Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tuli kun teini sanoi...

Vierailija
05.11.2017 |

...että hänen joululahjarahat voi käyttää pikkuveljien lahjoihin, kun kysyin mitä hän haluaisi lahjaksi. Kaksi nuorinta poikaa toivoo hiukan kalliimpaa yhteistä lahjaa. Tuli aikamoinrn liikutus minulle. Kyseessä 14v poika.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja ei ja ei.

Se 14-vuotias on perheessä lapsi. Ei aikuinen.

Vierailija
2/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...että hänen joululahjarahat voi käyttää pikkuveljien lahjoihin, kun kysyin mitä hän haluaisi lahjaksi. Kaksi nuorinta poikaa toivoo hiukan kalliimpaa yhteistä lahjaa. Tuli aikamoinrn liikutus minulle. Kyseessä 14v poika.

Ihana poika! :) Harvinaista epäitsekkyyttä nykyaikana. Ole ylpeä hänestä ja sano se myös.

Vierailija
4/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joulun aika on kamalaa meille köyhille.

Vierailija
5/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin surullinen pojan puolesta. Tuossa iässä pitäisi vielä saada olla lapsi ilman aikuisen vastuuta. Varmaan poika toivoo itselleen lahjaa, mutta koska on joutunut aikuisen rooliin, niin on pakko vastata noin, jotta äiti ei pahoita mieltään. Hirveä taakka nuorelle pojalle olla äitiä vahvempi.

Vierailija
6/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...tuli mieleen, että teini on tehnyt jotain sellaista mistä sinä et olisi niin iloinen...ja ensin sanoo noin, että voisit olla ylpeä ja sitten tulee pian joku vähän vähemmän iloinen yllätys..

Vierailija
7/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juuri luin? Olen järkyttynyt. Jos olisin sinä niin hymyilisin että "hehehh onpas jalo ja ihana ajatus mutta eikö sinustakin olisi kiva saada jotakin? Myös SINÄ ansaitset lahjan, ja haluan että saat lahjan kuten myös sisaruksesi! :)" Ja sitten ympäripuhuisin sen että se lopulta pyytäis jonkun lahjan. Joku raja marttyyriudellakin.

Vierailija
8/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lisään vielä ettei olla mitään köyhiä vaan ihan tavallinen perhe taloudellisesti ja teini kyllä tulee lahjan saamaan. Mutta tämä hänen ajatuksensa oli ihana.

Vierailija
9/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi ihmiset käyttävät rahaa toistensa lahjoihin. Minä annoin joulupukin tuoda kaikki lahjat omille sisaruksille

Vierailija
10/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti silti ostat sille jotain. Vaikka se sanoo noin se tulee varmasti olemaan surullinen jos jää oikeasti kokonaan ilman lahjoja.

Vierailija
11/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia taas, no normi touhua palstalla.

Vierailija
12/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille pitää sanoa ihan selvästi että hänen rqhojaan ei todellakaan käytetä nuorempien lahjoihin. Piste.

Vierailija
13/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm...tuli mieleen, että teini on tehnyt jotain sellaista mistä sinä et olisi niin iloinen...ja ensin sanoo noin, että voisit olla ylpeä ja sitten tulee pian joku vähän vähemmän iloinen yllätys..

Miksi joukossamme on aina näitä jotka muuttavat vaikka viininkin vedeksi? Aina ajatellaan pahaa ja epäillään muita.

Vierailija
14/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti silti ostat sille jotain. Vaikka se sanoo noin se tulee varmasti olemaan surullinen jos jää oikeasti kokonaan ilman lahjoja.

Kuten jo yllä kirjoitin poika tulee kyllä lahjansa saamaan.

Ap

Vierailija
15/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joukossamme on aina näitä jotka muuttavat vaikka viininkin vedeksi? Aina ajatellaan pahaa ja epäillään muita.

Olen yläkoulussa opettajana. Tiedän, miten teinit ajattelevat. Teinit eivät ole epäitsekkäitä vaan ihan päinvastoin. Ja niin sen kuuluu mennäkin kun kasvetaan aikuisiksi. Teiniltä ei voi odottaa aikuisten ajattelua.

Vierailija
16/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva kilttimies.

Vierailija
17/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana veli. Hieno poika.

Vierailija
18/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin olen yrittänyt sanoa esim. perheenjäsenilleni, että minä en tarvitse tänä jouluna joululahjoja esim. siksi, että minulla on luultavasti ensi keväänä muutto uuteen asuntoon ja en kaipaa siksi lisää tavaraa vaan päinvastoin minun pitää päästä mahdollisimman isosta osasta nykyisistä tavaroistani eroon että muutto olisi helpompi kun olisi vähemmän tavaraa mitä pitää raahata uuteen asuntoon mukana, mutta otetaanko toiveeni vakavasti? Eipä tietenkään, lahjoja on vain ostettava vaikka en edes halua ja niin sinäkin ostat lapsellesi lahjoja vaikka hän ei niitä edes halua. Eli meitä, jotka emme lahjoja haluta pitää vain väkisin lahjoa eikä sitäkään voi ottaa tosissaan, että jos joku haluaa minun lahjaani rahaa laittaa niin osallistuisi esim. sellaiseen tapahtumaan, jossa pakataan kenkälaatikkoon jotain tavaraa tietyn ikäiselle lapselle (esim. joku lelu, vaate ja karkkipussi vaikka 5-vuotiaalle tytölle), lahja paketoidaan ja siihen merkitään, että se on 5-vuotiaalle tytölle sopiva lahja joka sitten toimitetaan johonkin köyhään maahan sellaiselle lapselle, joka ei muuten lahjaa saisi. Siellä sitten joku 5-vuotias tyttö saisi kenties ensimmäisen kerran elämässään lahjan ja ilahtuisi paljon enemmän vaikka jostain yksinkertaisesta lelusta, suomalaisella mittapuulla halvasta vaatteesta ja karkkipussista paljon enemmän kuin minä kaikista saamistani kirjoista, cd-levyistä, vaatteista, kynttilöistä, suklaarasioista ja koriste-esineistä varsinkin kun pitää esittää ilahtunutta kun saa lahjan, vaikka ei sitä edes haluisi. Tietenkin minä ainakin vaatteista jonkin verran ilahdun koska niitä tarvitaan aina, mutta antaisi sitten niidenkin sijasta vaikka lahjakortin johonkin kauppaan, josta saisin ostaa itse juuri sellaiset vaatteet kuin haluan.

Vierailija
19/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulussa opettajana. Tiedän, miten teinit ajattelevat. Teinit eivät ole epäitsekkäitä vaan ihan päinvastoin. Ja niin sen kuuluu mennäkin kun kasvetaan aikuisiksi. Teiniltä ei voi odottaa aikuisten ajattelua.

Ja kaikki teinit ovat sinulle ihan samaa massaa? 

Jos oikeasti olet teinien kanssa tekemisissä, niin luulisi huomanneen, että ovat yksilöitä kuten lapset ja aikuisetkin. 

Joku pikkulapsi jo jakaa auliisti karkkejaan kaverille ja joku aikuinen ei anna kymmentä senttiäkään tarvitsevalle. 

Toivottavasti oikeasti et ole opettaja. Niin sterotyyppista ajattelua: ne "teinit"...

Vierailija
20/20 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tämäkin parempi teoria kuin se, että täällä itketään kuinka säälittää pojan puolesta joka on joutunut ottamaan aikuisen roolin. Ja kymmenet peukuttaa. Voi lapsparkaa kun kykenee ajattelemaan sisaruksiaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi