Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille tullut kirje kelalta, että pitää etsiä halvempi asunto?

Vierailija
03.11.2017 |

Mulle tuli.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005435860.html

Vierailija
2/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? ei se niille kuulu. Suomessa on ihmisoikeudet, asua missä haluaa. Uskomatonta, tee rikosilmoitus virkavirheestä. Virka-aseman väärinkäytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on perseestä o

Vierailija
4/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat asua niin kalliissa asunnossa kuin haluat, mutta Kela huomioi vain tietyn suuruisen vuokran asumis- ja toimeentulotuessa. Erotuksen maksat "itse" esim. toimeentulotuen perusosastasi jos saat sellaista.

Yleensä on kai 3 kuukautta aikaa etsiä halvempi asunto, sinä aikana Kela huomioi vuokran kokonaisuudessaan. Joudut tekemään selvityksen, jossa ilmenee että olet laittanut asuntohakemuksia ilman aluerajoituksia.

Vierailija
5/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten on?

Ajattelitko etsiä halvempaa kämppää? Meille ei ole tullut tuollaista kirjettä vaikka asunto onkin minun mielestä hävyttömän kallis.

Vierailija
6/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat asua niin kalliissa asunnossa kuin haluat, mutta Kela huomioi vain tietyn suuruisen vuokran asumis- ja toimeentulotuessa. Erotuksen maksat "itse" esim. toimeentulotuen perusosastasi jos saat sellaista.

Yleensä on kai 3 kuukautta aikaa etsiä halvempi asunto, sinä aikana Kela huomioi vuokran kokonaisuudessaan. Joudut tekemään selvityksen, jossa ilmenee että olet laittanut asuntohakemuksia ilman aluerajoituksia.

Mä muutan Lappiin, saa heti edullisen vuokra-asunnon.

Ap.

Vierailija
7/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa tapahtua kun kuntien asuntotoimistoihin satelee hakemuksia halvoista asunnoista. Ehkä kunnat olit tt-tuessa liian sinisilmäisiä. Kela ainakin yrittää jotta vuokratasoa saataisiin alemmaksi.

Vierailija
8/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tulee...maalle mahtuu. Seuraavaksi asumistuet leikkuriin ja köyhät mummonmökkeihin pitkin maata.

Vierailija
9/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska asumme omistuasunnossa jonka kulut maksamme itse emmekä ole hakeneet toimeentulotukea. Miksi sinä saat sitä, etkö käy edes osa-aikatöissä?

Vierailija
10/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ei, kun joudun ihan itse maksamaan hävyttömän kalliin vuokrani, joka vie reilut puolet bruttotuloistani. Halvempaan muuttaisin, mutta tosi huonosti markkinoilta löytyy kun vaatimukset on 1. alle tunnin työmatka suuntaansa, ja 2. ympäristön pitäisi olla ei-/minimi-ongelmainen (ilman jengi-, huume- tm häiriöitä). Työpaikka teollisuusalueella, lähiympäristö juurikin huonomaineista.

Vierailija
11/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut ei, kun joudun ihan itse maksamaan hävyttömän kalliin vuokrani, joka vie reilut puolet bruttotuloistani. Halvempaan muuttaisin, mutta tosi huonosti markkinoilta löytyy kun vaatimukset on 1. alle tunnin työmatka suuntaansa, ja 2. ympäristön pitäisi olla ei-/minimi-ongelmainen (ilman jengi-, huume- tm häiriöitä). Työpaikka teollisuusalueella, lähiympäristö juurikin huonomaineista.

Halvoilla on huono maine missä tahansa. Ei se asia siitä miksikään muutu.

Vierailija
12/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sossusta sitten saa? Eikö suomen laissa lue minimitoimeentulo?

Sinkkumies

Vierailija
13/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen vuoksi pitäis valtion maksaa kallis vuokra, että ei tarvitsisi muuttaa ökyasunnosta pois?

Ihan helvetin oikein.

Itse en saanut asumistukea vaikka hain. Mies sairaseläkkeellä ja omat tulot 522€ kuussa. Ei tippunut rahaa...

Vierailija
14/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sossusta sitten saa? Eikö suomen laissa lue minimitoimeentulo?

Sinkkumies

Kela hoitaa nykyään sossun asiat perustoimeentulotuessa. Missä pussissa olet elänyt viimeiset vuodet? Eli sossu ei auta kun kuuluu kelan hommiin.

Vierailija
15/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa tapahtua kun kuntien asuntotoimistoihin satelee hakemuksia halvoista asunnoista. Ehkä kunnat olit tt-tuessa liian sinisilmäisiä. Kela ainakin yrittää jotta vuokratasoa saataisiin alemmaksi.

Kela ei valitettavasti päätä vuokratasoa, vaan vuokra-asuntojen omistajat. 

Vierailija
16/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei valitettavasti päätä vuokratasoa, vaan vuokra-asuntojen omistajat. 

Mutta Kela voi luoda painetta halvempien vuokra-asuntojen rakentamista varten.

Vierailija
17/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tajua. Siis joo vuokrat on ihan naurettavia mutta voiko ihmisen käskeä muuttaa kauas töistä ja muusta?

Vierailija
18/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten olin käytännössä asunnoton, muutama tunti viikossa töitä tekevä yh. Hain kaupungilta asuntoa enkä saanut ikinä mitään vastausta. Ei taida moni näistä kelan lapun saaneistakaan saada.

Vierailija
19/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en tajua. Siis joo vuokrat on ihan naurettavia mutta voiko ihmisen käskeä muuttaa kauas töistä ja muusta?

Ei voi, mutta Kela voi sanoa että tukia pienennetään jos liian kallis vuokra. Tällöin ihminen itse päättää missä asuu ja paljonko jää ruokaan rahaa.

Vierailija
20/39 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän