Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Homssuinen ulkomuoto masentaa

Se ruma nainen
06.11.2017 |

Olen 35-vuotias nainen ja ongelmani on se etten koskaan näytä tyylikkäältä/siistiltä...Huono iho (kokeiltu vaikka mitä), miesmäiset kasvonpiirteet (ei auta meikki/hiustyyli) ja luonnonkiharat hiukset jotka sojottavat joka suuntaan ☹ Suoristusrautaa en voi joka päivä käyttää kun hiukset kuluvat. Kaiken lisäksi olen köyhä joten ei varaa panostaa vaatteisiin, ihonhoitotuotteisiin, jne. Kaupungilla kulkiessa kadehdin kauniita naisia ja vihaan ulkonäköäni joka päivä. Olen aina ollut ruma ja saanut myös kuulla siitä. Onko kaltaisiani kanssasisaria palstalla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ulkonäkösi.

Vierailija
2/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama. Olin joskus nätti, mutta nyt olen harmaa eloton hiiri ja kasvotkin roikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla, aina oon ollut se vähemmän kaunis ja saanut kärsiä ulkonäöstäni...Koulussa kiusattiin rumuudesta ja terapiasta huolimatta huono itsetunto jäi. Olen kaveripiirin rumin ja kaikilla muilla on kumppani ja itsellä ei...Niin masentaa tää ulkonäkökeskeinen maailma! Olispa varaa kauneusleikkauksiin. Meikki, hiustyyli ja vaatteet/asusteet ei paljoa auta jos on syntynyt rumaksi, valitettavasti. Tai ehkä joillakin auttaa, mulla ei

Vierailija
4/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama täällä, en vaan ole kaunis vaikka kuinka laittautuisin :/ Ehkä mä olen pinnallinen mutta asia vaivaa jatkuvasti! Aina voi laihduttaa mutta rumia kasvonpiirteitä ei voi muokata muuten paitsi plastiikkakirurgialla. Haaveilen itse kovasti siitä että vielä jonain päivänä olisi varaa kasvojenkohotukseen jne

Vierailija
5/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Checklist:

1. Ryhdikäs ammattilaisen leikkaama tukka, joka näyttää hyvältä tuulen suunnasta riippumatta. Ylläpidä sitä säännöllisesti.

2. Huolehdi että olet aina ihmisten ilmoilla puhtaissa vaatteissa ja muutenkin raikkaana. Huolitellut kynnet/kädet tekevät myös paljon.

3. Investoi muutamaan laadukkaaseen ja klassiseen vaatteeseen. Esimerkiksi täydellisesti istuvat farkut (laadukasta denimia), kashmir-neule ja laadukas ulkotakki.

4. Paranna itsetuntoasi ja muistuta itseäsi päivittäin asioista, joissa olet hyvä.

Vierailija
6/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin aiemmin ulkonäöstäni, kunnes päätin että mäpä näytän just tältä ja sillä sipuli. Aloin ostamaan just niitä vaatteita mistä tykkään, p*skan väliä tykkääkö kanssaihmiset, vaikka mun maku poikkeaakin ns. valtavirrasta :D. Jos tukka seisoo päässä niin ohhoh, siinäpähän seisoo, tupeeraraanpas että seisoo vielä vähän lisää. Ja laitan kuitenkin ripsiväriä.

Joinakin päivinä jaksan nähdä vaivaa ja puen paremmat vaatteet ja meikkaan, joskus taas en ja silloin vipellän verkkareissa (olen ostanut kivat verkkaritkin).

Nykyisin saan ihan positiivista palautetta vaikken ole kaunis ja tyylini on outo. Aiemmin olin hiirulainen, nykyisin varmaankin peikko :D

N 36

Vierailija
7/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saattaa kuullostaa ilkeältä, mutta katsokaapa esimerkiksi bloggaaja alexa dagmar. Hän ei ole ollenkaan kaunis, mutta on silti omalla tavallaan todella näyttävä, itsevarma ja upea nainen.

Vierailija
8/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkiharat ja sojottavat hiukset kuulostavat ihanilta!

T. Perus maantienharmaa liimaletti

Vierailija
9/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Checklist:

1. Ryhdikäs ammattilaisen leikkaama tukka, joka näyttää hyvältä tuulen suunnasta riippumatta. Ylläpidä sitä säännöllisesti.

2. Huolehdi että olet aina ihmisten ilmoilla puhtaissa vaatteissa ja muutenkin raikkaana. Huolitellut kynnet/kädet tekevät myös paljon.

3. Investoi muutamaan laadukkaaseen ja klassiseen vaatteeseen. Esimerkiksi täydellisesti istuvat farkut (laadukasta denimia), kashmir-neule ja laadukas ulkotakki.

4. Paranna itsetuntoasi ja muistuta itseäsi päivittäin asioista, joissa olet hyvä.

Tämä on hyvä lista, mutta kolmoskohdan korvaisin juuri sinun silmääsi miellyttävällä vaaatteilla. Laadukkaita ja istuvia vaatteita kannattaa toki ehdottomasti hankkia ja niitä saa edullisesti vaikka kirppikseltä, mutta jos ei ole klassiseen tyyliin suuntautunut niin olo voi olla aika orpo esim. kashmir-neuleessa.

T. Peikko :)

Vierailija
10/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Checklist:

Tämä on hyvä lista, mutta kolmoskohdan korvaisin juuri sinun silmääsi miellyttävällä vaaatteilla. Laadukkaita ja istuvia vaatteita kannattaa toki ehdottomasti hankkia ja niitä saa edullisesti vaikka kirppikseltä, mutta jos ei ole klassiseen tyyliin suuntautunut niin olo voi olla aika orpo esim. kashmir-neuleessa.

T. Peikko :)

Totta ja samaa mieltä oman tyylin säilyttämisestä. Halusin vain kirjoittaa mahdollisimman valaisevat esimerkit perusvaatekappaleista (yläosa-alaosa).

Vierailija
11/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkiharat hiukset ovat ihanat!!!

Vierailija
12/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa kuullostaa ilkeältä, mutta katsokaapa esimerkiksi bloggaaja alexa dagmar. Hän ei ole ollenkaan kaunis, mutta on silti omalla tavallaan todella näyttävä, itsevarma ja upea nainen.

Olen samaa mieltä Alexasta, mutta tässä on se ero että aloittaja kertoi olevansa vähävarainen, kun taas Alexa on ilmeisen varakas, ja pukeutuu hyvin kalliisiin vaatteisiin. Alexalla on myös ripsipidennykset, geelikynnet ym jotka helpottavat siistin ulkonäön ylläpitoa mutta maksavat aika paljon. 

Vierailija
13/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Checklist:

Eiköhän lista ole ihan tuttu, jos vaan olisi varaa sijoittaa ulkonäköönsä.

Vierailija
14/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnonkiharat, omasta mielestä kivat sotkut, jotkut kyllä mulkoilee ettei toi oo kammannut tukkaa,hah en olekaan.

Vierailija
15/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä köyhälläkin on varaa, elän toimeentulotuella ja silti revin rahat ulkonäköön ja tyylikkäisiin vaatteisiin.

Vierailija
16/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta, että suomalaiset parturi-kampaajat eivät oikein osaa leikata luonnonkiharaa hiusta. Koita silti käydä säännöllisesti hiustenleikkauksessa leikkauttamassa kuivat pois ja käytä kosteuttavia hiustuotteita.

Sama juttu ihonhoidossa, tuotteiden ei tarvitse olla kalliita, markettituotteissakin on hyviä vaihtoehtoja. Itselläni on pintakuiva sekaiho ja käytän ihan Lidlin ja Erisanin ihonhoitotuotteita, jälleen kerran kosteuttavia. Hoidan myös vartalon ja jalkojen ihoa säännöllisesti, siitä tulee itselle hyvä mieli ja hoidettu olo.

Arkimeikkinä käytän peitevoidetta, kulmageeliä, ripsiväriä ja värillisltä huulivoidetta. Esim. Essencen tuotteet ovat hyviä ja todella edullisia, niitä löytyy esim. Citymarketista tai Tokmannilta.

Vaatteissa ja kengissä panostan eniten mukavuuteen, mutta hankin vain vaatteita, jotka sopivat toisiinsa. Musta, sininen, harmaa ja beige ovat mielivärejäni ja niitä löytyy useimmiten aletangoistakin. En ole ostanut normaalihintaista vaatetta ainakaan kymmeneen vuoteen. Kengistä mustat nahkaloaferit ovat aina tyylikkäät, vaatteissa ja kengissä kannattaa muutenkin panostaa ajattomiin malleihin.

En siis itsekään ole todellakaan mikään kaunotar ja ylipainoakin löytyy, mutta pyrin pitämään itseni ulkoisesti sellaisessa kuosissa, että niitä homssupäiviä olisi ainakin vähemmän.

Vierailija
17/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkaunista ei toki rumasta saa, mutta homssuisuutta pystyy korjaamaan jos jaksaa nähdä vaivaa. Harrasta liikuntaa (esim lenkkeily ja kotijumppa on lähes ilmaista). Käy suihkussa joka päivä ja harjaa hiukset. Harjaa hampaat 2 kertaa päivässä. Apteekista saa kohtuuhintaisia ihonhoitotuotteita, tai esim. Niveakin ihan ok. Lakkaa kynnet siisti itse, kynsilakkoja saa edullisesti (muista alennusmyynnit), lakan joutuu vaihtamaan usein jotta pysyy siistinä. Huulipuna voi tehdä myös yllättävän paljon naisellisuutta. Kirpparilta voi löytää siistejä merkkivaatteita edullisesti jos jaksaa etsiä (jos siis sopii yhtään omaan makuun) - esim. töölön relove, ullanlinnan kaivarin kanuuna ym. Huolla ja puhdista kengät säännöllisesti, käy vaatteet läpi tarraharjalla ja silitä rypyt pois. Hymyile ja ole kohtelias. Vältä tupakointia, alkoholia, muita päihteitä. Älä kiroile. 

Vierailija
18/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille pitkäaikaistyöttömille pitäisi Kelan tai TE-toimiston kustantaa parturi tai kampaaja parin kuukauden välein, niin olisi paremmat mahdollisuudet työnhaussa. Naisille myös kasvojenhoito ja manikyri pari kertaa vuodessa. Kyllä yhteiskunnan pitäisi panostaa enemmän, että kaikki saisivat töitä tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassa.

Vierailija
19/19 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin tällaiseen keskusteluun ihan sattumalta, ja miehenä en voi olla kommentoimatta, että tuntuu kyllä kamalalta, jos ihminen tuntee itsensä noin rumaksi.

Voin sanoa, etten ole nelikymppisen elämäni aikana rumaa naista nähnyt. Kylläkin sellaisia, jotka eivät ole löytäneet omaa tyyliään. Tyylitaju ei ole rahasta kiinni, ja olen aivan varma, että jokaisen naisen kauniit piirteet saa esiin kasvonpiirteisiin sopivalla hiustyylillä, sopivan kevyellä meikillä (asia josta en mitään ymmärrä, mutta olen huomannut että ulkomailla Keski-Euroopassa ja erityisesti Ranskassa naiset osaa meikata niin kevyesti, että näyttää kuin heillä ei olisi meikkiä lainkaan) ja sopivan kokoisilla, eli omaan vartalotyyppiin sopivilla vaatteilla. Moni tavaratalo ja kauneushoitola järjestää säännöllisesti kampanjoita, joissa saa ilmaiseksi tai ainakin edullisesti värianalyysin ja/tai meikin ja opastuksen ammattilaisen tekemänä. Suht. tyylitajuttomana miehenä olen opettanut itselleni, että räikeäkuosisia vaatekappaleita saa olla päällä vain yksi, muiden pitää olla yksivärisiä, ja yksiväristen vaatteiden värejä saa olla päällä kerrallaan vain yksi, korkeintaan kaksi. Eiköhän tuo sama päde myös naisilla. :D (Ja tästä huolimatta jokainen halpavaateliike myy järkyttäviä koiranoksennuskuoseja, en ymmärrä)

Sekavan postaamisen tarkoitus oli vain yrittää nostaa ap:n päätä pystyyn. Katsele itseäsi eri kulmista ja kokeile jotain sellaisia pukeutumistyylejä joita et ennen ole koittanut. Ja lisää itsevarmuutta, se kaunistaa entisestään, koska uskon että olet varmasti kaunis!