Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viestinnän yliopisto-opiskelu

Abi
06.11.2017 |

Puhutaan jatkuvasti siitä, miten viestintäalalla ei ole töitä, mutta ketä sillä tarkoitetaan? Media-assareita vai?
Saako YLIOPISTOSSA viestintää pääaineenaan opiskellut töitä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. En tunne yhtään työtöntä yliopistosta valmistunutta viestijää. 

Hep minä minä minä. Näetkö täällä mä vilkutan. Meistä lähimmistä valmistuneista ei kukaan tee viestinnän töitä. Osalla ihan duunaritöitä, uudelleenkoulutusta ja minä kitkutan pätkätöissä mm taloushallinnon ja myyjän hommien kanssa. Ehkä se viestintä tosiaan työllistää, jos lukee myös jotain koodausta, kovaa taloustiedettä ja sitä tilastotiedettä tms. 

Onko todella kaikilla näin huono tilanne? Miksi?

Koska niitä työpaikkoja on niin vähän. Alaa opiskelemaan pyrkivät ajattelevat että kyseessä on siisti sisätyö, hyväpalkkainen homma imagoltaan hyvässä firmassa tai virastossa. Siksi liian moni tavoittelee niitä muutamaa paikkaa ja pettyy. Pätkätöitä ne sitäpaitsi muutenkin nykyään ovat.

Vierailija
22/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa. Jos otat sivuaineeksi tilastotieteen ja opiskelet kunnolla data-analyysia. Sellaiselle ihmiselle joka tekee raaka-datasta helposti ymmärrettävää ja hyödyllistä lopputuotetta löytyy kyllä töitä.

Päh, sitten vaivalla analysoimasi data menee jonkun amiskoulutetun toimittelijan käsittelyyn, se tulkitsee sen omien ennakkoluulojensa mukaan, karsii siitä 70% pois muuntaen johtopäätöksen täysin päinvastaiseksi koska ketä kiinnostaa yksityiskohdat ja kirjoittaa lopputuloksesta jonkun muutaman rivin persu-uutisen.

Kyllä taas kannatti kouluttautua ja nähdä vaivaa.

Nykyään toimittajat eivät ole enää edes amispohjaisia. Mediatalot eivät kehtaa sisällöntuottajiaan edes toimittajaksi nimetä. Koska toimittaja on kallis, keskustelupalstoilta ja twitteristä saa ilmaiseksi klikkiuutisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: viestintää opiskelevan olisi hyvä pysyä ajantasalla nykyajan tekniikasta eikä hurmioitua sfääreihin vain perinteisen median kohdalla. Toinen vinkki, jota ei tosi voin opiskella vaan sitä joko on tai ei: luovuus.

Vierailija
24/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. En tunne yhtään työtöntä yliopistosta valmistunutta viestijää. 

Nyt pitäisi vielä selvittää kuinka suuren määrän havaintoja otantasi sisältää jotta päätelmälläsi olisi tilastoarvoa. Kuinka monta työllistettyä viestijää tunnet ja mikä on heidän osuutensa niistä joiden ammatti on tiedossasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän