Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkea verensokeri

Vierailija
05.11.2017 |

Minulla oli paastosokeri 7.6, voinko silti pitää nyyttärit ja herkutella? Diabetesta ei ole todettu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on paastoarvoksi todella korkea,yleensä toistuvasta 7 lukemasta saa diabetes lätkän. Sun kroppa ei siedä sokereita eli teet vain hallaa sille,jos syöt niitä. Hiilihydraattiset tuotteetkin ovat suurilta osin sokeria. Saat lukemat laskemaan vähentämällä sokereita,esim kaikki herkut ja valkoset viljat pois,vaihto tummiin. Jos tuokaan ei laske tarpeeksi,ota kaikki viljat pois. En ymmärrä,miten sulla ei oo todettu diabetesta lääkärin toimesta? Jos sulle lohkee d2,elä missään nimessä ota lääkkeitä. Kakkostyypin saa kuriin yleensä sokerittomalla ruokavaliolla ja liikuntaa kehiin. Ykköstyyppi on asia erikseen,siihen on pakko ottaa insuliinihoito.

Suosittelen jättämään tavanomaiset herkut tähän paikkaan. Korkea verensokeri on rasite keholle,nostaa myös joidenkin sairauksien riskejä. Jos sun on pakko kuitenkin jtn saada,ota vaikka leipäjuustoa ja sen päälle stevialla makeutettua kermavaahtoa. Tuo on mun herkkua<3

Etsi vähemmän sokeroituja tuotteita myrkkyjen tilalle.

Paastosokeri viime kuussa 4.9mmol/l,ei diabetestä mutta riski olemassa sukurasitteen takia. Olen 24v. Vähäsokerillisella ruokavaliolla haluan ehkäistä sen, ettei puhkea tämä tauti nuorella iällä ainakaan. Pidähän säkin kropastas hyvä huoli :)

Vierailija
2/2 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä paastosokeri aamuisin 6.1,-6.2. Mittaan joskus isäni mittarilla, käydessäni hänen luonaan. Ruokailun jälkeen (2h), arvot 4-5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme