En anna äitini tavata lapsiani, koska on suosinut niin pahasti siskoani ja suosii edelleen
Luuli typerys, että saisi minulta jotain lapsenlapsia. Jos minun seurani tai olemassaoloni ei ole hetkauttanut, niin sitten saa olla kyllä ilman.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla vanhemmilla on suosikkilapsensa. Kyllä ne sinullekin muotoutuu, sitten ymmärrät miten ärsyttävä varmasti olet
Raadollista, mutta totta.
Ap:n vihamielisyys ja pitkävihaisuus ovat lapsille varmasti myös todella ikäviä asioita ja he joutuvat kärsimään siitä luultavasti hyvin paljon myös muissa yhteyksissä. Ap:n olisi paras hankkiutua pikaisesti ammattiauttajalle puhumaan ongelmaisesta äitisuhteestaan ennen kuin hän pilaa sillä lastensakin elämän ja sitä myötä myös mahdollisten lastenlasten elämät. Toivottavasti lasten isällä on nuppi kunnossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla vanhemmilla on suosikkilapsensa. Kyllä ne sinullekin muotoutuu, sitten ymmärrät miten ärsyttävä varmasti olet
Raadollista, mutta totta.
Ap:n vihamielisyys ja pitkävihaisuus ovat lapsille varmasti myös todella ikäviä asioita ja he joutuvat kärsimään siitä luultavasti hyvin paljon myös muissa yhteyksissä. Ap:n olisi paras hankkiutua pikaisesti ammattiauttajalle puhumaan ongelmaisesta äitisuhteestaan ennen kuin hän pilaa sillä lastensakin elämän ja sitä myötä myös mahdollisten lastenlasten elämät. Toivottavasti lasten isällä on nuppi kunnossa!
Kaikilla lapsilla on myös suosikkivanhempansa ;) on ihan oikein, että jos on räikeästi suosiva isovanhempi, että se pidetään kaukana. Todennäköisesti kaava vaan toistuu, ja mummo suosii yhtä räikeästi jotain lastenlastaan. Meillä näin, olisi pitänyt pistää alusta asti välit poikki, nyt on vaikea selittää itkevälle lapselle että miksi mummo ei koskaan meillä käy.
saispa lapsia niin vois tehdä saman
Teet ihan oikein, koska tuollaisilla ihmisillä on sitten tapana myös ajan myötä osoittaa niille lapsille mitä ovat mieltä heidän vanhemmistaan (eli suomeksi: puhua pahaa vanhemmista lasten kuullen). Jos siskosi saa lapsia, niin tulee myös suosimaan heitä sinun lasten edelle. Jos sinä olet ainoa jolla on lapsia, niin varmasti tulee suosimaan heitä jonkin kastin mukaan, esim. syntymäjärjestyksen, tai jos on kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta, niin nuorempi näistä on se näkymättömämpi/huonompi. Teet todennäköisesti ihan oikein. Omien lasten suhteen saa antaa vaiston/intuition pelata, ja jos jostain on huonoja kokemuksia ja tunne ettei hänen seura ole hyväksi lapsille, niin sitä seuraa on ihan kaikin puolin ok välttää. Isovanhemmat eivät ole mitenkään välttämättömiä lapsielle. Pääasia on hyvinvoivat ja läsnäolevat vanhemmat, sekä mahdollisuus luoda suhteita myös muihin tärkeisiin aikuisiin. Tällaiseksi käy vaikkapa päiväkodin täti tai kummitäti - pääasia on ettet eristä lasta muista ihmisistä. Yhdellä mummolla sikäli ei ole merkitystä, jos läheistä suhdetta ei alunperinkään luoda.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi lasta ja voin ihan rehellisesti sanoa, että ei ole suosikkia. Yhtä kovasti rakastan kumpaakin. Toinen lapsi on joissain asioissa parempi kuin toinen ja päin vastoin. Toisen lapsen kanssa meillä on eri jutut kuin toisen ja taas päin vastoin. Luonteet ovat lapsilla vähän erilaiset. Eroja on lapsissa kovasti. Mutta siltikään ei ole tullut mitään suosikkia. Teinejä ovat molemmat tällä hetkellä.
Sama juttu. olen perheen nuorin, aina ollut pullea, aina ollut normaali näköinen ei mikään kaunokainen, mutta hyvä taiteissa. Isosiskoni on jo lapsesta asti laitettu tekemään asioita itsenäisesti joten hänestä on myös sellainen kasvanut, hän myös jatkusvasti kehuskelee itseään, hänellä on suuret unelmat jotka alinomaan vaihtuvat ja kaikki pitävät häntä päättäväisenä, itsevarmana ja kauniina, sukulaiset ja äitini. Minusta ei ikinä sanottu että olen kaunis, siskostani on. Minua ei ikinä kehuta paitsi jos jotain piirrän. En ole yhtä upea ja mahtava kuten siskoni mutta vihaan häntä ja äitiäni kuinka minulle on muotoutunut säälittävä olotila etten ole mitenkään mahtava ja hyvä kun kukaan ei ikinä kehunut. Ja siis sikoni ei ole mitenkään suuria saavuttanut elämässään, ihan perus asioita kuten minäkin. Kuitenkin vituttaa kuinka suuret puheet hämmästyttävät ihmisiä enemmän kuin teot.