Mustelmat naisella käsivarsissa, miksi?
Työkaverillani on usein käsivarret mustelmilla. Pitäisikö huolestua tai ilmoittaa jonnekin? Minne? Ehkä esimiehelle? Onkohan väkivaltaa kotona? Hän on ihan normaalin oloinen pieni nainen, en usko että harrastaa mitään tappelulajia. Lapsiakin on :(
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä pienikokoinen perheenäitikin voi harrastaa kamppailulajia. :D Voithan kysyä häneltä harrastuksista?
Tai sitten voi muuten vaan saada helposti mustelmia. Äitini syö Marevan-verenohennuslääkettä ja hänelle tulee hirveitä mustelmia jos vähänkin kolhaisee vaikka auton oveen.
Mutta tietysti ihan hyvä että huolehdit työkaverista.
Luulisin tunnistavani kamppailusta kiinnostuneet, tämä on sellainen tavallinen ja ystävällinen. Ei tuo lainkaan itseään esille.
Elä ole tosissasi. Just tuollaiset ihmiset on hauska järkyttää kertomalla mitä harrastanut yli vuosikymmenen. 😁 Ei kaikki mahdu siihen laatikkoon minkä sinä olet rakentanut. Nimenomaan kamppailu-urheilijan ei tarvi tuoda itseään esille kun on itsevarmuutta antaa tilaa muillekin. Eikä itsevarmuus riipu siitä mitä muut sanoo tai luulee. Ihanaa et huolehdit mut kysy toki ennen johtopäätöksiä.
Terv. Se Pienikokoinen perheenäiti, kiltti, se hiljainen, treenannut eri kamppailulajeja 15 vuotta. 😅
Apua!
Mulle tulee todella helposti olkavarsiin mustelmia, esim. hierojalla. Se ei välttämättä edes satu.
Tuo on juuri se, mitä olen pelännyt. Ihmiset katsoo kyräillen ja kuvittelee että siinä menee perheväkivallan uhri!
Ennenkuin kuin tilaat taksia viemään kaveriasi turvakotiin, niin jos vaikka virität keskustelun mustelmista ja siitä miten herkästi niitä voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverillani on usein käsivarret mustelmilla. Pitäisikö huolestua tai ilmoittaa jonnekin? Minne? Ehkä esimiehelle? Onkohan väkivaltaa kotona? Hän on ihan normaalin oloinen pieni nainen, en usko että harrastaa mitään tappelulajia. Lapsiakin on :(
Minulla on Ehlers Danlosin-syndrooma ja se näkyy ulkopuolisille mustelmina. Minä voin saada mustelman pelkästään siitä että käteni hipaisee ovipieltä vahingossa. Mieheni on haukuttu vaikka minkälaiseksi naistenhakkaajaksi vain siksi etten ole kertonut diagnoosista kuin samaa poteville sukulaisille. Minun mustelmani ja terveystietoni ovat minun yksityisasiani.
Tavallinen tervekin ihminen voi olla mustelmilla jos syö vaikka paljon Buranaa.
Kyllä hän pitäisi ne piilossa jos häpeäisi tai pelkäisi että muut näkevät.
Joillekin tulee mustelmia todella herkästi ja jotkut ovat vielä riskialttiita yksilöitä. Itse oon tämmönen tohelo. Oon mm. pari kertaa onnistunut saamaan silitysraudan päähäni, oon tiputtanut telkkarin päälleni, oon hieronut joka raajani mustelmille ja säntäilen ja törmäilen joka pöydän kulmaan ja tuolin jalkaan ja mustelmia on aina.
Eikä se ole epäkohteliasta kysyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä tarkoita mitään. Mulla on käsivarret, reidet ja sääret täynnä mustelmia, eikä mua hakkaa kukaan. Telon vain itseäni töissä ja kotona aina vahingossa. Töistäkin olen tullut monet kerrat silmä mustana.
Ei tuo näytä mitenkään satunnaisella, aina on sanotaan nyt vaikka ainakin viisi mustelmaa ainakin toisessa kädessä. Silmäkulmakin kerran oli tumma. Ap
Kysy ensi kerralla suoraan mustelmista, että mistä ovat tulleet.
Nolottaa tungetella. Miten voisi hienovaraisesti kysyä? Ap
Olen huolissani. Sinulla on noita mustelmia. Mikähän niitä aiheuttaa?
.... tukeeko sinulle helposti niitä?
.... lääkärillä oletko käynyt?
..... voinko jotenkin auttaa?Tää on hyvä. Eikä ole tungettelevaa. On ihan normaalia kysyä mustelmista, kun kerran selvästi ja useasti on huomannut ne. Omituisempaa itse asiassa on, jos välttelee siitä puhumista, vaikka toisella on jatkuvasti mustelmia esillä. Joku kamppailulajin harrastaminen itselläkin olisi tullut ensinnä mieleen. Kysehän voi olla tosiaan jostakin sairaudestakin.
Kyllä minä pitäisin inhottavana jos toinen tenttaisi minulta sairaskertomusta. Vastaisin varmaan että asia on hoidossa eikä muille kuulu. T. EDS-nainen
Vierailija kirjoitti:
Apua!
Mulle tulee todella helposti olkavarsiin mustelmia, esim. hierojalla. Se ei välttämättä edes satu.
Tuo on juuri se, mitä olen pelännyt. Ihmiset katsoo kyräillen ja kuvittelee että siinä menee perheväkivallan uhri!
Ennenkuin kuin tilaat taksia viemään kaveriasi turvakotiin, niin jos vaikka virität keskustelun mustelmista ja siitä miten herkästi niitä voi tulla.
Kerran oli toinen olkavarsi niin sinikirjava, että menin apteekkiin hakemaan mustelmavoidetta. Ei ollut vaikea nähdä mitä henkilökunnan päässä liikkui. Sille jonka kanssa asioin sanoin että olin fyssarin hierottavana ja taisi olla turhan kovat otteet. Sen naama laukesi aivan eri näköiseksi, ja se katsoi mua ensimmäistä kertaa silmiin.
Mutta monethan luulee tietävänsä paremmin, ja jos oikein kivasti käy, saattaa juoru kulkea jostain vastaan, että sua kuulemma hakataan.
Harrastaa esim. tankotanssia? Siinä lajissa ei mustelmilta välty.
Olen se pienikokoinen, tavallinen, ystävällinen nainen, jolla on lapsi. Kädet jatkuvasti mustelmilla. Syy: kamppailulajiharrastus 😊
Mulla tulee myös helposti mustelmia ihan vain jos nojaan käsivarsiani pöydän reunaan. Pieni kolahdus jonnekin ja voi tulla isokin mustelma. Yleensä työkaverit ovat sanoneet, että ohoh onpas sinulla taas mustelmia. Olin kyllä selittänyt kuinka mustelmaherkkä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä pienikokoinen perheenäitikin voi harrastaa kamppailulajia. :D Voithan kysyä häneltä harrastuksista?
Tai sitten voi muuten vaan saada helposti mustelmia. Äitini syö Marevan-verenohennuslääkettä ja hänelle tulee hirveitä mustelmia jos vähänkin kolhaisee vaikka auton oveen.
Mutta tietysti ihan hyvä että huolehdit työkaverista.
Luulisin tunnistavani kamppailusta kiinnostuneet, tämä on sellainen tavallinen ja ystävällinen. Ei tuo lainkaan itseään esille.
Tunnetko paljonkin kamppailulajien harrastajia? Ihan tavallisia ja ystävällisiä ihmisiä on suurin osa harrastajista. Tunnen myös monia pienikokoisia naisia lajien parista.
Mitä väliä? Oli mustelmien syy mikä tahansa, niin se on hänen oma asiansa, koska kyseessä on aikuinen ihminen.
Mulle tulee erittäin harvoin mustelmia ja kädet ja jalat on ollut mustelmilla vain silloin kun mies potki/hakkasi. Itse olisin halunnut, että minulta olisi silloin kysytty vaikkapa tuo "harrastatko kamppailulajeja?" tai "tuleeko sulle helposti noita?". Ei missään nimessä suoraan että "mistä sulle tulee noita?". Tollanen helppo kyllä/ei-kysymys on turvallinen siinäkin tapauksessa jos mustelmiin on joku viaton syy. Ja samalla näkee haluaako toinen puhua asiasta ollenkaan.
Kyllähän se niin on jotta jos on ns. tarttumisen jälkiä käsivarsissa niin joku on puristanut kovasti ei salilla millään laitteilla sellaisia synny. Kokemusta on salilla käymisestä ja valitettavasti myös käsiksi käymisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä tarkoita mitään. Mulla on käsivarret, reidet ja sääret täynnä mustelmia, eikä mua hakkaa kukaan. Telon vain itseäni töissä ja kotona aina vahingossa. Töistäkin olen tullut monet kerrat silmä mustana.
Ei tuo näytä mitenkään satunnaisella, aina on sanotaan nyt vaikka ainakin viisi mustelmaa ainakin toisessa kädessä. Silmäkulmakin kerran oli tumma. Ap
Kysy ensi kerralla suoraan mustelmista, että mistä ovat tulleet.
Nolottaa tungetella. Miten voisi hienovaraisesti kysyä? Ap
Kysyt suoraan miten kotona on asiat, kun on mustelmia koko aika. Mieheni kysyi siskoltaan jälkiä kerran ja hän kertoi sitten itkuisena elämästä kotonaan. Mieheni kävi siellä heidän kotona ja sanoi, että se siskon mies muutti turkuun. Kai se jotain teki selväksi sille miehelle siellä.
Miksi tää kommentti on saanu niin paljon alapeukkuja? Kummat sniitä jakelee hakatut luuserimiehiään suojelevat akat vai ne luuserivätykset?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Oli mustelmien syy mikä tahansa, niin se on hänen oma asiansa, koska kyseessä on aikuinen ihminen.
Olet hakoteillä. Tämä on asia jossa ulkopuolisilla on, jos ei oikeus, niin ainakin täysin perusteltu syy kysyä/puuttua tilanteeseen.
Tää on hyvä. Eikä ole tungettelevaa. On ihan normaalia kysyä mustelmista, kun kerran selvästi ja useasti on huomannut ne. Omituisempaa itse asiassa on, jos välttelee siitä puhumista, vaikka toisella on jatkuvasti mustelmia esillä. Joku kamppailulajin harrastaminen itselläkin olisi tullut ensinnä mieleen. Kysehän voi olla tosiaan jostakin sairaudestakin.