Kannattaako jatkaa suhdetta negatiivisen ihmisen kanssa?
Olen onnistunut rakastumaan ihmiseen joka on kyyninen, tyytymätön ja näkee oikeasti lähes kaiken negatiivisessa valossa. Kaikki on "p*skaa" hänen sanojensa mukaan. Siis minun huonekalut, hänen uusi takki, siskonsa siivoustaidot, Jopa omasta isästään on tuonut vain negatiivisia puolia esille. Ei kehu mitään edes kohteliaisuuden vuoksi.
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Mihin suuntaan suhde tulee kehittymään?
Huomaan voivani usein pahoin jos olen pitkään hänen seurassaan ja odotan yksinoloa.
Kommentit (11)
Jos olet itse perusluonteeltasi edes neutraali, älä jää. Ja mikäli olet positiivinen, juokse. Negatiivisuus syö sinua pala palalta ja lopulta olet yksi mörrimöykky.
Minä en jäisi, koska tiedän että jo työn tekeminen negatiivisen ihmisen kanssa on kuluttavaa ja saa itsellekin huonon olon, saati sitten jos sellaisen kanssa pitäisi viettää vapaa-aikaa ja olla parisuhteessa.
Mä olin negatiivisen ihmisen kanssa melkein 20 vuotta, ja ensimmäinen päivä eron jälkeen omassa pikku yksiössä oli aivan käsittämättömän iloinen. Kuin olisi taakka nostettu hartioilta.
Negatiivinen eksäni ei välttämättä kovin hanakasti ilmaissut negatiivisia (tai mitään) tunteitaan äänekkäästi, vaan ohitti mitään sanomatta tekemäni suunnitelmat, esittämäni kysymykset ja keskustelunavaukset. Jossain vaiheessa suhdetta luovuin mm. hänen kanssaan matkustamisesta, koska matkoilla kaikki oli aina väärin, huonosti ja menossa vielä lisää pieleen.
Kiitos kommenteista. Tavallaan tiedän mitä pitäisi tehdä, mutta tunteiden takia se ei ole helppoa.
Ap
Kaksi negatiivista yhdessä = toimii, koska on kiva valittaa kaikesta yhdessä
Kaksi positiivista yhdessä = toimii, koska on kiva iloita kaikesta yhdessä
Erinapaiset tyypit yhdessä = ei toimi, koska miinustyyppi vie plustyypiltä kaiken energian
Miten tällainen rakastuminen pääsi tapahtumaan?
Kerro nyt enemmän, onko mies aina ollut tuollainen ja jos on, oletko sinä muuttunut negatiivisesta positiiviseksi vai miten te rakastuitte?
Tunteita on vaikea selittää.
En tiedä miksi ihastuin, mutta se tapahtui Hyvin alussa. Hälytyskellot on kyllä soineet vähän väliä kun kommentit on olleet sitä luokkaa ettei meinaa uskoa korviaan. Silti miehessä on paljon hyviä puolia.
Itse yritän yleensä ajatella positiivisesti, mutta olen aiemmin ollut hyvin negatiivinen.
Pelottaa että miehestä paljastuu varsinainen k*sipää mutta toisaalta se positiivinen puoli minussa toivoo että hänet voisi "kouluttaa" kivemmaksi! :) -ap
Huomauta miehelle hänen asenteestaan ja kerro miltä sinusta tuntuu! Tuo on varmaan totuttu tapa mitätöidä kaikkea ja kaikkia automaattisesti vaikka ei välttämättä mitään sillä tarkoita. Jos miehesi ymmärtää pointtisi hän yrittää muuttua ja opetella pois huonosta tavastaan.
Up