Muutamia huomioita ja kysymyksiä palstalta
Olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota ihmisten tyyliin kommentoida täällä todella ikävään sävyyn itseään korostaen.
Viimeiset aloitukset mihin olen vastannut, siis ihan asiallisia kysymyksiä ihmisiltä normaaleissa elämään liittyvissä asioissa, ovat olleet täynnä vttuilua muilta vastaajilta.
Voitteko te kanssapalstalaiset todella käsi sydämellä sanoa, ettette oo koskaan tehneet virheitä? Otetaan esimerkiksi tämän tyyppinen aloitus... Pitkään viimeisillä voimavaroilla ja rahoilla sinnitellyt yh-äiti avautuu täällä hankalasta tilanteestaan. Hetkessä on lokkilauma kimpussa nokkimassa, vttuilemassa ja pätemässä siitä,miten "idiootti" aloittaja on kun on ottanut esim liian ison asuntolainan kun ei tullut kymmenen vuotta sitten ajatelleeksi, että puoliso kuolee, itse sairastuu masennukseen, asunto ei mene kaupaksi, vaikka se onkin ihan hyvä.
Mä en siis jumankauta käsitä,miten tällaisessa asiassa ihmiset voi olla ilkeitä toiselle,joka on kuitenkin viimeiseen saakka yrittänyt. Kymmenessä vuodessa puskurit ja rahasäästöt on huvenneet jne. Ei ymmärretä sitä, että kaikkeen ei vaan voi varautua.
Veikkaan kuitenkin,että aika iso tämän palstan kirjoittajista on niitä normaali- tai vähätuloisia. Erittäin varakkaita varmasti häviävän pieni osa. Silti täällä saa lukea näitä ilkeitä kommentteja.
Puhutteko ihmisille aina tämän tyyliseen sävyyn? Mulle ei ole koskaan ikinä milloinkaan kukaan tullut aukomaan päätään samaan tyyliin kuin täällä.
PS. Lyön vetoa, että tähänkin aloitukseen tulee joku rääpimään naamaansa mm minun kielioppivirheistä jne vaikka varmasti kaikki tekstin tarkoituksen ymmärsikin.
Kommentit (4)
Pätemisen taito loistaa myös palstalla päivittäin. Ilmeisesti ihmisiä ahdistaa normaali elämä ja netissä vttuilu vieraille ihmisille tuo tähän helpotusta.
Anonyyminä voi kirjoittaa vähän vittumaisemmin ja palstan yleinen ilmapiiri ja vittuilukulttuuri tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
Anonyyminä voi kirjoittaa vähän vittumaisemmin ja palstan yleinen ilmapiiri ja vittuilukulttuuri tarttuu.
Aika ankeaa. Olen joskus itsekin kertonut täällä meidän tilanteesta. Erosin pari vuotta sitten ja sen jälkeen on ollut hieman hankaluuksia. Koen, että mulla on elämänhallinta melko kohdallaan, olen säästäväinen ja kaikin puolin maalaisjärkeä käyttävä ihminen. Olen saanut ihan täyden ämpärillisen sontaa täältä niskaani, milloin koiran takia, milloin teinieni takia, sen takia että eron jälkeen oli tosi tiukkaa, ennen kuin saatiin talo myytyä jne. Myös reaalielämässä monet tietää näistä asioista, eikä kukaan ole haukkunut samalla tavalla kuin täällä.
Oletan kuitenkin, että suuri osa täällä kirjoittavista on äitejä ja ihan normaaleja ihmisiä,ihmettelen tätä tapaa käyttäytyä päin prsettä netissä.
Veikkaan että noin vastaavat ns triggeröityvät vahvasti kaikesta, en ole lukenut ketjua mutta esim jos joku vaikuttaa jotenkin heikolta niin se herättää raivoa. "Minäkin muutin omaan asuntoon jo kolmevuotiaana eikä äiti koskaan välittänyt ja silti olen tehnyt töitä koko ikäni". Oikeasti ärsyttää että joku antaa itselleen "luvan olla heikko" eikä vain ruoski itseään kuten vastaaja tekee itselleen ja muille.