Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minne pieni lapsi työhaastattelun ajaksi?

Vierailija
08.11.2017 |

Eli minne te muut työhaastatteluun tai muihin työkkärin järjestämiin juttuihin osallistuvat perheelliset viette lapsenne siksi aikaa? En laita lastani pk:n jos itse olen työttömänä kotona. Tukiverkkoa ei ole monen sadan km säteellä ja mieskin päivät töissä.. Miten te muut olette järjestäneet asian?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs teet jos tarvii nopeasti työt aloittaa eikä ole päiväkotipaikkaa? Itse kävin maanantaina haastattelussa ja olin jo torstaina töissä.

Ellen väärin muista niin työkkärillä on velvollisuus antaa 2vk aikaa työnhakijalle etsiä päiväkotipaikka lapselle jos tulee valituksi työhön?

Eli ei tule karenssia, jos kieltäytyy työpaikasta sen vuoksi, että työt pitäisi aloittaa jo aiemmin kuin kahden viikon päästä?[/

Eli siis jos minut valittaisiin johonkin työhön, enkä saa lapselleni päivähoitopaikkaa järjestettyä seuraavasta päivästä lähtien, tulee joka kerta 3kk karenssi? Mikä järki? -ap

Vierailija
22/24 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan työnantaja velvoita, että työt pitää aloittaa seuraavana päivänä. He saattavat toivoa, mutta ei se työpaikan saanti jää siitä kiinni. Monet hakijathan ovat jossain muussa työssä jossa on irtisanomisaika minimissään kaksi viikkoa. Kyllä työnantaja ymmärtää, ettei lapsiperheen äiti pysty heti vauhdissa ottaa työtä vastaan.

Jos työ pitää ottaa vastaan vaikka viikon päästä, niin sitten se lapsenhoito pitää vaan sumplia sen viikon ajalle. Päivähoitopaikanhan saa 2 viikon päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan työnantaja velvoita, että työt pitää aloittaa seuraavana päivänä. He saattavat toivoa, mutta ei se työpaikan saanti jää siitä kiinni. Monet hakijathan ovat jossain muussa työssä jossa on irtisanomisaika minimissään kaksi viikkoa. Kyllä työnantaja ymmärtää, ettei lapsiperheen äiti pysty heti vauhdissa ottaa työtä vastaan.

Jos työ pitää ottaa vastaan vaikka viikon päästä, niin sitten se lapsenhoito pitää vaan sumplia sen viikon ajalle. Päivähoitopaikanhan saa 2 viikon päästä.

Tuskin velvoittaakaan aloittamaan heti seuraavana päivänä, mutta jos on kaksi aivan yhtä hyvää hakijaa, joista toinen voi aloittaa vaikka heti ja toinen vasta sitten, kun on ensin hakenut ja saanut lapselleen hoitopaikan, miksi työnantaja valitsisi jälkimmäisen?

Vierailija
24/24 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs teet jos tarvii nopeasti työt aloittaa eikä ole päiväkotipaikkaa? Itse kävin maanantaina haastattelussa ja olin jo torstaina töissä.

Ellen väärin muista niin työkkärillä on velvollisuus antaa 2vk aikaa työnhakijalle etsiä päiväkotipaikka lapselle jos tulee valituksi työhön?

Eli ei tule karenssia, jos kieltäytyy työpaikasta sen vuoksi, että työt pitäisi aloittaa jo aiemmin kuin kahden viikon päästä?

Eli siis jos minut valittaisiin johonkin työhön, enkä saa lapselleni päivähoitopaikkaa järjestettyä seuraavasta päivästä lähtien, tulee joka kerta 3kk karenssi? Mikä järki? -ap

Näköjään ei enää tule karenssia. Joskus aiemmin lastenhoito-ongelmat eivät olleet syy kieltäytyä työpaikasta.

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyottomyysturva/karenssi/index.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme