Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viestinnän yliopisto-opiskelu

Abi
06.11.2017 |

Puhutaan jatkuvasti siitä, miten viestintäalalla ei ole töitä, mutta ketä sillä tarkoitetaan? Media-assareita vai?
Saako YLIOPISTOSSA viestintää pääaineenaan opiskellut töitä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/24 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abi kirjoitti:

Saako YLIOPISTOSSA viestintää pääaineenaan opiskellut töitä?

Kahviloista kannattaa kysellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Jos otat sivuaineeksi tilastotieteen ja opiskelet kunnolla data-analyysia. Sellaiselle ihmiselle joka tekee raaka-datasta helposti ymmärrettävää ja hyödyllistä lopputuotetta löytyy kyllä töitä.

Vierailija
4/24 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. En tunne yhtään työtöntä yliopistosta valmistunutta viestijää. 

Vierailija
5/24 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Olen lukenut vähintään 10 nettikeskustelua aiheesta, missä ihmiset valittavat viestinnän työttömyyttä ja pelkkiä lyhyitä pätkätöitä.

Vierailija
6/24 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä haluat tehdä.

Vierailija
7/24 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedottaja, viestintäkonsultti, viestintätoimiston töitä tmv. Ei mitään visuaalista/grafiikkaa.

Vierailija
8/24 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/24 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hep minä minä minä. Näetkö täällä mä vilkutan. Meistä lähimmistä valmistuneista ei kukaan tee viestinnän töitä. Osalla ihan duunaritöitä, uudelleenkoulutusta ja minä kitkutan pätkätöissä mm taloushallinnon ja myyjän hommien kanssa. Ehkä se viestintä tosiaan työllistää, jos lukee myös jotain koodausta, kovaa taloustiedettä ja sitä tilastotiedettä tms. 

Vierailija
10/24 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samaa suositelen kuin muutkin, hommaa vähintään joku pitkä sivuaine jotain ihan muuta, niin mahdollisuudet on paremmat. Itsellä oli viestintä+ kansantaloustiede, valmistuin 20v sitten, 19v oon tehnyt HR hommia... enemmän tarviin tuota kansista kuin viestintää työssäni, enkä sitäkään kovin paljon. Lakia ois pitänyt lukea *huoh*.

Vierailija
11/24 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hep minä minä minä. Näetkö täällä mä vilkutan. Meistä lähimmistä valmistuneista ei kukaan tee viestinnän töitä. Osalla ihan duunaritöitä, uudelleenkoulutusta ja minä kitkutan pätkätöissä mm taloushallinnon ja myyjän hommien kanssa. Ehkä se viestintä tosiaan työllistää, jos lukee myös jotain koodausta, kovaa taloustiedettä ja sitä tilastotiedettä tms. 

Onko todella kaikilla näin huono tilanne? Miksi?

Vierailija
12/24 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/24 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt..

Vierailija
14/24 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Jos otat sivuaineeksi tilastotieteen ja opiskelet kunnolla data-analyysia. Sellaiselle ihmiselle joka tekee raaka-datasta helposti ymmärrettävää ja hyödyllistä lopputuotetta löytyy kyllä töitä.

Nykyään jos on diplomi-insinööri jolla on edes kohtalainen kirjoitustaito (esim. arvosana laudatur ylioppilastutkinnon äidinkielen kokeesta) niin on aika monessa viestintäalan työtehtävässä halutumpi hakija kuin viestintää pääaineenaan opiskellut. Kannattaa ne viestinnän opinnot tosissaan suunnitella niin että pystyy työelämässä ottamaan tehtävän haltuun yrityksessä jo aikaisessa vaiheessa eikä lähde siitä ajatuksesta että työtehtävänä on kirjoittaa puhtaaksi jotain papereita jotka muut ovat ensin kirjoittaneet kokonaan.

Vierailija
15/24 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan akateemisten taitojen lisäksi myös hyviä vuorovaikutustaitoja ja onnistumisia verkostoitumisessa.

Vierailija
16/24 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia/ajatuksia?

Vierailija
17/24 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On töitä.

Vierailija
19/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään jos on diplomi-insinööri jolla on edes kohtalainen kirjoitustaito (esim. arvosana laudatur ylioppilastutkinnon äidinkielen kokeesta) niin on aika monessa viestintäalan työtehtävässä halutumpi hakija kuin viestintää pääaineenaan opiskellut. Kannattaa ne viestinnän opinnot tosissaan suunnitella niin että pystyy työelämässä ottamaan tehtävän haltuun yrityksessä jo aikaisessa vaiheessa eikä lähde siitä ajatuksesta että työtehtävänä on kirjoittaa puhtaaksi jotain papereita jotka muut ovat ensin kirjoittaneet kokonaan.

Enpä olisi uskonut. Muistan kun viestinnän töihin oli ainakin olevinaan pulaa, kun mietin alavalintaa. Se oli sitä suurten ikäluokkien eläköitymispaniikkia. 

Vierailija
20/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päh, sitten vaivalla analysoimasi data menee jonkun amiskoulutetun toimittelijan käsittelyyn, se tulkitsee sen omien ennakkoluulojensa mukaan, karsii siitä 70% pois muuntaen johtopäätöksen täysin päinvastaiseksi koska ketä kiinnostaa yksityiskohdat ja kirjoittaa lopputuloksesta jonkun muutaman rivin persu-uutisen.

Kyllä taas kannatti kouluttautua ja nähdä vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan