Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia oireita ja miten pian teille tulee, jos aamukahvi jää välistä?

Vierailija
07.11.2017 |

Itselle kehittyy muutamassa tunnissa hakkaava päänsärky.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, vaikka olen kahvia juonut jo about 30 vuotta. Enemmän se on minulle tapa, kuin varsinainen riippuvuus. 

Vierailija
2/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamukahvi jää välistä, aamupäivä menee tokkuraisesti ja puoliltapäivin hiipii pieni jomottava päänsärky.  En edes juo paljon kahvia, vain yhden mukin aamuisin, mutta silti on näemmä kehittynyt pieni riippuvuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ainoo vaan, et jos en aamukahvia saa, aamukakkakin jää väliin.

Vierailija
4/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee joskus migreeni siitä, että juon kahvia heti ensimmäiseksi aamulla herättyäni. Jotenkin kahvi vaikuttaa liian nopeasti, tulee liian kiihtynyt, epätodellinen ja ahdistunut olo. Lisäksi kahvin vaikutusaika on aika lyhyt, ja sen jälkeen väsyttää ihan yhtä paljon kuin ennen sumpin juomistakin. 

Energiajuoma sopii paremmin päivän ensimmäiseksi kofeiiniannokseksi, koska se vaikuttaa jotenkin hitaammin mutta pidempään.

Vierailija
5/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni päänsärky, mutta vasta iltapäivällä. Juon kahvia vain muutaman kulauksen. Päänsäryn saa pois myös teellä. En ole kovin kahviriippuvainen. Välillä olen ollut ilman kahvia vuosiakin. Vieroittuminen on nopeaa ja kestää kevyen päänsäryn verran yhtenä tai kahtena päivänä.

Päänsärky johtuu varmasti kahvin aiheuttamasta verisuonten hetkellisestä supistumisesta tai sen uupumisesta. Keho kun on tottunut kahviin.. Suolikin toimii nopeammin, kun juo kahvia. Minulla tosin ei tule ummetusoireita, vaikka luopuisinkin kahvista, mutta tunnen monia, joille tulee. Keskustelemme siis avoimesti jopa ummetuksesta ystävieni kanssa!

Vierailija
6/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri samat kuin aiemmissa vastauksissa.

Tokkurainen olo ja viimeistään puolenpäivän maissa päänsärky (jomottava sellainen, ei erityisen voimakas kuitenkaan).

Vierailija
7/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkurainen olotila ja jomottava särky.

Vierailija
8/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään. En tosin juo säännöllisesti kahvia.

Vierailija
9/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ehkä siksi, että kotona en juo ollenkaan kahvia, esim. viikonloput ja lomat menee kahvitta. Töissä juon kyllä 4-6 kuppia / päivä mutta ei tunnu mitään haittaavan jos jonain päivinä ei saa kahvia.

Vierailija
10/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herään klo 7, enkä ole klo 12 mennessä saanut kahvia tai muutakaan kofeiinipitoista alkaa puristava, jyskyttävä ja voimistuva särky. Pahimmilleen päästyään  kahvi ei enää auta, vaan tarvitsen särkylääkettä ja unta :(

Vierailija
11/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 tunnin kuluttua heräämisestä aivan mielettömän kova päänsärky. Ei meinaa saada edes päätä käännettyä, on yököttävä olo, eikä siihen auta kahvi tai edes särkylääke kovin hyvin.

Vierailija
12/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärky, ärtymys

Vierailija
13/13 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova päänsärky ja väsymys kun huonosti yöt vauvan takia. Nykyisin juon aamukahvit vain 2 kuppia, koska imetän. Muuten menee useampi kuppi päivässämMonesti olen ollut lopettamassa kokonaan, se on kyllä ainoa pahe mikä mulla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi