Romanttinen kirja?
Tuolla joku kyseli romanttista leffaa..
Minä kyselisin romanttisia kirjoja, mieluiten historiallisia. Ei kuitenkaan mitään liian imelää kioskikirjallisuutta.
Olen lukenut noita Gabaldonin kirjoja ja pitänyt erittäin paljon. Joitain vastaavia?
Kommentit (20)
Jos jostain saat käsiisi Birgit TH Sparren kirjan Hymy,lue se ja voit sanoa lukeneesi kirjojen helmen
Romanttinen,historiallinen ja ihana. Suomalainen tyttö tapaa Pariisissa kuuluisan viulustin....Ah mikä kirja....
En tiedä vastaako Gabaldonia, mutta Kaari Utriota suosittelen lämpimästi. Itse pidän enemmän keskiaikaan sijoittuvista kirjoista, vaikka epookkiromaanitkin ovat kyllä hyviä. Historialliset yksityiskohdat on kunnossa ja vaikka romantiikkaa on, niin ei mitenkään liikaa tai ällöä.
Googletin tuon Madeleine Brentin, se on mies! Ei sillä tosin väliä, mutta hieman yllätyin. Aina ajatellut että "lässykirjallisuus" on naisten laji.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vastaako Gabaldonia, mutta Kaari Utriota suosittelen lämpimästi. Itse pidän enemmän keskiaikaan sijoittuvista kirjoista, vaikka epookkiromaanitkin ovat kyllä hyviä. Historialliset yksityiskohdat on kunnossa ja vaikka romantiikkaa on, niin ei mitenkään liikaa tai ällöä.
Jotenkin Utrion keskiaikaan sijoittuvat kirjat ovat ällöttäviä, mutta en nyt osaa laittaa sormea siihen, että miksi. Paras romanttinen kirja Utriolta on Rakas Henrietta, 1800-luvulle sijoittuu.
Sininen polkupyörä. Ihana kirja, minkä luen aina uudelleen ja uudelleen. Kuten myös jatko-osat.
Vierailija kirjoitti:
Googletin tuon Madeleine Brentin, se on mies! Ei sillä tosin väliä, mutta hieman yllätyin. Aina ajatellut että "lässykirjallisuus" on naisten laji.
Kirjailijan oikeastaan tunnistaa mieheksi siitä, että naisihanne pysyy saman kirjasta toiseen. Sama pystynenäinen seikkailijatar. :) Tämä vaivaa myös muita lukemiani miesten kirjoittamia "lässykirjoja".
Onhan naisillakin tietysti ihannetyyppi miehen rooliin.
Bronten Humiseva harju. Tolstoi Anna Karenina
Vierailija kirjoitti:
Bronten Humiseva harju. Tolstoi Anna Karenina
Humiseva harju ei nyt ole ihan romantiikkaa tässä mielessä. Ennemmin Kotiopettajattaren romaani.
Vierailija kirjoitti:
Madeleine Brent
Oi. Tuulien tavoittelija on ihana.
Jojo Moyesin Kerro minulle jotain hyvää ja Jos olisit tässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? No, hyvin ukko sitten kirjottaa:)
Vierailija kirjoitti:
Modesty Blaisen luoja Peter O'Donnell kirjoitti romanttisia ja jännittäviä kirjoja Madeleine Brent-nimellä. Suosittelen sekä Modesty Blaisesta kertovia kirjoja ja sarjakuvia sekä "Madeleine Brentin" kirjoja. https://fi.wikipedia.org/wiki/Peter_O%E2%80%99Donnell
Onko kukaan lukenut Margit Sandemon jääkansan tarinaa? 47 osainen pokkarisarja noitasuvusta 1500 luvulta 1960 luvulle. Ei löydy enään kirjastoista, eikä kys kirjailijan kirjoja juurikaan suomenneta.
L.M. Montgomeryn Sininen Linna
Charlotte Brontën Kotiopettajattaren romaani
Jane Austenin kirjat, kuten Ylpeys ja ennakkoluulo, Emma jne.
Jude Deveraux. Menee ehkä lässylinjalle..
Tää herättää seksikohtausten takia paljon tunteita puolesta ja vastaan, mutta Luolakarhun klaani (romantiikkaa tosin lähinnä jatko-osissa)
Madeleine Brent