Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sytytätkö kynttilän tänään pyhäinpäivänä?

Vierailija
04.11.2017 |

Ite just mietin että lähdenkö vesisateessa hautuumaalle vai sytytänkö tuonne parvekkeelle.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Haluan muistella rakkaita sukulaisiani elävinä enkä kuolleena. Siksi puhäinpäivänvietto ei sovi minulle.

Vierailija
2/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tänään hautausmaalle enkä kotonakaan koska lähdetään kohta syömään. Huomenna haudalle jos jaksan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassille laitoin kynttilärivin. Sisällä en viitsi polttaa kun olen vähän hysteerikko tulen kanssa :D

Vierailija
4/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni hauta on 700 km päässä. Veisin kynttilät jos olisi mahdollista. Tässä kotona laitan ulos lyhtyjä ja tulija.

Vierailija
5/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En vietä pyhäinpäivää. Ihan normi lauantai minulle.

Vierailija
6/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin syysiltoina mulla palaa aina kynttilä. Se luo tunnelmaa. En kovin usein ajattele kuolleita, muistan heitä vaan elävinä ja iloisina. Muutenkaan en  ajattele kuolemaa.

Vierailija
7/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo hautausmaalla viemässä kynttilän vanhempieni ja isovanhempieni haudalle. Ja poltan kynttilöitä myös täällä kotona.

Vierailija
8/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin pimeän tultua on tarkoitus lähteä hautausmaalle. Vien kynttilän isäni haudalle sekä kävelen siellä katselemassa kynttilämerta. Tykkään muutenkin kulkea hautausmaalla; "tuttuja" etsien ( työskentelen vanhustenhoidossa joten sitä kautta näitä tulee), vanhoja hautakiviä lukien ja muuten vain rauhallisen tunnelman vuoksi. Kotona sytytän myös kynttilän.

Vierailija
9/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normilauantai minullekin. En edes muistanut, että on pyhäinpäivä. Ehkä voisin lähteä hautausmaalle katselemaan kynttilöitä, jos jaksan. Omat sukulaiset on haudattu jonnekin kauas, en ole koskaan käynyt haudoilla hautajaisten jälkeen.

Vierailija
10/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kynttilälauantai, useamman tuikun laitan palamaan.

Vierailija
11/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sytytä kynttilää, mutta muistan kyllä kuolleita omaisiani.

Miksipä minä tuhoaisin tulevien sukupolvien mahdollisuuksia hyvään elämään tukemalla muoviroskan tuottamista? Muistavat sitten ehkä minuakin positiivisemmassa hengessä.

Jos asuisin lähempänä hautoja, kävisin kyllä. Joku muu sukulainen vie kuitenkin lyhtykynttilän, ei se muistaminen kynttilöiden määrällä parane.

Vierailija
12/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vien kynttilöitä haudoille.

Vierailija
13/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksellisesti laitoin äidin kuvan ja kynttilän lipaston päälle. En ole varma, lähdenkö hautausmaalle tällä kertaa. Äiti kyllä ymmärtäisi. Toivottavasti sukulaisetkin, jos huomaavat että kynttilä puuttuu...

Vierailija
14/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sytytä kynttilää, mutta muistan kyllä kuolleita omaisiani.

Miksipä minä tuhoaisin tulevien sukupolvien mahdollisuuksia hyvään elämään tukemalla muoviroskan tuottamista? Muistavat sitten ehkä minuakin positiivisemmassa hengessä.

Jos asuisin lähempänä hautoja, kävisin kyllä. Joku muu sukulainen vie kuitenkin lyhtykynttilän, ei se muistaminen kynttilöiden määrällä parane.

Muoviroskaa? Kynttilä?

Vierailija
15/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sytytän kynttilän kuukausi sitten kuolleelle appiukolleni. Oma isäni kuoli kun oli parikymppinen, joten appeni oli minulle kuin isä.

Vierailija
16/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudoille aion lähteä heti kun Enska loppuu radiosta - olkoon ilma mikä tahansa.

Vierailija
17/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna en haudoille. Partsille laitan. Vainajien muistojumalanpalvelukseenkaan dn mene.

Vierailija
18/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut lapsilleni tiettyjä perinteitä. Yksi niistä on, että pyhäinpäivänä käydään hautausmaalla katsomassa kynttilöitä ja muistelemassa läheisiä kuolleita. Suku kaukana, mutta usein sytytämme kynttilän muualle haudattujen paikalle. Osa lapsistani on jo aikuisia, joten perinteemme on pitkä. Isompana ovat toki itse päättäneet lähtevätkö mukaan.

Vierailija
19/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tänään siis Halloween?

Mene lääkäriin.

Vierailija
20/27 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En koe tarvetta muistella kuolleita ihmisiä juuri tiettynä päivänä vuodessa.

Enemmän kuolleet läheiset nousevat mieleen perhejuhlien aikaan, esim. jouluna tai isäinpäivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi