Muistatko Lasse Mårtensonin esittämää henkilöä, joka
Oli joku lehtori. On hämärä mielikuva tällaisesta ohjelmasta jostain lapsuudesta. En voinut sietää tuota lehtoria. Tämä oli varmaan joskus 70-luvulla.
Kommentit (10)
Muistatko jotakin tuosta ohjelmasta? Itse muistan vain sen vastenmielisen tunteen jostakin lehtorista ja sen esittäjästä. Mikä ohjelmassa oli niin tökkivää? Vai olenkohan väärää kohdeyleisöä?
Näitä pohdin jo kun Mårtenson kuoli ja uudelleen, kun kävin teatterissa Myrskyluodon Maijaa katsomassa.
Lisään vielä, että tunteen on täytynyt olla todella vahva, kun muistan sen vielä elävästi reilun 40 vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
1970-luvulla Mårtensonilla oli päärooli MTV:n nuortensarjassa Lehtori Musa.
Tämä löytyy googlaamalla. Tuskin kukaan mitään 70-luvun juttuja oikeasti muistaa. Ainakaan kuka täällä pyörii.
Haa, minä muistan lehtori Musan. Jotenkin yhdistän sen Tapiolaan, vaikka saattaa olla väärä muistikuva. Mustavalkoinen ohjelma, nuorisolla oli monia ongelmia, joita musiikinopettaja kuunteli, ja selvitteli, ja sitten soitettiin ja laulettiin ja valmisteltiin esityksiä. Välillä istuttiin opettajanhuoneessa ja opettajankokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Haa, minä muistan lehtori Musan. Jotenkin yhdistän sen Tapiolaan, vaikka saattaa olla väärä muistikuva. Mustavalkoinen ohjelma, nuorisolla oli monia ongelmia, joita musiikinopettaja kuunteli, ja selvitteli, ja sitten soitettiin ja laulettiin ja valmisteltiin esityksiä. Välillä istuttiin opettajanhuoneessa ja opettajankokouksessa.
Minäkin muistan että sarja tehtiin Tapiolan yhteiskoulussa, koska siellä oli Suomen kùuluisin koulukuoro.
Ohjelmassa esiintyi myös J.Karjalaisen vaimo. Oli oppilaana ja lauleli. Kati Bergman nimeltään.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että tunteen on täytynyt olla todella vahva, kun muistan sen vielä elävästi reilun 40 vuoden jälkeen.
Mulla on samat tunteet. Vasta vanhemmalla iällä pystyn kuunteleen Lassen musiikkia. Tai siis, Myrskyluodon Maijaa.
Lehtori Musalla oli maxivillatakki
1970-luvulla Mårtensonilla oli päärooli MTV:n nuortensarjassa Lehtori Musa.