Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysärillä ihmiset olivat huomattavasti nykyistä tyylikkäämpiä

Vierailija
04.11.2017 |

Ihmiset olivat siistejä ja hyvin pukeutuneita. Ei mitään partoja ja tatuointeja. Hiukset ihmisillä paljon tyylikkäämmin laitettu kuin nykyisin. Huomaa hyvin kun katsoo esim. Yle areenasta 90-luvun tv-sarjoja.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että ihmiset eivät olleet yhtä tiukkapipoisia

Vierailija
2/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkämaalaisia sarjoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkämaalaisia sarjoja?

Suomalaisia sarjoja.

Vierailija
4/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihanat neovärivaatteet, jättitupstut pipoissa, aikuisten ulkoiluhaalarit,  juppikupla, permanentti, pitkät takit miehillä, ruutupaidat (ainiin ne ovat muotia taas)maiharit.

Kyllä muuten oltiin tyylikkäitä.

Vierailija
5/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ihanat neovärivaatteet, jättitupstut pipoissa, aikuisten ulkoiluhaalarit,  juppikupla, permanentti, pitkät takit miehillä, ruutupaidat (ainiin ne ovat muotia taas)maiharit.

Kyllä muuten oltiin tyylikkäitä.

Tästä on suurin osa 80-lukua, vain ruutupaidat 90-luvun alun grunge-tyyliä.

Vierailija
6/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä ei ollut myöskään tällaista naurettavaa tekotukka-, ripisipidennys-, rakennekynsi-, botoxhuuli- ja persefetissmiä.

Jotenkin kaikki näyttivät enemmän itseltään, nyt ollaan toisten kopioita ja kovin geneerisiä.

Tatskat tosiaan puuttuivat, jollain hanoirokkarilla saattoi olla joku ruusu olkavarressa.

Vierailija
7/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikein ole kunnollista kuvaa siitä, minkälaista oli ysärimuoti. Eikös se ollut jotain perushuppareita, pottatukkaa jakauksella, lökäpöksyjä, skeittikenkiä jne?

Vierailija
12/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simokin sitten buukkasi valtavat määrät silkkitakkeja miehille jotka sitten myi hyvällä voitolla ja oli kyllä lavojen ykkösasuste ja samoin levottomat printtipaidat.Purjehdustakki oli myös kova sana.

Vierailija
13/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun katsoo omaa 16-v tytärtä niin se on ihan samoin pukeutunut kuin minä nuorena vuosina 90-92. Osa vaatteista on jopa mun vanhoja mummolan vintiltä haettuja. Ja ovat kuulemma tosi cool.

Näin se muoti kiertää

Vierailija
15/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se oli yhteneväistä, että silloinkin itkettiin menneiden perään.

Vierailija
16/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun katsoo omaa 16-v tytärtä niin se on ihan samoin pukeutunut kuin minä nuorena vuosina 90-92. Osa vaatteista on jopa mun vanhoja mummolan vintiltä haettuja. Ja ovat kuulemma tosi cool.

Näin se muoti kiertää

Samoin mun poika otti meidän adidaksen verkkatakit muutama vuosi sitten käyttöön, nyt ruutupaidan.

Vierailija
17/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ysärillä parikymppisenä muistan käytteneen paljon keskisinisiä Leviksen fdarkkuja, myöhemmin tulivat eri väriset farmut, mulla oli oranssit ja punaiset sinisten lisäksi. Myös värikkäitä vakosamettihousuja myytiin sekä leveillä ettöä tavallisilla lahkeilla. Platformikengät tulivat pitkän tauon jälkeen kuvioihin, niitä oli kesällä sandaaleissa ja talvella maihareissa. Näitä pidettiin paljon, samaten balleriinoja. Takit olivat eriytyneet urheilutakeiksi ja kaupunkitakeiksi. Kaupunkitakit olivat vilakangasta, A-linjaisia ja suoria peruskamelinkarvatakkeja vilisi kaupungilla. Urheilutakkeja pidettiin kun oltiin hiihtämässä tai muuten reippailemassa. Tukkamuoti oli kuin sinkkuelämän Carriellä: pitkä tukka, jossa sotkuinen permis. Oli isoa ja pientä kiharee sekä korkkiruuvia sekaisin. Jos oli ponnari, valittiin asuun sopivan värinen donitsilenksu. Kesällä oli paljon lyhyehköjä hulmahtelevia hameenhelmoja (puolihame) ja erivärisiä ribbipaitoja. Farkkutakki tai syksymmällä prätkämallinen nahkatakki olivat normivalinta. Olkatoppaukset katosivat 80-luvun loppuvaiheessa.

Vierailija
18/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin näyttää sulle vertailuna omat 90-luvun luokkakuvani ja 2010-luvun lapsen luokkakuvat. Lastenvaatteet olivat suoraan sanottuna aika karseita. Väriä ja iloa saa ja kuuluukin olla, mutta... noh. Ei mitään muotoja, paidat lyhyitä ja 2 kertaa niin leveitä kuin lapsi, vaikka silloin oltiin hoikempia. Ihmeellisiä materiaaliyhdistelmiä.

Vierailija
19/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jättitupstut pipoissa, aikuisten ulkoiluhaalarit

Ulkoiluhaalarit! Haluan sellaiset. Miksei niitä enää ole?

Vierailija
20/26 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Nykyaikana vaatemuodissa on hirveästi aina vain esillä toinen toistaan tummempia sävyjä ja yksivärisiä vaatteita. Samaa harmaata massaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän