eihän ole sopivaa hautajaispäivänä mennä muihin tilaisuuksiin?
Kommentit (23)
Miksi ei olisi? Tuskin se vainaja tuosta pahastuu, vaikka joku lähtisi hautajaisten jälkeen minne hyvänsä.
Miksi ei sopisi mennä vaikka häihin samana päivänä? Ei se vainaja siitä mieltään pahoita.
Meillä on tapana tulla hautajaisista grillin kautta kotiin. Kunnon mässyt lohduttaa kummasti.
Minä menin 90-luvulla isäni hautajaispäivänä teknobileisiin.
Miks ei sais mennä? Tulee vaan mieleen jaksaako ja huvittaako mennä.
Itse en todellakaan olisi jaksanut mummon saati äidin hautajaisten jälkeen lähteä minnekään.
Jotenkin tuntuu ettei se ole sopivaa.
Tiedän lesken, joka lähti hautajaisista juhlimaan ja aamulla sain soiton, että hän oli munaakin saanut. Se oli kyllä aika törkeetä mielestäni.
No kiirekin saattais tulla kun matkustan ja mustissa...
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu ettei se ole sopivaa.
Ennenvanhaan se ei olisi ollut sopivaa (riippuen toki kuinka läheinen vainaja oli) mutta ajat ovat muuttuneet.
Sinä itse päätät onko se sopivaa vai ei. Jos koet huonoa omaatuntoa lähtemisestä niin älä mene, jos haluat mennä ja ajattelet että muiden silmissä se ei ole sopivaa niin siten menet ilman syyllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Aiotko sä siis jotain omaa päätöstäsi perustella tai hyväksyttää jollekin "kun vauvapalstallakin sanovat niin, että..."?
Päätä ihan itse. Mikä sinusta itsestäsi oikealta tuntuu. Ei sinun tarvitse sitä sen kummemmin perustella. Kokeile, se on vapauttavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko sä siis jotain omaa päätöstäsi perustella tai hyväksyttää jollekin "kun vauvapalstallakin sanovat niin, että..."?
Päätä ihan itse. Mikä sinusta itsestäsi oikealta tuntuu. Ei sinun tarvitse sitä sen kummemmin perustella. Kokeile, se on vapauttavaa!
Haluan katsoa kuinka yleisesti ollaan samaa mieltä tästä.
On ihan sopivaa. Itse ainakin olen lähtenyt lähisukulaisen hautajaisten jälkeen ystävän synttäreitä viettämään, enkä usko että muori siitä olisi pahastunut.
[quoteVierailija]Vaan rauhoittaa se päivä.
Riippuu onko vainaja vai vieras.
Mummio kirjoitti:
Miksi ei sopisi mennä vaikka häihin samana päivänä? Ei se vainaja siitä mieltään pahoita.
Juuri näin teki yksi perhe häissämme.
Ajoitus ei ollut heidän valintansa.
Ketä ap nyt on kieltämässä hautajaisiin vedoten? "Epäsopiva" on aika huono peruste kuitenkin...
Kun kalmo on montussa, homma on ok eikä tarvitse enää teeskennellä surevaa.Kannat kattoon!
No meidän suvussa on ainakin perinteenä lähteä hautajaisista porukalla kapakkaan. Ihan perheenjäsenenkin hautajaisista olen mennyt. Se yhdessäolo kapakassa auttaa suruun, miksi olisin vain kotona sen illan? Ja ei, en edes käytä alkoholia eli kännäämään sinne ei suinkaan mennä.
Olen mennyt monesti, sattunut pikkujoulutkin samalle päivälle.
Ainakaan omien hautajaisten jälkeen ei kannattaisi lähteä mihinkään.
Yksi Jeesus lähti yli 2000 vuotta sitten ja siitä vouhkataan vieläkin.
Täysin tapauskohtaista.