Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajokortiton työkaverini ehdotti, että voisin ottaa hänet kyytiin työmatkallani, jotta hänen ei tarvitsisi matksaa työmatkoista

Vierailija
05.11.2017 |

Sanoin, että en kyllä aio alkaa ketään ilmaiseksi kuskailemaan, vaikka hän yrittikin verhota sen niin, ettei siitä minulle mitään lisäkustannuksia koidu. No eipä koidu mitään hyötyäkään kyllä. Suuttui hieman minulle ja puhui minusta ikävästi työyhteisössämme (vääristeli tätä työmatkajuttua).

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisihän siinä osallistua bensakuluihin ja enemmänkin jos kyyti pitää olla aina satavarma. Odottele siinä sitten jos toinen on myöhässä, tai etsi osoitetta jos on ollut yökylässä toisaalla.

Vierailija
2/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään joka päivä alkais duunikaveria kuskaamaan ilmaiseksi. Puolet bensarahoista olisi kohtuullinen korvaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteli kun et osaa kirjuuttaa niin vetää sua höplästä.

4/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää ehdottaa tuollaista. Että ihan ilmaiseksi pitäisi hyvää hyvyyttään olla henkilökohtaisena kuskina jollekin.

Vierailija
5/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin hauska piirre hyväksikäyttäjissä. Kehtaavat suuttua kun sulaan hulluuteen ei suostu. Hyvä kun pidit puolesi.

Vierailija
6/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää. Ehdota puolestasi, että muutat hänen luokseen asumaan, niin sinun ei tarvitse maksaa asumisesta mitään. Samallahan sinä siellä kämpässä menet?

Vierailija
7/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään joka päivä alkais duunikaveria kuskaamaan ilmaiseksi. Puolet bensarahoista olisi kohtuullinen korvaus.

Autonomistajalla on paljon muitakin kustannuksia, kuin bensa, joten en itse tuolla hinnalla ketään kuskaisi työmatkoja.

Vierailija
8/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko ostaa pilkun?

Vierailija
9/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo rasittavaa pitemmän päälle. Pitäisi aina ilmoittaa jos on sairaana puolin ja toisin, tai jos pitääkin viedä vaikka lapsia,  tai lähteä aikaisemmin tai myöhemmin. Ja palveluksista kuuluu tehdä vastapalveluiksia tai maksaa rahalla. Mitä se työkaveri on valmis tekemään itse sinun hyväksesi? 

Vierailija
10/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan, hyvä jos suostuisin edes maksusta. Aina siinä on omat järjestelynsä, pitää sopia tietyistä ajoista, ehkä koukata ylimääräinen lenkki, tulee poikkeuksia, sairastuu, toinen myöhästelee, jos haluaakin itse mennä suoraan töistä jonnekin jne.

En myöskään kaipaa aamuisin erityisesti juttuseuraa, parasta kun saa ajella itsekseen.

Vierailija
11/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autonomistajalla on paljon muitakin kustannuksia, kuin bensa, joten en itse tuolla hinnalla ketään kuskaisi työmatkoja.

Mä voisin, JOS toinen on aina paikalla ajoissa ja ei tarvitse kiertää ylimääräistä toisen takia. Plus tietty maksaa matkat mukisematta ja ajallaan. Ja on muutenkin hyvä tyyppi.

AP:n duunikaveria en ottaisi kyytiin. Dorkalta vaikuttava tapaus.

Vierailija
12/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ekologista ja kaikin puolin järkevää ottaa kaveri kyytiin. 

Mutta vastavuoroisuus totta kai. 

Eli tarjoaa jotain muuta palvelukseksi tai maksaa ihan raakaa riihikuivaa rahaa tästä. Outoa, että joku tuollaista ehdottaisi tarjoamatta jotain vastineeksi?

Provoa epäilen jälleen. 

Vierailija
13/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, että jos auton hankkiminen ja pitäminen on ilmaista, niin miksi ihmeessä hänellä ei ole omaa autoa?

Ai niin, ei ole korttiakaan. Niin, että ilmainen kuskikin pitäisi saada kaupan päälle?

Vierailija
14/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköauton pääomakulut on 1€/km joten puolet siitä olis 50senttiä per kilometri. 

Esim 6€ päivässä jos yhdensuuntainen matka on 6km.

Kuukauden maksu etukäteen 120€, ja teet  kuljetus sopimuksen.

Odotusajasta voit veloittaa extraa.

Vierailija
15/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko ostaa pilkun?

Ei kun anna ilmaiseksi. Eihän siitä sulle extrakuluja tule.

Vierailija
16/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kyytiin jos ei tule ylimääräistä reittiä, vaan matkan varrelta :) On ajoissa paikalla ja maksaa myös korvausta ( luulisi kenen tahansa fiksun tajuavan että päivänselvää antaa korvausta, ilman että pyytää erikseen)

Vierailija
17/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää odottaa säännöllistä kyytiä. Eri asia jos korvaa jotenkin. Itse en satunnaisesta kyydistä velottais, siis tyyliin pari kertaa kuukaudessa. Mut joka päivä, ei nyt sentään...

Toki, ap:n auto on olemassa, vakuutuksissa ja liikkuu saman matkan päivittäin? En maksaisi tai edellyttäis maksua mistään arvnalenemasta, huolloista tai vakuutuksista, mut sen sijaan bensasta ja parkkimaksuista toki.

Vierailija
18/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. En niinkään tuon maksamattomuuden takia vaan se vaiva. Itselläni ainakin omia menoja ennen ja jälkeen työpäivän. Ja kuinka kestäisin jos ajaisin kolarin ja kyytiläiselle tapahtuisi jotain kamalaa. Sen kanssa olisi vaikea sitten elää.

Vierailija
19/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n työkaveri ansaitsisi jo saada oman tarinansa AV:n legendaariseen lokkiketjuun:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2921607/kertokaa-torkeimmista-lokkeilij…

Vierailija
20/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi vaikka maksaisi ja saisi ottaa kyytiin suoraan matkan varrelta. Joutuisin silloin kulkemaan aikataulutettuna eikä se sovi mulle. Menen töihin ja takaisin oman aikatauluni mukaan muita odottelematta kun kerran ei ole pakko olla paikalla tietyllä minuutilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan