Onko tämä nyt ihan normaalia, kun vauva oksensi keltaista
oksennusta eilen sekä tänään? Eilen tuli tuollainen keltainen oksennus 2,5h päiväunien jälkeen ja ei ollut kovin suuri. Mukana oli ilmeisesti jotain maitojämiä, kun oli kokkareista tuo oksennus. Tänä aamuna sitten oksensi ison limaisen ja keltaisen oksennuksen. En muista yhtään kuinka kauan oli ollut väliä syömisestä, mutta ilmeisesti nuo nyt sitten on jotain sappinesteoksennuksia? Onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta?
Kommentit (9)
sulle mitään, että pitäisi jossain tietyssä iässä loppua tuollainen? Meillä eilen tuli ihan ekaa kertaa tuollaista puklua ja nyyttiksellä on ikää 2kk. Entäs sanoivatko sulle syytä mistä tuo johtuu?
Kismetti:
sulle mitään, että pitäisi jossain tietyssä iässä loppua tuollainen? Meillä eilen tuli ihan ekaa kertaa tuollaista puklua ja nyyttiksellä on ikää 2kk. Entäs sanoivatko sulle syytä mistä tuo johtuu?
Hei!
Meillä myös pikkuiselta tulee silloin tällöin keltaisia pukluja ja normaaleja ovat. Ne puklut ovat vain kerenneet käydä mahassa mutkan ja mukaan sekoittunut mahanesteitä. Mikäli puklu on valkoista, se on palannut takaisin ylös ennen mahassa käymistä. Ei huolta mikäli lapsi ei nyt kaikkea syömäänsä oksenna.
Emma
jos on ihan normaalia :) Mä vaan huolestun niin kamalan herkästi.
Syökö vauvasi korviketta? Meillä vauva syö pääasiassa Nania ja ihmettelin muutama viikko sitten juuri tuollaista keltaista puklua. Oli nimittäin aivan törkeän kirkkaankeltaista :). Neuvolassa otin asian puheeksi ja terkka sanoin, että samaa ovat muutkin äidit kyselleet. Ei osannut sanoa tarkkaan, mikä värin aiheuttaa, mutta hyvinvoivia kaikki vauvat ovat olleet.
KL
ei voi johtua korvikkeesta. Sappinesteestä tuo väri varmastikin johtuu tai niin minä olettaisin :)
Kaalilaatikko:
Syökö vauvasi korviketta? Meillä vauva syö pääasiassa Nania ja ihmettelin muutama viikko sitten juuri tuollaista keltaista puklua. Oli nimittäin aivan törkeän kirkkaankeltaista :). Neuvolassa otin asian puheeksi ja terkka sanoin, että samaa ovat muutkin äidit kyselleet. Ei osannut sanoa tarkkaan, mikä värin aiheuttaa, mutta hyvinvoivia kaikki vauvat ovat olleet.KL
Soitin tänään vielä neuvolaan noista oksennuksista ja sieltä terkkari käski käydä lääkärissä. Mentiin tänään sitten illalla yksityiselle lääkärille. Ei ollut lastenlääkäri, mutta aika perusteelliselta vaikutti. Saatiin lähete sairaalaan eli jos tilanne muuttuu pahemmaksi keskiviikkoon mennessä; oksennuksia tulee lisää tai tulee kuumetta tms. niin täytyy mennä lasten päivystykseen. Sitten taas, jos noita keltaisia oksuja tulee joskus myöhemmin niin sitäkin täytyy tutkia, ettei ole mitään vakavampaa... :O
Mitenkäs teillä muilla, joiden vauvoilla on tuota keltaista oksentelua tullut niin onko missään vaiheessa epäilty jotain vakavampaa tai tutkittu enemmän? Mä olen nyt ihan huolissani.
omaree:
neuvolasta lääkärikäyntiä heti miten, koska oli vatsatautia kamalasti liikkeellä. Ei olla vielä kuitenkaan käyty, mutta illalla mennään. Vauva on kyllä ihan pirteä eikä minusta mitenkään väsynyt tai vetelä, ei ripuloi eikä oksentele. Käydään nyt kuitenkin varmuuden vuoksi.
Soitin tänään vielä neuvolaan noista oksennuksista ja sieltä terkkari käski käydä lääkärissä. Mentiin tänään sitten illalla yksityiselle lääkärille. Ei ollut lastenlääkäri, mutta aika perusteelliselta vaikutti. Saatiin lähete sairaalaan eli jos tilanne muuttuu pahemmaksi keskiviikkoon mennessä; oksennuksia tulee lisää tai tulee kuumetta tms. niin täytyy mennä lasten päivystykseen. Sitten taas, jos noita keltaisia oksuja tulee joskus myöhemmin niin sitäkin täytyy tutkia, ettei ole mitään vakavampaa... :O
Mitenkäs teillä muilla, joiden vauvoilla on tuota keltaista oksentelua tullut niin onko missään vaiheessa epäilty jotain vakavampaa tai tutkittu enemmän? Mä olen nyt ihan huolissani.
Sairaalasta kotiin päästyämme, vauvamme oksensi/puklasi muutaman kerran keltaista puklua. Olin ihan hädissäni ja soitin sairaalaan vuodeosastolle ja normaalia oli :) Tämä keltailen puklu loppui, kun tyttö oli about 2 vk. Nyt tyttö on jo 7kk.
t.hope-a