Kuka teillä hoitaa isänpäivän järjestelyt, entä äitienpäivän?
Ärsyttää kun itse saa olla aina vastuussa kaikesta. Jos on äitienpäivä, laitan itse ruoan tai valitsen ravintolan ja varaan pöydän. Jos on isänpäivä, laitan itse ruoan tai kiskomalla kiskon miehestä toiveen ravintolasta, jossa syödään, ja varaan pöydän. Joudun jopa ottamaan selvää menuvaihtoehdoista, tekemään esikarsinnan ja esittämään valmiit vaihtoehdot.
Meillä on ollut viime viikkoina vähän riitaa eikä olla juurikaan puhuttu. Periaatteesta en ole alkanut kysellä isänpäivätoiveita, vaan odotan että herra saisi itse suunsa auki mahdollisten syömisten suhteen, syömmekö kotona vai missä.
Ärsyttää asua tuollaisen möllikän kanssa, joka ei itse saa mitään aikaiseksi.
Kommentit (8)
Kuullostaa,että miehellesi on ko. päivät yhdentekeviä, vain sinä luulet että niitä pitää jotenkin viettää. Lopeta järjestäminen. Mieskin varmasti nauttii, kun ei sinun pakottamana tarvitse lähteä minnekkään.
En saanut viime äitiepäivänä mitään huomiota mieheltä joten en taida minäkään nähdä mitään vaivaa. Jos lapset ovat jotain koulussa tehneet niin ehkä voin muistuttaa antamaan ne.
Lapset, jotka ovat 11 ja 14 vuotta.
Melko usein mies. Kuten monena aikaisempanakin isänpäivänä olen taas töissä joten isän on järjestettävä suurelta osin lasten kanssa ohjelman itse. Äitienpäivä taas lapset jo nykyisin haluaa että isä osallistuu heidän järjestelyihinsä.
Pistäkää sitten vaan vahinko eteenpäin älkääkä vaan opettako vahingossakaan niille lapsillekkaan toisten ihmisten huomioimista.
Äitienpäiväaamiaisen mies hoitaa lasten kanssa (9v ja 6v). Isänpäiväaamiaisen hoidan minä lasten kanssa.
Menemme kumpanakin päivänä samaan ravintolaan syömään ja varaan pöydän jo 6kk etukäteen.
Äitienpäivälahjan ja kukat hoitaa taas mies lasten kanssa. Isänpäivälahjan ja kukat hoidan minä lasten kanssa.
En koe mitenkään kuormittavana tai vääränä että joudun yhden "ylimääräisen" pöytävarauksen tekemään netissä. ;) Ja usein saatan vinkata aika suoraankin mitä voisin haluta äitienpäivälahjaksi. Olen aina ihmetellyt miksi valittaa että 1) mies ja lapset eivät ostaneet mitään tai 2) mies ja lapset ostivat jotain väärää äitienpäiväksi. Helpommalla pääsee kun vinkkaa itse mikä olisi mieluisa lahja.
Vierailija kirjoitti:
Äitienpäiväaamiaisen mies hoitaa lasten kanssa (9v ja 6v). Isänpäiväaamiaisen hoidan minä lasten kanssa.
Menemme kumpanakin päivänä samaan ravintolaan syömään ja varaan pöydän jo 6kk etukäteen.
Äitienpäivälahjan ja kukat hoitaa taas mies lasten kanssa. Isänpäivälahjan ja kukat hoidan minä lasten kanssa.
En koe mitenkään kuormittavana tai vääränä että joudun yhden "ylimääräisen" pöytävarauksen tekemään netissä. ;) Ja usein saatan vinkata aika suoraankin mitä voisin haluta äitienpäivälahjaksi. Olen aina ihmetellyt miksi valittaa että 1) mies ja lapset eivät ostaneet mitään tai 2) mies ja lapset ostivat jotain väärää äitienpäiväksi. Helpommalla pääsee kun vinkkaa itse mikä olisi mieluisa lahja.
Mikä lahja se sellainen on jonka itse pyytää? Vai eikö sulla ole omaa rahaa jolla ostaa?
Lopeta hyvä ihminen, mitä noista stressaamaan!
Kysyin eilen, mitä mies haluaisi isänpäivänä tehdä. Sanoi, että ei halua tehdä muuta kuin normaalistikin sunnuntaina, käydä treenaamassa ja mennä saunaan. Häntä jopa ärsyttää mennä käymään oman isänsä luona. Eli sillä mennään. Syödään kotona, laitan jotain ihan normaalia hyvää kotiruokaa.
Äitienpäivästä en kanna mitään huolta. Lapset muistaa jos muistaa, muiden ei tarvitsekaan. En odota yhtään mitään muistamista mieheltä.