Mielipide nimestä Amanda?
Omasta mielestäni äärimmäisen tylsä ja ruma nimi. Tavoitellaan jotain hienostuneisuutta. Nimi tuomitsee lapsen syntymästä asti.
Amandat ovat myös yleensä oikeita kansan pellejä (harkimo...). Nimen omaava lapsi muuttuu rumaksi. Kaikilla tuntemillani Amandoilla on rumat kasvonpiirteet ja silmät kaukana toisistaan.
Kommentit (9)
Mitä mieltä Äidit olette lasten erikoisista nimistä? Itseä on jäänyt häiritsemään, kun saan monesti toistaa nimeäni monta kertaa, että mikä se nyt oli kun ei saa selvää. Vaikuttaako koulukiusaamiseen ja lapsen pärjäämiseen koulussa? Vai onko siitä hyötyä, mahdollisesti jää paremmin mieleen?
Friendien jakso missä esiintyy Chandlerin naiseksi pukeutuva isä. Rachel luulee väärää naista isäksi kun heidät esitellään "Rachal"-"Amanda"... A man da!!! Aaaa, eli sinä olet se naiseksi pukeutuva isä, nyt tajuan. A man da!!! 😂😂
Mulla tulee aina yks Frendit -juttu mieleen, kun Rachel päätteli, että Chandlerin isä on eräs Amanda.
A - man - da!
Silmät kaukana toisistaan?
Eikö se ole kaunista? Ainakin perinteisesti lähekkäin simpanssin kaltaisesti olevat silmät antavat heikkolahjaisen vaikutelman.
Mutta itse nimeen.
Minulle hyvin neutraali. Klassinen naisen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Äidit olette lasten erikoisista nimistä? Itseä on jäänyt häiritsemään, kun saan monesti toistaa nimeäni monta kertaa, että mikä se nyt oli kun ei saa selvää. Vaikuttaako koulukiusaamiseen ja lapsen pärjäämiseen koulussa? Vai onko siitä hyötyä, mahdollisesti jää paremmin mieleen?
Äh, persoona ratkaisee.
Se Lauri jää mieleen, kun se on tietty Lauri.
Kiusattuna kukaan ei ole nimensä takia. Nimi voi tietysti olla kiusatun taakka, jos se kirvoittaa lisäkiusaamiseen.
Vähän imelä nimi suomalaiseen suuhun.