Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vaunuun, varusteista

Vierailija
04.11.2017 |

Kun aikoo lähteä vauvan kanssa vaunulenkille, laitetaanko sinne vaunukoppaan ensin pohjalle jotain pehmikkeeksi/lämmikkeeksi, vai lasketaanko ulkovaatteisiin puettu lapsi vain makaamaan koppaan ja sitten menoksi?

Entä mites peiton kanssa, pitääkö olla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupussi kannattaa olla. Esimerkiksi äitiyspakkauksen pussi jonka laitat kunnolla kiinni. Vauvalle kypärämyssy ja välikausi/toppapuku lisäksi. Sitten vielä veunuverho niin ei tuule koppaan.. Kokeile lämpötilaa niskasta, ei saisi olla hiki muttei kylmäkään.

Vierailija
2/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Entä tarvitaanko pehmeyttä tärinän ja töyssyjen tasoittamiseksi, vai onko kyse vain lämmöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupussi toimii hyvin puklusuojanakin.

Vierailija
4/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huolestuttava alotus. Kenen se vauva on?

Vierailija
5/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huolestuttava alotus. Kenen se vauva on?

Mutsis.

Vierailija
6/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välttämätöntä laittaa mitään, äitiyspakkauksen makuupussi on kuitenkin hyvä siellä, suojaa pukluilta ja on tarvittaessa lisälämmikkeenä. Peitti kelien mukaan, jos on toppapuku, ei nollakeleilla peittoa välttämättä vielä tarvitse, etenkin jos on vaunuverho.

Vierailija
7/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupussi talvella jos kesä ei sinne mitään tarvii no jonkun lakanan voit laittaa ettei lapsi pukli vaunuja likaiseksi. Tärinän esto? ei ketään voi pumpulissa kasvattaa. Sen parempi mitä enemmän ääniin, pikku tärinään ym.. tottuu sen paremmin maailmaan sopeutuu.

Vierailija
8/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaunukopassahan on se patja mukana? ei siihen enää lisää tarvi pehmikkeeksi...

Vierailija
9/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä itse tarvitsisit päälle jos menisit ulos nukkumaan. Pue ja peittele samoin. Ota huomioon ettei vaunussa ole yhtä kylmä kuin ulkona, varsinkaan jos laitat jonkun harson tmv.. kuomun eteen.

Vierailija
10/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt makuupussia. Vähemmän tarvii pukee päälle, kaupassa helppo avata vain makuupussin vetskari ettei tule kuuma.

Jopa kesällä makuupussi käytössä, reunat käännettynä. Tuntuu, että mukavampi nukua pehmeämmällä. Samalla suojaa vaunujen koppaa tai ratasistuinta.

Vierailija
11/11 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lukee vaunuissa ihan, että ei saa laittaa mitään patjaa kopan sisälle. Itse laitan vauvalle merinovillaisen pipon, äitiyspakkauksen tumput ja töppöset (vauvallamme on aina kylmät jalat), collegehaalarin ja vauva lämpöpussiin. En sen enempää peittele verhoilla tai millään, paitsi kovassa tuulessa saatan laittaa tuulen estoksi kopan päällisen ja sen lipan pystyyn. Näin ei ole meidän vauva nollassa asteessa palvellut eikä hikoillut.

Jos ollaan menty puistoon, jossa otan vauvan pois vaunuista, niin olen laittanut kevyesti topatun haalarin, villasukat, tumput ja töppöset, villapipon, kaulurin ja vaunuihin äitiyspakkauksen makuupussin. Riippuu toki paljon tuulesta, että millaista vaatetusta vauvalla pidän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän