Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko muuttanut kaupungista maalle, ihan puskaan siis?

Vierailija
04.11.2017 |

Kiinnostaisi kuulla, kun tuntuu että täällä kaupungissa alkaa pää levitä. En kestä kun kaikki tyhjät paikat rakennetaan täyteen, eikä koiraakaan saa kunnolla lenkitettyä ilman autoreissua enää missään.

Kuulisin mieluusti kokemuksia siitä, miten olette päässeet osaksi kyläyhteisöä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti. Tosin molemmilla kerroilla ulkomaille, joten tämä on ehkä puoliksi off topic -näkökulma. Molemmilla kerroilla muutin myös tuttavaperheen taloon, eli en ole ostanut vakituista asuntoa.

Saksassa oli mukavaa, pieni, rypäsmäinen kylä joten ei tarvinnut tuntea olevansa yksin, kun katukuva oli lähes kuin Suomen kaupunkien vanhoissa osissa. Asukkaita alle 500. Viihtyisä kyläkauppa. Porukka tuli itse kysymään minua esim. grillijuhliin tai häihin vieraaksi, kun en niistä tiennyt. Olin opiskellut kieltä 10 vuotta, joten pääsin nopeasti osalliseksi. Lyhyet matkat kaikkialle ja hyvät kulkuyhteydet, olisin varmasti löytänyt läheltä alaani vastaavia töitä jos olisin hakenut.

Puolassa en niin viihtynyt. Talot olivat kauempana toisistaan, vähän kuin Suomen maaseudulla. Suurin osa rakennuksista näytti ränsistyneiltä hometaloilta, ja ainoan kaupan nurkalla roikkui tuttavaperheeni juoppo sukulainen 24/7. En oikein tutustunut naapureihin, kun etäisyyttä oli. Pari kertaa joku meinasi ajaa kylätiellä päältä kaahatessaan. Vahva uskonnollisuus ja tuttavaperheen ovien päällä riippuvat ristit ahdistivat hieman näin maallistunutta ihmistä.

Olen ajatellut muuttaa Saksaan töihin tulevaisuudessa, juuri johoniin pikkukylään, josta pääsee junalla töihin isompaan kaupunkiin.

Vierailija
2/4 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein muuttopäätöksen kun näin Fatti-tädin aivopierun. Minä en tarvitse kaupunkia mihinkään, tilaan tavarat netistä, ajan itse autoa ja kaljat saan Eestistä. Maalla ei tarvi katsella puliukkoja, narkkareita, yh-mammoja, diskoläpsyttäjiä eikä multikulttuuria paskaa.

Ai satama ja lentokenttä, hyvä että ne saastuttavat kaupunkeja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta mainittakoot etten ole pedofiili. Tämä vihreille tädeille tiedoksi.

Vierailija
4/4 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon! Mainittakoot on monikko. Menkööt muut maalle, kaupunkifani menköön ulkomaalle, jossa voi olla jopa kaupunkejakin.

Varsinais-Suomessa saa kyllä olla ihan rauhassa omin nokin vaikka maailman tappiin asti yksinään. Ei häiritse naapurit. Jos sinulla on sosiaalisia tarpeita, etsi ne toiset pölhöt, jotka kuvittelivat pääsevänsä yhteisöön. Expat-porukassa teillä voi olla niin hauskaa, että jopa löydätte jotain yhteistä joidenkin paikallistenkin kanssa.