Navetta tulessa Tuusniemellä: yksi kana kuollut!!!! =(
Tulipalossa on menehtynyt yksi kana. Aiheesta lisää hetken kuluttua!!!
http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Navetta-tulessa-Tuusniemell%C3%A4-yk…
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit syntynyt tuoksi kanaksi niin olisit nyt kuollut.
Jos en olisi syntynyt niin en olisi edes kuollut.
Suruadressi tulee kunnantalolle. Kunnanjohtajan mukaan on odotettavissa jonoja, ja suriojoilta pyydetään kärsivällisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Itse entisenä kanalan omistajan tyttärenä sanoisin, että mukavia ovat nuo kanat. Mukavampia, kuin useimmat ihmiset.
Tuskin tuo menehtynyt kana saisi näin paljon huomiota jos ei olisi ollut mukava kana. Joku veemäinen kana olisi unohdettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa häkkikanalat on lopetettu 2012, muut eu-maat ei tätä noudata. Itellä on kanoja ja jos on joku heikko, niin se kannattaa lopettaa, muuten sen "kaverit" tappaa sen yön aikana ja saa vielä hyväs lykys kaikki jonku taudin kun nokkii raatoa ja kuolevat sitten kaikki... Mutta itse asiaan, lepää rauhassa kana 🍗 sytytän kynttilän ❤
Oho, uutta tietoa. Kaikki kanat saavat siis nykyään olla vapaana kanalassa.🐔😍😋
Eivät saa. "Virike"häkkikanaloissa kanat elävät yhä ahtaissa häkeissä. Näitä häkkikanaloita on suomessa vielä paljon.
Mut virike häkki kanalois on orret, kuoputuspaikat ja pesät, eli enemmän tekemistä ku lattia kanalois, vrt hamsteri joka saa mennä vapaana ilman virikkeitä, kun taas häkki hamsteri jolla on mökki, tikapuut ja juoksupyörä..
Vierailija kirjoitti:
Suruadressi tulee kunnantalolle. Kunnanjohtajan mukaan on odotettavissa jonoja, ja suriojoilta pyydetään kärsivällisyyttä.
Kunnon vaatteet päälle ja termariin kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joku pidä yksittäistä kanaa :(
Ei pidä. Se kuoli.
Sait hymyn huulilleni :D
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt kalliita lehmiä .
Savon sanomissa on uutinen missä 60 lehmää palaa navettaan. Onko siitä keskustelua täällä? Ei.
Navetta palaa ja yksi kana kuolee niin me keskustelemme siitä 10 sivun verran. Kumpi on arvokkaampi lehmä vai kana?
Vierailija kirjoitti:
Itse entisenä kanalan omistajan tyttärenä sanoisin, että mukavia ovat nuo kanat. Mukavampia, kuin useimmat ihmiset.
Mikset ole enää kanalan omistajan tytär? :(
Oisko se suruliputuksen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa häkkikanalat on lopetettu 2012, muut eu-maat ei tätä noudata. Itellä on kanoja ja jos on joku heikko, niin se kannattaa lopettaa, muuten sen "kaverit" tappaa sen yön aikana ja saa vielä hyväs lykys kaikki jonku taudin kun nokkii raatoa ja kuolevat sitten kaikki... Mutta itse asiaan, lepää rauhassa kana 🍗 sytytän kynttilän ❤
Oho, uutta tietoa. Kaikki kanat saavat siis nykyään olla vapaana kanalassa.🐔😍😋
Eivät saa. "Virike"häkkikanaloissa kanat elävät yhä ahtaissa häkeissä. Näitä häkkikanaloita on suomessa vielä paljon.
Mut virike häkki kanalois on orret, kuoputuspaikat ja pesät, eli enemmän tekemistä ku lattia kanalois, vrt hamsteri joka saa mennä vapaana ilman virikkeitä, kun taas häkki hamsteri jolla on mökki, tikapuut ja juoksupyörä..
lattiakanalassa on oikeat orret, virikehäkin "orsi" on putki alle 10 cm korkeudella häkin pohjasta. Laytiakanalassa on kylpypaikkoja, kanat saavat kuopsuttaa ja tonkia pehkua niin paljon kuin haluavat, virikehäkin kylpypaikka on pieni pala muovimattoa. Virikehäkin pesä on pieni nurkkaus jo muutenkin ahtaassa häkissä, lattiakanalassa kana saa valita pesänsä, niitä on riittävästi eivätkä ne ole ahtaita. Tarkista faktat, älä luo omiasi.
Minkähän kokoinen kanala tuo on ollut? Aika hyvin et vaa yks kuollut
Vierailija kirjoitti:
Siinä riittääkin puheenaihetta tuusniemeläisille loppuvuodeksi.
Ei tuusniemeläiset juutu koko loppuvuodeksi tähän tragediaan. Tiedän, olen kotoisin kyseisestä kunnasta. Ollessani alle kouluikäinen meiltä paloi navetta. Onni onnettomuudessa, ettei eläimiä menehtynyt.
Olivat ulkona jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuusniemeläiset juutu koko loppuvuodeksi tähän tragediaan. Tiedän, olen kotoisin kyseisestä kunnasta. Ollessani alle kouluikäinen meiltä paloi navetta. Onni onnettomuudessa, ettei eläimiä menehtynyt.
Olivat ulkona jokainen.
Jaa, kerrohan missä päin kuntaa navetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivat ulkona jokainen.Jaa, kerrohan missä päin kuntaa navetta.
Keskellä kylää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskellä kylää
Mä nyt yritän hahmottaa kylän keskellä olevia navetoita, annatko tarkempia sijaintitietoja, jos kuvitellaan vaikka että mä olen siinä torilla suunta kohti valtatietä, virastotalo ja kaupat jää oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskellä kylää
Mä nyt yritän hahmottaa kylän keskellä olevia navetoita, annatko tarkempia sijaintitietoja, jos kuvitellaan vaikka että mä olen siinä torilla suunta kohti valtatietä, virastotalo ja kaupat jää oikealle.
eikä jää, huijari! Virastotalo on sun takana :(
Joko eräs helsinkiläinen Vihreiden kaupunginvaltuutettu on kommentoinut, miten tärkeä suomalainen maaseutu on, sukurutsaajineen ja vaimonhakkaajineen...?
Jos olisit syntynyt tuoksi kanaksi niin olisit nyt kuollut.