Kyllä nyt huumeita saa kuka vaan - onko todella näin?
Törmäsin uutiseen sipulikanavan sulkemisesta. Uutisen kommenteista sai kuvan, että huumeita ja huumaavia lääkkeitä myydään joka kadunkulmassa. Onko todella näin?
Jos on, niin olen ilmeisesti elänyt todella suojattua elämää, sillä mulle ei ole koskaan kaupattu huumeita. Eikä mulla ole aavistustakaan, mistä niitä edes saisi. Jos tällainen keski-ikäinen toimistorotta yrittäisi ostaa jotain kiellettyjä aineita, siinä kävisi todennäköisesti yhtä nolosti kuin lappeenrantalaiselle toimittajalle kantsukaupoilla. Mistä niitä humehia siis oikein hankitaan, jos ei ole jo valmiiksi tärisevä narkkari?
Asiallista keskustelua kiitos. Olen aidosti kiinnostunut, aihe on mulle niin vieras.
Kommentit (49)
Ei mullekaan ole koskaan mitään tultu suoraan tyrkyttämään, mutta yläasteelta saakka olen kyllä tiennyt ihmisiä joiden kautta jotain olisin halutessani saanut. Ja olin sentään kiltti teini enkä pyörinyt missään epämääräisissä porukoissa edes.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, minäkin muistan nuorempana ihmetelleeni, mistä sitä oikein saa, kun aina sanottiin, että "kaikki tietää". En minä tiennyt. Eikä minulle ole tarjottu kuin yhden kerran Nummirockissa. Ei koskaan missään kadunkulmissa, diskoissa tai koulussa. Parikymppisenä, kun asuin isommassa kaupungissa, tiesin kaksi tyyppiä, joilta ehkä olisin voinut kysyä, mistä voisi saada. Mutta eivät hekään minulle tarjonneet eivätkä he itse mitään diilereitä olleet.
Ei ne tietenkään mene tuntemattomille tyrkyttämään huumeita kadulla, siinähän sais vaan poliisit saman tien peräänsä. Poislukien ehkä jotkut nuorten suosimat bilepaikat.
No sehän oli silloin se yksi "totuus", jota kerrottiin ja aina sitä ihmettelinkin.
Vieläkin naurattaa vedet silmissä kun kaveri uhosi ostavansa ison kasan sitä kanjaappishuumetta sieltä perunatorilta vanhan ylioppilastalon kulmilta ja palasi kunnon pussi oreganoa mukanaan. Tapahtui joskus 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, minäkin muistan nuorempana ihmetelleeni, mistä sitä oikein saa, kun aina sanottiin, että "kaikki tietää". En minä tiennyt. Eikä minulle ole tarjottu kuin yhden kerran Nummirockissa. Ei koskaan missään kadunkulmissa, diskoissa tai koulussa. Parikymppisenä, kun asuin isommassa kaupungissa, tiesin kaksi tyyppiä, joilta ehkä olisin voinut kysyä, mistä voisi saada. Mutta eivät hekään minulle tarjonneet eivätkä he itse mitään diilereitä olleet.
Ei ne tietenkään mene tuntemattomille tyrkyttämään huumeita kadulla, siinähän sais vaan poliisit saman tien peräänsä. Poislukien ehkä jotkut nuorten suosimat bilepaikat.
No sehän oli silloin se yksi "totuus", jota kerrottiin ja aina sitä ihmettelinkin.
Jep, itsekin lapsena pelkäsin aina että huppupainen tyyppi hyppää puskasta piikittämään muhun huumeita, ja sitten olen saman tien koukussa ja elämä pilalla. Propaganda on hieno juttu :D
Se on kyllä ihan puppua, että kauppiaat tulisi jossain kadulla tai bileissä tarjoamaan ilmaista kamaa, jotta teinit jäis koukkuun. Pikemminkin suhtautuvat tosi varauksellisesti, jos joku nuoren ja siistin näköinen henkilö tulee tekemään kauppoja. Eli kysytään, haluaako teini ny ihan varmasti eikä välttämättä edes suostuta myymään.
Nää on näitä huumevalistuksen kliseitä, joita Ritu & co aina kouluissa kertoo. Täyttä puppua kuten porttiteoriakin.
Vieläkös täällä on kysyttävää vai onko kaikki jo tilaamassa rauhoittavia :D
No porttiteoriahan ei ole puppua.
Yksinkertainen totuus, jos et koskaan käytä huumetta sinusta ei tule narkomaania.
Jos joskus käytät huumetta sinusta voi tulla narkomaani.
Huumeet ovat portti huumeiden käytöön.
CRDIsti kirjoitti:
No porttiteoriahan ei ole puppua.
Yksinkertainen totuus, jos et koskaan käytä huumetta sinusta ei tule narkomaania.
Jos joskus käytät huumetta sinusta voi tulla narkomaani.
Huumeet ovat portti huumeiden käytöön.
Puoli vuotta mietit ja sait aikaan suuren viisauden.