Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkärit hei!

Vierailija
07.11.2017 |

Minulla on vielä yksi maitohammas niin ettei tilalle kasva rautahammasta sen irrotessa. Tätä maitohammasta on sen takia paikattu muutamaan otteeseen julkisella ja nyt hampaan kohdalta ikenestä puskee mätää ja ikenessä on lovi ja se on kohonnut, hampaan juuri tuntuu heti ikenen pinnassa sekä ien/hampaan yläreuna joka näkyy hieman ikenen alta on ruskea. Ei ole kuitenkaan yhtään kipeä. Täytyy varmaan poistattaa koko hammas mutta millainen operaatio se on (kyseessä ylävitonen), sattuuko puudutuksesta huolimatta? Myös toinen yläkakkonen on heikossa hapessa noin vuosi sitten siitä lohkesi takaa pala ja myöhemmin löytyi reikä ja paikatessa lääkäri hioi kolmasosan hampaasta pois ja nyt paikassa on hiusmurtumia, ja arka kylmälle ja kuumalle.. Tälläkään ei varmaan paljoa toivoa ole hieman harmaantunut jo oma hammas :( Tosiaan kumpikin julkisella puolella hoidettu.. Onko tähän etuhampaaseen vaihtoehto laittaa kruunu vaikka olen alaikäinen? Kun ainakin tuon viisurin tilalle kuulemma saa implantin vasta 23 vuotiaana. Pitääkö mun elää ilman etukakkosta vielä seitsemän vuotta?? Jos täällä saisi hammaslääkäriltä jotakin vastauksia näiden perusteella olisin todella kiitollinen, hammaslääkäripelko on todella suuri..

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla