna. Olisi aika erikoista jossei meillä syötäisi perunaa. Isänpäiväksi teen perunamuusia, kastiketta ja possunpaistia, ei varmasti kelpaa paremmille ihmisille kuten stadilaisille mutta meillä kelpaa, monille sukupolville. Jälkkäriksi kiisseliä omien puskien marjoista. Tavallista elämää.
No en minä nyt sanoisi, että vihaan perunaa, mutta en vain syö sitä, syynä sama kuin #12, mutta 2-tyypin riskillä.
Vierailija kirjoitti:
Voi, oletko joutunut syömään perunaa ja ruskeaakastiketta? Perunasta on niin moneksi ja helppo valmistaa. Kokeile jotain uutta.
Peruna pelottaa minua. Minulla on pottufobia.
Aika vähän tulee perunaa syötyä, ranskalaiset kyllä maistuu. Bataatti maistuu minulle paremmin.
Rakastan keitettyä perunaa ja syön sitä päivittäin. Suosikkilajike on nyt Annabelle ja voisin syödä pelkästään sitä, mutta ettei ruoka olisi liian yksipuolista, syön lisäksi kalaa tai lihaa ja vihanneksia, niin ja ruisleipää. Meidän perheessä kuluu kyllä paljon perunaa.
Huono