En pysy enää kehityksen kelkassa
nuorempana mietin usein miksi vanhemmat eivät tajunneet mesestä tai skypestä mitään ja ajattelin miten se on mahdollista.
Nyt olen itse tullut siihen pisteeseen että en tajua mitään töissä vaadittavista ohjelmista, millä ollaan virtuaaliyhteydessä sinne sun tänne.
Se alkaa lisäksi uuvuttaa kun joutuu käyttämään aikaa myös teknologian tahkoamiseen.
Koko ajan pitää näkyä skypessä , sähköpostissa kalenterissa ties missä jotain. Miksi ei voida vain soittaa puhelimella.
Sitten on nämä Linkeldinit ja instagramit ja whatsupit . Koko ajan tulee kaikkea lisää ja tuntuu että pää räjähtää.
Hermo menee kun et saa toimimaan jotain .
Nyt en yhtään ihmettele miten vanhempien aikaan oli tietokoneet kauhistus töissä.
Nykyteknologia vain menee eteenpäin sellaista vauhtia että ei enää pysy itsekään mukana.
Kommentit (7)
Älä välitä, samoja fiiliksiä on kuule muillakin! Vielä pitäisi työelämässä jaksaa liki 20 vuotta ja nyt jo ihan pihalla kaikista sovelluksista ja uusista ohjelmista. Täytyy vaan yrittää, ei siinä muukaan auta:)
Ymmärrän. En itsekään ymmärrä sitä, miksi pitää hajauttaa energiaansa miljoonaan eri kanavaan samaan aikaan, varsinkin kun jokin tietty somealusta voi olla pian ihan out ja tilalle tulee uusi.
Työni puolesta minun siis pitää seurata tällaisia asioita, mutta en jaksaisi enää.
Nuorempana olin aina innolla tutustumassa kaikkeen uuteen, mutta iän myötä olen tajunnut, ettei ole mitään järkeä heittäytyä täysin rinnoin johonkin YourFaceSpaceGramTubeen joka on muutaman vuoden päästä ihan turhake.
Aletaan kohta olla jo niin solmussa noiden eri sovellusten ja teknologioiden kanssa, että ne alkaa toimia itseään vastaan, siis niistä alkaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Kyse on nimenomaan suurista massoista, kun kaikki ei niitä osaa käyttää, eikä ehdi opetella. Varmasti ne olisi käteviä, jos kaikki olisivat jotain it-harrastajia, mutta tavallisille tallaajille niissä on paljon ylimääräistä kahlattavaa, jolloin se laajempi hyöty alkaa olla kyseenalainen. Tuosta on tullut yhtäkkiä sellainen itseisarvo, että somessa pitää näkyä ja kaikkia mahdollisia sovelluksia pitää käyttää, kukaan ei edes tunnu kyseenalaistavan niitä. Ikäänkuin se olisi heti jotain muutosvastarintaa, jos sanoo ääneen että onko tässä kaikessa ihan oikeasti järkeä?
Vierailija kirjoitti:
nuorempana mietin usein miksi vanhemmat eivät tajunneet mesestä tai skypestä mitään ja ajattelin miten se on mahdollista.
Nyt olen itse tullut siihen pisteeseen että en tajua mitään töissä vaadittavista ohjelmista, millä ollaan virtuaaliyhteydessä sinne sun tänne.
Se alkaa lisäksi uuvuttaa kun joutuu käyttämään aikaa myös teknologian tahkoamiseen.
Koko ajan pitää näkyä skypessä , sähköpostissa kalenterissa ties missä jotain. Miksi ei voida vain soittaa puhelimella.
Sitten on nämä Linkeldinit ja instagramit ja whatsupit . Koko ajan tulee kaikkea lisää ja tuntuu että pää räjähtää.
Hermo menee kun et saa toimimaan jotain .
Nyt en yhtään ihmettele miten vanhempien aikaan oli tietokoneet kauhistus töissä.
Nykyteknologia vain menee eteenpäin sellaista vauhtia että ei enää pysy itsekään mukana.
Ei ole pakko ellei halua. Mä käytin opt-outia.
Työelämässä tämä hullutus alkoi kymmenkunta vuotta sitten, kun Share Pointit tulivat. Yhtäkkiä sai havaita olevansa jopa yli kymmenessä SP:ssa, joiden ylläpitäjät valittivat että ihmiset eivät käytä niitä tarpeeksi. Ja kun töitäkin piti edelleen tehdä. Nyt saa jo vaivatta työpäivän kulumaan tekemättä hetkeäkään sitä, mistä palkka maksetaan.
Vähän eri näkökulma mutta olen ulkomailla täällä " suuressa maailmassa".
Automaatit lentokentillä . Kolme kertaa ei toiminut, tarvittiin henkilökuntaa.
Nyt kahdessa eri hotellissa avaimet lakkasivat toimimasta. Uuden saa toki helposti, mutta on tämä yhtä h***ettiä.
Ensin ihmettelet että miten tätä käytetään ja sitten ne ei toimi. Ei muillakaan näkynyt toimivan.
On niin herkkää nykytekniikka ja systeemit että stoppi tulee herkästi.
En minäkään. Ja olen 28v. Nyt ilmeisesti face on jo kuopattu, insta menossa, snäppi vielä ok, WA pitää pintansa, periscope lapsille, instalive, facelive, youtube, Linkedin, Telegram,Skype, Yammer.... aaaaaargh!