Onko tupakoinnista haittaa sikiölle?
Olen yhdeksännellä viikolla raskaana, enkä ole saanut tupakointiani loppumaan. Yleensä tupakoinnin väitetään olevan haitallista sikiön kehitykselle, mutta monet kaverini ovat polttaneet (myös kannabista) raskausaikana, eikä heidän lapsillaan ole näyttänyt olevan mitään isompia ongelmia.
Olen yrittänyt löytää aiheesta tietoa netistä, ja mielipiteitä näyttäisi olevan molempiin suuntiin. Mitä olette mieltä?
Olisiko esimerkiksi nuuska terveellisempää?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt löytää aiheesta tietoa netistä, ja mielipiteitä näyttäisi olevan molempiin suuntiin.
Olet tyypillinen kannabista poltteleva äiti joka haluaa vain kaivaa netistä omaa mielipidettä tukevia juttuja vaikka sinulle on aivan varmasti neuvolassa yms. kerrottu asioista mutta et niitä hyväksy, kun ne eivät sovi sinun ainoaan oikeaan maailmankuvaasi.
Vierailija kirjoitti:
Miten noin tyhmä viitsii edes lisääntyä? Heikkolahjaisia geenejä ei tarvitse monistaa. Emme tarvitse enempää banjonsoittajia.
Älähän nyt tällä palstallahan on jo monen monta kertaa osattu kertoa, että lapsien tekeminen vaatii järkeä, älykkyyttä ja vastuunkantokykyä ja lapsettomat ovat vain liian nuoria, typeriä yms. yms. kun eivät ole lapsia tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäsinkin että kirjoittamalla aiheesta saan aikaan vain syytöksiä, kun ihmiset kommentoivat ilman kokemusta asiasta.
Olen erittäin pahoillani, että en ole tehnyt lapsistani koekaniineja jotta sinä saisit tupakoida ja poltella kannabista raskaana ollessasi.
Vierailija kirjoitti:
Ja aiheen sivusta, tupakasta on kovasti tuomitsevaa kritiikkiä, mutta osaako joku kertoa miten kannabis vaikuttaa vauvaan?
Ap
Taisit jo unohtaa, että alkuperäisessä tarinassasi joku kavereistasi poltteli kannabista raskaana ollessaan ;-D
Vierailija kirjoitti:
Luin noita linkkei läpi ja kyllähän tota asiaa aika paljon on sen puolesta ettei kannattais polttaa. Jotenkin vaan yleensä sanotaan että se oma kokemus on tärkein.
Oma kokemus on tärkein joten kysyt täällä muiden mielipidettä? Nyt olet tainnut pössytellä jo hieman liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Wt bongattu.
Se on tällä palstalla turhankin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Luin noita linkkei läpi ja kyllähän tota asiaa aika paljon on sen puolesta ettei kannattais polttaa. Jotenkin vaan yleensä sanotaan että se oma kokemus on tärkein. Mut ehkä yritän vähentää/lopettaa. Tänäänkin vaan tossa aamulla kahvin kanssa se tupakka maistu Niiiin hyvältä, että vaikea on luopuu.
Toine juttu mihin kukaan ei ottanu kantaa, on toi pilvi. En nimittäin saa iltasin kovin helpolla unta jos en saa henkosia. Ahdistaa liikaa olla ilman. Mut se ei varmaan ole edes pahasta, kannabiksesta on niin paljon kaikkia tutkimuksiakin miten se laskee syöpäriskiä ja on hyväks muutenkin.
Ja siis se mitä joku tossa ehdotti, abortti siis niin ei kyllä oo mulle vaihtoehto, haluan pitää tän lapsen ja se oli jo alussa selvä juttu.
Ap
Äidinrakkauden pitäis olla suurempi kuin rakkaus tupakkaan tai kannabikseen. Edelleen jos et ole provo niin tee se abortti. Ei sulle lasta voi antaa, jos kaikessa menee oma nautinto lapsen edelle. Tulevaisuudessa sä jätät lapsen nukkumaan ja painut baariin.
Ap, olet idiootti. Ihan suoraan sanottuna.
Kysy neuvolasta asiasta, he tekevät ennakoivan lasun eikä sinun tarvitse miettiä vammaista lastasi enää koskaan synnytyksen jälkeen.
Tupakan haitat eivät näy heti, paitsi pienempänä syntymäpainona, ne tulevat esiin vasta 5-6 vuoden iässä. Keskittymisvaikeudet, lukemisen vaikeudet ja hienomotoriset ongelmat.
Kannabis vaikuttaa niin, että syntyessään lapsi on veltto ja unelias. Tulevaisuudessa samat ongelmat kuin tupakan kanssa lisättynä yksinkertaisuudella.
Hyvät lähtökohdat lapsella tulla kuin äidikseen ja mummokseen eli idiootiksi.
Kannabis tuskin on yhtä vaarallinen sikiölle, kuin tupakka, saatika sitte alkoholi, mutta jos on raskaana, ni itse en kyllä käyttäisi mitää päihteitä, en myöskään kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis vaikuttaa niin, että syntyessään lapsi on veltto ja unelias
Jaa samanlainen kun sun miehes penis?
Polta vaan, lapsella ei kovin kaksiset lähtökohdat ole näköjään muutenkaan 👍
Aiotko ap valvoa vauvasi unta sitten joka yö parivuotiaaksi saakka jotta kun lapsi lopettaa hengittämisen niin voit koittaa herätellä vauvaa? Mitenkähän tulet selviämään niin kovasti haluamasi vauvan kätkytkuolemasta jos vahingossa et saakkaan vauvaa herätettyä tai nukahdat niin ettet huomaakkaan vauvasi kuolleen kun vasta aamulla?
Muista kuitenkin valvoa vauvaa tarpeeksi etäältä ettei vauva altistu lisää.